Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] OM606 - terkotanie silnika na niskich obrotach - kiwaczka?


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 10 grudnia 2022 - 22:15

Witam,
Zakładam nowy wątek, gdyż część tematów, gdzie mógłbym zadać pytanie jest zamknięta.
Temat znany chodzi o terkotanie w zakresie obrotów ok 700-1000, które słychać pod linkiem:

https://youtube.com/shorts/clVfedVbfHw?

1. Wymieniłem amortyzator. Nie pomogło.
2. Zdjęcie paska klinowego usunęło niechciane dźwięki.
3. Tak jak na filmiku przy docisku kiwaczki terkot się wyraźnie zmniejsza. Natomiast kiwaczka nie ma luzów, koło napinacza chodzi ładnie, po zdjęciu sprężyny kiwaczka porusza się ładnie, nie zacina się. Jak się upewnić, że to kiwaczka, bez kupowania nowej?
4. Największe luzy jakie znalazłem były na kole pasowym pompy wspomagania. Śruby dociągnięte, sama pompa wspomagania nie ma luzów.
https://youtube.com/...A?feature=share
5. Może amortyzator słabej jakości?
Wymieniać kiwaczkę, kombinować, przy wspomaganiu, czy inne pomysły?

Użytkownik PowitanieSlonca edytował ten post 10 grudnia 2022 - 22:17




#2 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2022 - 11:05

Sprawdź może pompę wody, czy po ściągnięciu paska chodzi luźno, bez niepokojących dźwięków.

#3 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 11 grudnia 2022 - 14:58

Wyświetl postUżytkownik rzel dnia 11 grudnia 2022 - 11:05 napisał

Sprawdź może pompę wody, czy po ściągnięciu paska chodzi luźno, bez niepokojących dźwięków.
Wszystkie koła chodzą luźniutko, koło pasowe pompy wody min szumi, ale napewno nie jest przyczyną.
UWAGA!
Dzisiaj porobiłem nasłuchy bez wiatraka, nagrywając przy tym kiwaczkę. Nie potrafię ocenić, ponieważ jedyne objawy problemów z kiwaczką jakie znalazłem w internetach, to że:
  • zatarte łożysko kiwaczki powoduje, iż nie chodzi ona płynnie - u mnie chodzi swobodnie.
  • Rolka napinacza może być przytarta, u mnie chodzi elegancko
  • kiwaczka może być ustawiona pod kątem (kwestia łożyska?)
coś jeszcze??


Nagrałem video na którym widać jak ona pracuje, powinna tak chodzić? u mnie pasek jest min przesunięty w strona chłodnicy. Proszę o pomoc w ocenie tej kiwaczki.

https://youtube.com/shorts/9IV9pYw7iAE

Dociskanie mocne amortyzatorka też niweluje ten dźwięk, natomiast jest on nowy.

Użytkownik PowitanieSlonca edytował ten post 11 grudnia 2022 - 15:00


#4 Offline   rzel


  • Postów: 224
  • Na forum od: 07 sty 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2022 - 22:17

Mi pokazuje, że film jest prywatny. Musisz go chyba udostępnić w opcjach.

#5 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 11 grudnia 2022 - 23:04

Wyświetl postUżytkownik rzel dnia 11 grudnia 2022 - 22:17 napisał

Mi pokazuje, że film jest prywatny. Musisz go chyba udostępnić w opcjach.
Dziękuję za informację. Filmy powinny być dostępne. Proszę rzućcie okiem i pomóżcie kto może.

#6 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 12 grudnia 2022 - 00:32

Ja mimo wszystko przyjrzałbym się łożysku w kiwaczce.
U mnie było wprasowane Meyle 565592 . Jest to łożysko kulkowe,dwurzędowe,skośne,zamknięte.
Z racji swojej konstrukcji może przenosić obciążenia wzdłużne i poprzeczne ,a takie tutaj występują.
Po wyprasowaniu ,łożysko rozleciało się ,kulki się wysypały (nie uszkodzone ),a moim oczom ukazał się widok uszkodzonej bieżni i to jak uszkodzonej.
W bieżni wewnętrznej są ślady odciśniętych jak w plastelinie kulek .
Ramię kiwaczki ,bez paska dało się łagodnie obracać z tym że kulki stały w miejscu.

