Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Wyje i huczy podczas jazdy.



53 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   barryzlasu


  • Postów: 56
  • Na forum od: 05 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 18 grudnia 2008 - 11:26

Ostatnio zaczęło mi wyć łożysko - wymieniłem od razu cichutko :?: ale wyszedł na wierzch inny dźwięk. Otóż gdy jadę na biegu i rozpędzam auto to jest ok natomiast gdy tylko puszczam pedał gazu i koła ciągną silnik to pojawia się odgłos wycia znany z naszych polskich (węgierskich) autobusów Ikarus. Obniża się w miarę spadku prędkości i gdy tylko znowu zacznę napędzać koła to znika. Co to wyje? Most tylny? Dodam, że ostatnio coś mi z niego cieknie - "poci się". To jest do naprawienia?



#2 Offline   qoompel


  • Postów: 1 095
  • Na forum od: 23 lut 2008
  • Miejscowość: Koło/Umień
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2008 - 12:25

barryzlasu napisał:

Co to wyje? Most tylny?
Musisz słyszeć z której części auta dochodzą owe dźwięki :spokoj: Chyba, że wycie roznosi się po całym aucie.
Może skrzynia buczy? Dość częsty przypadek. Poduszkę pod "zmieniarką" sprawdzałeś? Ona też potrafi być źródłem hałasu ;-)
Mam rozumieć, że nie sprawdzałeś poziomu oleju w skrzyni i dyferencjale? :hahaha:

#3 Offline   barryzlasu


  • Postów: 56
  • Na forum od: 05 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 18 grudnia 2008 - 14:14

Huczy z tyłu. Poziomów olejów skrzyni i mostu nie sprawdzałem. Rozumiem,że poduszka pod "zmieniarką" to poduszka pod skrzynią i sugerujesz ją wymienić jeśli będę wymieniał poduszki pod silnikiem? Silnikowe chcę wymienić zaraz po świętach i przy okazji zrobić wycie mostu jeśli to most wyje?

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 grudnia 2008 - 16:29

barryzlasu napisał:

ciągną silnik to pojawia się odgłos wycia znany z naszych polskich (węgierskich) autobusów Ikarus.

Zapewne dyfer

#5 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2014 - 15:01

Wrzucałem już to w innym wątku, ale żeby nie zaśmiecać go (bo dotyczy innego tematu) wrzucam tu:

https://www.youtube....eature=youtu.be

Co tak gwiżdże? Zwłaszcza w '29, '37 i '47

Podejrzewam podporę wału. Most czysty, suchy. Hałas nie zależy od obciążenia dyfra. Zawyć potrafi nawet, gdy na luzie dojeżdżam do świateł hamując pedałem hamulca..

#6 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 listopada 2014 - 20:04

Zaczęło wyć po ruszeniu śrub podpory prawda? to przestawiło się mocowanie na fasolkach śrub. Łożysko podpory już pewnie miało dość, i zaczęło wyć.

#7 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2014 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 22 listopada 2014 - 20:04 napisał

Zaczęło wyć po ruszeniu śrub podpory prawda? to przestawiło się mocowanie na fasolkach śrub. Łożysko podpory już pewnie miało dość, i zaczęło wyć.

Dokładnie tak, zresztą nie tylko śruby podpory ruszałem. Również wielowypust oraz śruby na gumowym łączniku od strony skrzyni.. Ale powodem jest tu raczej starość elementów, których "ruszenie" dało coś takiego. Wyje przy określonych przedziałach prędkości. Nawet podczas podjeżdżania do świateł na luzie. Na trasie przy 90-110 km/h wszystko ok. W sumie dobrze, że to wylazło. Chyba tylko to z widocznych niedomagań mi zostało. Tylko chyba sensu ruszać tego bez wymiany poduszek silnika i skrzyni nie ma :(

Brzmi jak podpora?

Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 22 listopada 2014 - 20:29


#8 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 listopada 2014 - 20:33

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 22 listopada 2014 - 20:25 napisał

Brzmi jak podpora?



Brzmi jak łożysko :D w podporze jest łożysko... więc ;)

#9 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 listopada 2014 - 20:37

W dyfrze też są łożyska :D

#10 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 22 listopada 2014 - 20:59

Najlepiej to podnieść tył, odpalić i zapiąć bieg, pod auto i słuchać :hmm:








Podobne tematy Zwiń