Skocz do zawartości




[W124] Lengyel 2.5D 1993


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lengyel


  • Postów: 17
  • Na forum od: 19 wrz 2015
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 kwietnia 2016 - 17:39

Witam!
W ubiegłym roku nabyłem swojego w124, ponieważ szukałem wygodnego auta na co dzień, jak i na dalsze trasy np. Polska – Węgry (moja dziewczyna jest z Węgier i kilka razy w roku tam jeździmy).
Auto zostało kupione na zasadzie oględzin fotek nadesłanych przez sprzedającego, nie było mnie przy zakupie. Nie miałem z tym problemu, bo za granica a konkretnie w UK tez kupowałem na takiej samej zasadzie, jednak zagraniczne typowe Mirki są bardziej prawdomówni niż nasi krajowi, wystarczy poczytać ZK na tym forum. Właściwie, gdybym zarejestrował się na tym forum przed kupnem auta i poczytal to i owo, to z pewnością nie podejmowałbym decyzji na podstawie kilku fotek.

Kilka slow o aucie:
Rok produkcji 1993, silnik 2.5 D 20V, skrzynia manualna, auto posiada elektryczne szyby (przód), szyberdach, centralny zamek+pilot, autoalarm.
Przebieg 267k km w 22 letnim aucie z pewnością niewiele wspólnego z rzeczywistością. Gość mówił, że kupił auto z przebiegiem 200k w DE 4 lata temu, że zero rdzy, że bezwypadkowy, ale i rdza się znalazła i kilka rzeczy było robionych przy aucie. Pretensji nie mam, ale uczciwość ludzka nakazywałaby powiedzieć otwarcie, co było robione a co trzeba zrobić itp., chociaż w mojej ocenie te mankamenty nie dyskwalifikowałyby tego auta.

Fotki z przedwczoraj:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika


Przed moim zjazdem do Polski mój tato ogarnął następujące rzeczy:
  • Wymiana przedniej szyby na nowa (stara rozwarstwiała się w dolnym rogu do tego była w bardzo złym stanie)
  • Wymiana drążków kierowniczych, geometria,
  • Oring na moście wymieniony+uzupełnienie oleju w moście,
  • Oczyszczenie+malowanie rurek układu hamulcowego.
Po powrocie do Polski wybraliśmy się w grudniu na Węgry, auto zaskoczyło mnie bardzo niskim spalaniem z mojego miasteczka w rodzinne strony mojej Węgierki to ok. 870 km przy prędkości max. 120km/h na pełnym obciążeniu spalił mi tylko 52 litry vervy nawet rezerwa się nie zaświeciła. Zacząłem trochę żałować, że nie kupiłem 300D turbo w automacie. Silnik odpala od pierwszego strzała nawet przy -18*C. Silnik nie bierze oleju, od kupna do wymiany poziom był ten sam, a przejechałem nim ok 9k km.

Kilka fotek z Magyarország:

https://onedrive.liv...thint=folder%2c


W kwietniu zacząłem ogarniać resztę rzeczy:
  • Likwidacja ognisk rdzy w bagażniku oraz nadkolach (woda pojawiała się na podłodze z przodu po stronie pasażera, powodem był brak zaślepki w nadkolu – na fotce w linku widać jak się ładnie cortanin przedostał przez nadkole na podloge pasazera)
  • Naprawa szyberdachu (2 prowadnice połamane wymienione na całe jednak z dwóch innych dawców, szyber działa, ale nie podnosi/dociska równo strony lewej i prawej. Poluje na prowadnice w bardzo dobrym stanie z jednego dawcy. Silniczek wymieniony, ponieważ w starym zębatka ciągnąca linkę była połamana (FYI uchwyt silniczka z kombi nie pasuje do sedana), uszczelka wymieniona). Dużo istotnych informacji na temat szyberdachu znalazłem na tym forum, za co Wam dziękuje.
  • Wymiana oleju/filtrów, oleju w układzie wspomagania,
  • Wymiana klocków hamulcowych,
  • Naprawa anteny+wymiana uszczelki.
Kilka fotek dla zainteresowanych:

https://onedrive.liv...thint=folder%2c


W planie:
  • Wymiana schowka (brakuje roletki),
  • Montaż podłokietnika,
  • Regeneracja odbłysników przednich reflektorow,
  • Naprawa dwóch pęknięć na zderzaku w górnych rogach tablicy rejestracyjnej (czy ten zderzak można spawać plastikiem?),
  • Wymiana głośników (z przodu prawy brzęczy)+jakiś wzmacniacz co by mi ładnie Decapitated grało.
Moja ocena auta jest taka: wygodny; oszczędny; przydałby się tempomat; mógłby trochę się lepiej zbierać, ale jak się rozbuja do setki, to leci jak B-17 Flying Fortress.