#7 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 12 grudnia 2022 - 09:48

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 12 grudnia 2022 - 00:32 napisał

Ja mimo wszystko przyjrzałbym się łożysku w kiwaczce.
U mnie było wprasowane Meyle 565592 . Jest to łożysko kulkowe,dwurzędowe,skośne,zamknięte.
Z racji swojej konstrukcji może przenosić obciążenia wzdłużne i poprzeczne ,a takie tutaj występują.
Po wyprasowaniu ,łożysko rozleciało się ,kulki się wysypały (nie uszkodzone ),a moim oczom ukazał się widok uszkodzonej bieżni i to jak uszkodzonej.
W bieżni wewnętrznej są ślady odciśniętych jak w plastelinie kulek .
Ramię kiwaczki ,bez paska dało się łagodnie obracać z tym że kulki stały w miejscu.

Czekam na impus 17 i będę wykręcać. A ona powinna tak chodzić, jak na ostatnim video?

#8 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2022 - 15:39

Tak ona ma obracać się luźno wokół śruby, natomiast jak zdejmiesz pasek to nie może chodzić na boki. Widzę że masz tą wersję kiwaczki bez łożyska tylko na tulejce. A to terkotanie to amortyzatorek, zdarza się że nowe z pudełka tekrocą

#9 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 12 grudnia 2022 - 21:29

Wyświetl postUżytkownik T34 dnia 12 grudnia 2022 - 15:39 napisał

Tak ona ma obracać się luźno wokół śruby, natomiast jak zdejmiesz pasek to nie może chodzić na boki. Widzę że masz tą wersję kiwaczki bez łożyska tylko na tulejce. A to terkotanie to amortyzatorek, zdarza się że nowe z pudełka tekrocą
Pojechałem dzisiaj do pracy bez visco i faktycznie jest ciszej, ale jednak w pewnym zakresie obrotów nadal terkocze.
Po zdjęciu paska nie wyczułem, ruchów na boki. Może jakieś minimalne, ale napewno nie bardziej niż reszta elementów. Góra dół bez najmniejszych oporów i dźwięków (przynajmniej w tych zakresach co chodzi przykręcona do bloku).
Sorki, że tak męcze ale jest to element przykręcony do bloku 30 lat temu i boje się trochę to ruszać, póki nie będę mieć pewności, tak więc następne pytanie:
Czy te kiwaczki na tulejkach, zamiast łożysk również się zużywają? Jeśli tak to co tam ulega zużyciu i czy są jakieś zestawy naprawcze, czy wymienia się całą kiwaczkę.
Drugie pytanie, czy ktoś wie jakim momentem się to dokręca? Będę wdzieczny za nakierowanie na źródło, informacji odnośnie siły dokręcania poszczególnych elementów.

Użytkownik PowitanieSlonca edytował ten post 12 grudnia 2022 - 21:30


#10 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 12 grudnia 2022 - 22:00

Wyświetl postUżytkownik PowitanieSlonca dnia 12 grudnia 2022 - 09:48 napisał

A ona powinna tak chodzić, jak na ostatnim video?
U mnie tak chodzi tylko w czasie kiedy obroty silnika wzrastają lub maleją , jeżeli są stałe np. na biegu jałowym to kiwaczka stoi w miejscu. Trochę mnie to wideo zdziwiło ,ale myślałem że gdzieś naciskasz :).

Wyświetl postUżytkownik PowitanieSlonca dnia 12 grudnia 2022 - 21:29 napisał

Czy te kiwaczki na tulejkach, zamiast łożysk również się zużywają? Jeśli tak to co tam ulega zużyciu i czy są jakieś zestawy naprawcze, czy wymienia się całą kiwaczkę.
Zużywają się ,chyba szybciej niż na łożysku. Czy są do tego zestawy naprawcze ,nie wiem .Powiem tak. Miałem kiedyś to w rękach bo kupiłem samochód z taką kiwaczką i nawet gdyby był dostępny zestaw naprawczy ,to nie regenerowałbym tego. Jeżeli miałbyś kiwaczkę na łożysku to regeneracja też tak średnio się opłaci . Łożysko widzę kosztuje 135 zł .a przy wprasowaniu może pęknąć aluminiowe ramię . Dołożysz jakieś 30 zł i masz porządną kiwaczkę na łożysku.

Wyświetl postUżytkownik PowitanieSlonca dnia 12 grudnia 2022 - 21:29 napisał

Drugie pytanie, czy ktoś wie jakim momentem się to dokręca? Będę wdzieczny za nakierowanie na źródło, informacji odnośnie siły dokręcania poszczególnych elementów.
Momentu dokręcenia śruby mocującej niestety nie znam ,gdzieś w czeluściach forum na pewno jest. Ja zawsze wkręcam tą śrubę na niebieski klej do gwintów , zakładam klucz ,na klucz rurkę około 150mm długości i dociągam .Ale jak nie masz doświadczenia to nie rób takich rzeczy bo wkręcasz w aluminium i bardzo szybko możesz narobić większych problemów.








Podobne tematy Zwiń