Skocz do zawartości




- - - - -

OM606 i skrzynia 6 biegów



19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mateusz32v


  • Postów: 29
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 3.0 TD OM606 1988r.

Napisano 03 kwietnia 2014 - 21:56

posiadam silnik om606, i pytanie czy skrzynia z clk 209 6 biegowa spasuje niego? ew na jakim zamachu by to działało



#2 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 kwietnia 2014 - 02:14

Podaj oznaczenia skrzyni i silnika z tego w209. Jeżeli jest to m112 lub m113 to nie ma takiej opcji.

#3 Offline   mateusz32v


  • Postów: 29
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 3.0 TD OM606 1988r.

Napisano 04 kwietnia 2014 - 20:49

skrzynia podobno pochodzi od kompressora

#4 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 11 kwietnia 2014 - 23:13

Skrzynia z W208 6 biegowa spasuje

#5 Offline   mateusz32v


  • Postów: 29
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 3.0 TD OM606 1988r.

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:15

Postanowiłem ze swapem na om606 zapodać ciekawą skrzynie 6 biegową. Znalazłem taką pochodzi ona prawdopodobnie od clk.

Dołączona grafika Dołączona grafika


Przy pierwszych przymiarkach nie pasowały dolne śruby od miski, usunąłem je. Skrzynia weszła.

Dołączona grafika



Patrząc przez dziurę od rozrusznika zauważyłem ze wałek sprzegłowy mało wchodzi do wneki w wale korbowym gdzie powinno być chyba łożysko, teraz moje pytanie, czy łożysko powinno byc wbijane do wału czy jest z kołem zamachowym? ja łożyska w wale nie miałem bo silnik był po automacie. Czy jest szansa zeby ten zestaw jezdził?

Dołączona grafika Dołączona grafika

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:20

Skrzynia jest pod koło dwumasowe i łożysko pilotujące wałek sprzęgłowy jest właśnie w dwumasie.

Pokrycie otworów to jedno - druga, ważniejsza sprawa, to osiowanie wałka sprzęgłowego. Jeśli będzie choćby ciut pod ukosem, skrzynia długo nie pochodzi.

#7 Offline   mateusz32v


  • Postów: 29
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 3.0 TD OM606 1988r.

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:34

wałek idealnie równolegle wchodzi, a za wszelką cene chce uniknac dwumasu....

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:55

No to szukaj drugiej skrzyni, chociaż 6-cio biegowej pod sztywne koło prawie na pewno nie znajdziesz. Albo szukaj kogoś, kto zaadoptuje Ci do niej długi wałek. Wiąże się to z rozbiórką skrzyni w zasadzie na częsci pierwsze, wymianą wałka i ponownym złożeniem, z zachowaniem odpowiednich tolerancji spasowań - podkładki dystansowe. I na koniec nabicie łożyska pilotującego w wał korbowy. Sztywnego koła w takim stanie z tą skrzynią nie ożenisz - brak podparcia wałka sprzęgłowego a bez tego szkoda w ogóle to zakładać.

#9 Offline   mateusz32v


  • Postów: 29
  • Na forum od: 09 lut 2014
  • Miejscowość: Żywiec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 3.0 TD OM606 1988r.

Napisano 12 kwietnia 2014 - 19:15

w sumie,masz racje, tylko boje sie czy dwumas z w124 3.0E wytrzyma om606 z mechaniczną pompą wtryskową z wiekszymi sekcjami

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 19:41

Zawsze możesz pokombinować z dwumasami np od CDI-ków. Kwestia, czy przypasują do wału.








Podobne tematy Zwiń