Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] OM606 - terkotanie silnika na niskich obrotach - kiwaczka?


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 13 grudnia 2022 - 11:59

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 12 grudnia 2022 - 22:00 napisał

Zużywają się ,chyba szybciej niż na łożysku. Czy są do tego zestawy naprawcze ,nie wiem .Powiem tak. Miałem kiedyś to w rękach bo kupiłem samochód z taką kiwaczką i nawet gdyby był dostępny zestaw naprawczy ,to nie regenerowałbym tego. Jeżeli miałbyś kiwaczkę na łożysku to regeneracja też tak średnio się opłaci . Łożysko widzę kosztuje 135 zł .a przy wprasowaniu może pęknąć aluminiowe ramię . Dołożysz jakieś 30 zł i masz porządną kiwaczkę na łożysku.

No właśnie dlatego pomyślałem o zestawie naprawczym, bo dzisiejsze zamienniki pozostawiają wiele do rzeczenia. Generalnie FEBI jak dla mnie to lipa jest. Polecasz jakąś firmę?



#12 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 13 grudnia 2022 - 13:10

Osobiście zawsze polecam ASO :star: ,tak wiem ,ceny :co_to:
Ale z drugiej strony nie możesz wrzucać wszystkich części np. Febi do jednego wora . Są to zamienniki ale niektóre całkiem dobrze sobie radzą .
U siebie mam założoną wiskozę ,kiwaczkę (na łozysku) i amortyzator właśnie z tej firmy . Prawie dwa lata i nic się nie dzieje. Natomiast jak kupiłem pompę sprzęgła i wysprzęglik to okazały się szrotem.
W książce napisali aby co 20k km, zdjąć pasek i sprawdzić cały układ napinający.
Otwierasz maskę ,zawsze luknij na rolkę czy jest w osi z pozostałymi kołami ,jak pod maską jest cisza ,to wystarczy.
I jeszcze jedno ,gdybyś jednak pokusił się o regenerację to do kiwaczki z tuleją nie wprasujesz łożyska :)

#13 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 13 grudnia 2022 - 14:29

Ja ponad rok temu zakładałem pompkę sprzęgła i wysprzęglik FEBI i wszystko ok.Febi to raczej pakowacz,więc zależy co kupią

#14 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 27 grudnia 2022 - 20:54

Panowie, wymieniłem kiwaczkę i terkotanie znikło. Ciekawe jest, że po wykręceniu starej i porównaniu do nowej nie widziałem, żadnej różnicy. Jak była zamontowana to ładnie chodziła i może tu był problem, bo kołysała się pracując nawet na wolnych. Ta nowa lekko pracuje tylko przy obciążeniu silnika. Sprawdzałem też w 190 2.5 D i tak samo tam kiwaczka prawie się nie rusza. Ciekawi mnie jednak od czego to zależało, bo nie widziałem w mojej starej żadnego zużycia i ciężko znaleźć tam element który się zużywa. Jak była zamontowana, żadnych luzów nie było ani bić. Tak rozbijam wątek dla innych na przyszłość. Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)








Podobne tematy Zwiń