Skocz do zawartości




- - - - -

[w123] om606.


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2016 - 17:04

Hejka,

Chciał bym przedstawić moją modyfikacie mojej beczusi, silnik jest z okulara spięty z manualną skrzynią z w124 320 :), sprzęgło 2,2 cdi.
Plany wykrzesanie z niego 350 km.

Auto odpala, jeżdzi ;), co zostało do ogarnięcia:

- Cięgno gazu bo za gwałtownie reaguje na gaz
- Podstawa chłodniy bo została wygięta
- Układ wydechowy 3''
- Dolot i ogarnięcie IC
- Dyfer 2,47 od w126, problem mam z odpowiednimi półosiami :(
- Złożenie całego auta po remoncie :)

Filmiki z pierwszego odpalenia i jazdy:
https://www.youtube....h?v=ouHgWSb6Pb8
https://www.youtube....h?v=0fP0vJC5ZM0

Fotki

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Jeszcze mam pytanie co zrobić z przednim zawieszeniem, założyłem w aucie nowe sprężyny, przód wyraznie stoi wyżej niż tył, co z tym można zrobić?? ratują mnie jedynie spręzyny obniżające?? czy czekać aż auto siądzie pod własnym ciężarem??

Rafał



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 05 marca 2016 - 21:36

Jeśli zrobisz to tak czysto jak dotąd to będzie pięknie.
Co do wysokości to nie licz, że siądzie. Jak już wsadzisz wszystko co chcesz, bo graty potrafią sporo zmienic, i nadal będzie wysoko to musisz dobrać inne sprężyny.
Trzeba sprawdzić ile waży OM606 i porównać do czego podobnie. Wybrać sprężyny z tej wersji silnikowej.

#3 Offline   oress


  • Postów: 94
  • Na forum od: 09 cze 2008
  • Miejscowość: okolice Opola

Napisano 05 marca 2016 - 21:49

Wyświetl postUżytkownik soltys dnia 05 marca 2016 - 17:04 napisał

Dyfer 2,47 od w126, problem mam z odpowiednimi półosiami :(
Pewnie wiesz, że do w123 pasują dyfry tylko od pierwszoseryjnego w126,
ale dyfry od w126 trzeba zawsze kupować z półosiami i wszystkimi przegubami, bo inaczej nie dojdzie się do ładu,
było bardzo dużo wariacji w tym temacie. Zmieniano długości i grubości półosi jak i długości przegubów i to wszystko było na wszystkie możliwe sposoby mixowane w zależności od rocznika, silnika, wersji na różne kraje i nie wiadomo co jeszcze.

#4 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 05 marca 2016 - 22:00

Trzeba zważyć zestawu oryginalnego i zestawu swapa. Jeżeli wszystko stało normalnie przed ingerencją. Stare klamoty były w żeliwie i może po części w "znal"u.
Nie wiem, nie jestem pewien..:D

#5 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 marca 2016 - 06:10

Dziękuję Koledzy za odpowiedź, dyfer mam pierwszo seryjny, był założony na aucie ;) tylko nie mogłem utrafić z długościami półosiek. Jako że dyfer jest na wierzchu bez LSD, to powiedzcie czy jest możliwość przełożenia blokady z w124?? bo szukałem takiej informacji i nie znalazłem. Właśnie ze sprężynami dałem ciała bo zamówiłem od 300 d. widocznie om 617 jest cięższy niż om606.

#6 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 marca 2016 - 20:36

Panowie w tym miesiącu chciał bym się zabrać za kompletowanie tłumików do mojego grzmota ;) bo jest stanowczo za głośno na odpalanie go przed domem ;). Planuje cały układ 3'', nie wiem czy będzię odpowiedni pod następną turbine ( holset h1c z żeliwem 14 lub 12 jak takie znajdę) no ale ;), ma być z nierdzewki i oparty o 2 tłumiki, myślałem nad takimi tłumikami z firmy magnaflow 13743 oraz 13219, są one 3'' tylko moje pytanie brzmi czy tyle wystarczy żeby przejść nasz przegląd, bo będzie mnie czekało zmienie pojemności w dowodzie.

Rafał

Użytkownik soltys edytował ten post 10 marca 2016 - 20:36


#7 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2016 - 19:00

ostatnimi czasy zacząłem kompletować układ wydechowy, zastanawiałem się jakie tłumiki wybrać, wkońcu zamówiłem te 2 małe tłumiczki z oferty magnaflow:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wyglądą na to że będą pasować, jeszcze muszę dokupić rury i kolanka, potem spawanie całego wydechu. Zastanwaim się czy zastosować łącznik elastyczny..

Rafał

Użytkownik soltys edytował ten post 17 marca 2016 - 19:01


#8 Offline   GregJozefow


  • Postów: 67
  • Na forum od: 19 sie 2015
  • Miejscowość: Józefów
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corsiarka

Napisano 17 marca 2016 - 19:07

Wyświetl postUżytkownik soltys dnia 17 marca 2016 - 19:00 napisał

ostatnimi czasy zacząłem kompletować układ wydechowy, zastanawiałem się jakie tłumiki wybrać, wkońcu zamówiłem te 2 małe tłumiczki z oferty magnaflow:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wyglądą na to że będą pasować, jeszcze muszę dokupić rury i kolanka, potem spawanie całego wydechu. Zastanwaim się czy zastosować łącznik elastyczny..

Rafał
Zastosować łącznik elastyczny - wydech nie będzie pękał.
I nie kładź tak tłumików bo jak się zsunąłby po tym ładnym lakierze .... :spokoj:
Ładna robota gratuluje :D

#9 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marca 2016 - 09:26

Dzięki bardzo, właśnie w starym wydechu nie było łącznka elastycznego ;) a na tłumiki uwarzałem żeby nie zjechały z maski :P

#10 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 kwietnia 2016 - 09:04

Po małej przerwie dalej wracam do prac na Mercedesem, w końcu sie udało mi skompletować cały układ wydechowy :)

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Szukałem w swoim rejonie osoby co mi to ogarnie, czekam teraz na wizytę kolejnej osoby co może się podejmie. Doszedł jeszcze problem z wysprzęglikiem bo leje sie z niego olej.

Użytkownik soltys edytował ten post 20 kwietnia 2016 - 09:04









Podobne tematy Zwiń