Skocz do zawartości




[w124/w201] Wymiana łożysk kół tylnych.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 06 sierpnia 2016 - 19:30

*
Popularny

By wymienić łożysko wpierw trzeba usunąć/wybić piastę łożyska. Wystarczy oprzeć całą obudowę łożyska na kolanach i poprzez odpowiednią tulejkę wybić. Wystarczy kilka razy konkretnie walnąć i piasta wychodzi lekko.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Razem z piastą pozostanie na niej pierścień środkowy łożyska, należy go ściągnąć ściągaczem.

Dołączona grafika

Wyjmujemy szczypcami pierścień segera zabezpieczający łożysko.

Dołączona grafika

Wyciskamy stare łożysko na prasie używając odpowiednich tulejek. Od spodu bowiem całość należy podeprzeć w miejscu do tego wyznaczonym.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wyprasowanie: https://youtu.be/mFiTjpZkAYE

Po wyprasowaniu łożyska:

Dołączona grafika

Wprasowanie nowego łożyska. Używamy do tego celu stare łożysko które posłuży jako tulejka. Części ze starych łożysk nie wyrzucamy bo zawsze się przydadzą.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Wkładamy pierścień zabezpieczający:

Dołączona grafika

Teraz wciśniemy piastę w łożysko. Należy od spodu podeprzeć łożysko za środek wykorzystując stare pierścienie łożyskowe. Podczas wprasowywania całość musi dać się obracać lekko tak jak na filmie, wtedy mamy pewność że siła nie poszła na kulki. Trzeba uważać bo poprzez nieodpowiednie podparcie można uszkodzić łożysko.

https://www.youtube....h?v=PUHPNOETBLM


Dołączona grafika

Przy okazji wymieniłem tuleje pływające, dałem nowe szczęki ręcznego + nowe linki oraz nowy zestaw wahaczy by było kompleksowo.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Montujemy do auta:

Dołączona grafika

Po opuszczeniu na koła blokujemy auto by się nie stoczyło i dokręcamy nakrętkę 12 kątną półosi 220 Nm. Nakrętkę na koniec zabezpieczamy przed odkręcaniem/zaklepujemy.

Dołączona grafika










Podobne tematy Zwiń