Miłego weekendu!



#2 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 23 kwietnia 2016 - 18:18

Wdziéczne autko. Właśnie na taki użytek został stworzony. Fakt że to turbo by się przydało. W moim 300d też mi tego brakowało. Spalanie bardzo dobre. Głośniki wymień na jakieś dobre z przodu i wypchaj watą komorę pod nimi ( nie wiem czy jeszcze są dostępne dego 13cm coaxial jak nie to dls) wzmacniacz daj w sumie najmniejszy średniej półki ( nie patrz na moc max, ważne by był markowy - mają lepszą kontrolę bezwładności co jest ważne jak głośniki grają "free-air") i wrzuć np pod deskę w okolicę nóg pasażera - oszczędzisz na kablach, a miejsce jest odpowiednie ( nie ma tam wentylatora nawiewu, bo jest na środku). Z tyłu dałbym mocne 16cm bez tweeterów i ustawił wzmacniacz na nie jako subwoofer. Powinno grać bardzo zadowalająco i nie zajmie praktycznie wiecej miejsca niż "fabryka".

#3 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 kwietnia 2016 - 14:33

Ładnie się prezentuje.
Ale, już go żre.....
Wytrzaskałeś barankiem narożniki i kufer - najgorsza rzecz.
Wózek aż prosi się o wyjęcie.
Reflektory źle skleiłeś, przykleja się szkła na zamontowanej ramce w lampie, bez potrzeby klejenia taśmą - chodzi o ułożenie, ponieważ w ten sposób jak zrobiłeś ramka ustawia się pod szkło i po czasie znów szkło się będzie odklejać.

#4 Offline   Lengyel


  • Postów: 17
  • Na forum od: 19 wrz 2015
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 kwietnia 2016 - 15:32

Nie wiedzialem jak sie zabrac za te reflektory, stary silicon strasznie ciezko schodzil. Jeden klosz przykleilem na probe klejem dekarskim brazowym ale wygladalo to tragicznie. Trzeba bedzie poprawic ale dopiero jak zregeneruje odblysniki czyli po powrocie z Wegier to samo z wozkiem. Dzieki za rady.

#5 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 kwietnia 2016 - 15:50

Zwykła masa szara na spawy.

#6 Offline   Lengyel


  • Postów: 17
  • Na forum od: 19 wrz 2015
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2016 - 20:57

Kilka drobiazgow ogarnalem w moim aucie.
Nic wielkiego i budzacego podziw jak w przypadku swapa usera bydle lub renowacji kombiaka majsterusa a mianowicie:

1. wydech
Dołączona grafika
Dołączona grafika
zamowilem do E klasy a kurier mi przywiozl do przedlifta, oba wydechy roznia sie flansza, przekrojem oraz wielkoscia tlumikow, wiec nie podszedl do mojego, musialem wymienic na wlasciwy (ten ponizej to ten przedlift).
Dołączona grafika

2. strzelajacy ogranicznik drzwi
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

3. Wymienilem zarowki w podswietleniu nadmuchow. Wymiana srodkowego troche wiecej zachodu niz te boczne (trzeba poduszeke pasazera odkrecic).
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Po wymianie zarowek odzylo podswietlenie przyciskow szybra, elektrycznych szyb, podgrzewania tylnej szyby, opuszczania zaglowkow, swiatel awaryjnych, swiatla w podsufitce oraz regulacji reflektorow, w sumie to spoko, bo mialem sie tym zajac innym razem a tak juz dziala :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik Lengyel edytował ten post 30 sierpnia 2016 - 21:03


#7 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 31 sierpnia 2016 - 06:55

Fajny, wygląda na schludny, utrzymywany w rozsądnym stanie samochód. Schludne wnętrze.
Zadbaj tylko o kwestie korozji, bo naprawdę baza jest solidna :)

#8 Offline   Lengyel


  • Postów: 17
  • Na forum od: 19 wrz 2015
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2016 - 11:55

Thx maciejd, niedawno zrobilem kilka rzeczy z blachami, ktore opisalem w pierwszym poscie. W przyszlym roku sciagam wozek.
Pozdrawiam!

#9 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 31 sierpnia 2016 - 12:12

Więcej pracy miał specjalista z zaklejaniem wnętrza drzwi niż jakby je pozostawił niezaklejone. Na pewno lepiej by wyglądały

#10 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 31 sierpnia 2016 - 14:51

Wiecej roboty mialby z czyszczeniem szyby, bo pewnie jej nie demontowal.








Podobne tematy Zwiń