Skocz do zawartości




[W201] Krzysiek127 2.0E 1991 r.


68 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 14 listopada 2016 - 13:31

Witam Serdecznie,

Od tygodnia jestem posiadaczem Mercedesa 190 z silnikiem 2.0e spiętego z automatyczną skrzynią biegów.

Nie miałem kasy na zakup wymarzonego W124 w wersji kombi, postanowiłem więc kupić mniejszego i tańszego W201 i doprowadzić go do ładu. Znalazłem w mojej ocenie dobrą baze, po oględzinach spisałem sobie liste tematów do ogarnięcia, co spowodowało że zniechęciłem się do jego kupna. Orientacyjne koszta dodałem dodałem do kosztu zakupu i zacząłem szukać innego egzemplarza za otrzymaną sume. Niestety, wcale nie było lepiej, czego skutkiem był zakup pierwotnie oglądanego egzemplarza.
VIN: WDB2010241F866713
Parameter Value
063A No code designation available
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
261 TYPE DESIGNATION ON FENDER / SIDEWARD DELETION
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
466 No code designation available
470 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
470 *1 _______ 19780601 ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM (ABS)
470 *2 _______ 19700401 FAN CLUTCH
470 *3 _______ 19661201 SPECIAL EXPORT VERSION 3
531 AUTOMATIC ANTENNA
583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY
620 AIR POLLUTION CONTROL
702 RANGE OF DELIVERY OF SKD VEHICLES - VIETNAM
750 MB AUDIO 30 RADIO WITH VK/RDS

Auto zostało fatalnie obniżone, w stopniu uniemożliwiającym normalną ekspaloatacje, koła zimowe na których stało auto w zasadzie stykały się z nadkolami przy skręconej kierownicy. Oszacowałem że jeśli założę pożyczone od znajomego alufelgi zyskam 1,5 cm prześwit i spokojnym tempem wrócę do domu. Przejechałem szczęsliwie trase 225km. Poniżej zdjęcia w nowym domu:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Od momentu zakupu poszukuję zestawu sprężyn, zadanie utrudniłem sobie życzeniem aby pochodziły od wersji Sportline. A ponieważ auto stoi - wymontowałem środek do prania. Efekt bardzo mnie zadowolił.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Jakie plany? Należę do Classic Cars Łódź, posiadam 42 letniego Fiata 127 i mimo że jest w stanie jeździć bezawaryjnie, wypady w dalekie trasy są dość męczące. Chciałbym w przyszłym roku zaliczyć Rajd Leopolis we Lwowie, właśnie Mercedesem.

Pozdrowienia dla Was!

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 14 listopada 2016 - 13:41
Edycja tytułu.




#2 Offline   Deus


  • Postów: 74
  • Na forum od: 31 sie 2016
  • Miejscowość: GA
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2016 - 15:40

Wizualnie wygląda całkiem całkiem, nawet mogę powiedzieć że zadbany :) Podłoga ok? Jak ma się sytuacja od strony technicznej? Jakie naprawy Cię czekają?

Użytkownik Sawyer edytował ten post 10 grudnia 2016 - 08:24


#3 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 14 listopada 2016 - 16:06

Tak jak wspomniałem, auto jest dobra bazą, auto podniosłem lewarkiem za fabryczne otwory, nic nie odpadło, nie chrupało, ale jak jest pod osłonami przekonam się po ich zdjęciu.
Pod dywanami zdrowo, doły słupków A też, naloty rdzy są pod kanapą przy bocznych odpływach/zaślepkach. Pod akumulatorem też okej, kielichy zdrowe. Jest szansa że ominie mnie zabawa w spawanie.
Wg. mojej wiedzy auto ma nadal fabryczny lakier, który na pewno wymaga polerki.

Całe auto potrzebuje troski, przejrzenia, mam wrażenie że ostatnimi użytkownikami był Cytryn i Gumiak, wyciągnąłem już dwie instalacje pod wzmacniacz audio, H4 świecące na niebiesko i nadal walcze z diodami..
Mam połamany trójkąt nad kratkami nawiewu itd.. deska wyglada tak:

Dołączona grafika

Urwana jest osłona kolumny kierowniczej, nie mam na razie pomysłu gdzie takiej szukac?

Dołączona grafika

I zastanawiam się do czego służy ten przewód gumowy który znajduje "na zapas" obok akumulatora:

Dołączona grafika

No i ten zawias - auto uważam za niesprawne do jazdy do czasu kiedy nie wymienie sprężyn. Na razie udało mi się kupić na tył o oznaczeniu jak na zdjęciu:

Dołączona grafika

Doborem kieruje się poniższą tabelą z oznaczeniami, na przód upolowałem 2x zółte + czerwony. Czekam na ich przesłanie i startuje z wymianą, mam nadzieje że bedzie miało to zamierzony efekt.

Dołączona grafika

Użytkownik Krzysiek127 edytował ten post 14 listopada 2016 - 16:09


#4 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 14 listopada 2016 - 16:27

Masz numer jak byk widoczny na tej gumie...sznurujesz buty, katana, szal, jupa i azymut na serwis MB..i po sprawie. :D

Mercedes to nie fijat, tutaj kupisz 99% części w serwisie.

#5 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 18 listopada 2016 - 12:25

To prawda, przez starego Fiata nauczony jestem zdobywać lub organizować części zamienne, a nie chodzić po prostu do sklepu po ich zakup.
Dziękuje za sprowadzenie na ziemie. Dodatkowo słyszałem, że ceny takich gumek, spinek itd nie są astronomiczne.

Niestety ale zakup sprężyn nie jest nadal zakończony sukcesem, mam tylne, przednich brak. Szukam od Sportline, nie wiem też jakie powinny być podkładki do nich.
Książka wylicza to jakoś inaczej niż pokazuje tabela z kolorowymi kropkami, poza tym nie ma nic napisane o wersji Sportline. Także tutaj na razie porażka.

Sukcesem zakończyłem pranie foteli i kanapy, wiosną zajmę się jeszcze boczkami. Proste porównanie:

Przed:

Dołączona grafika

Po:

Dołączona grafika


Po pracy ile zdążę tyle robie, tocze walke z diodami, to są przykładowe tuningowe artefakty:

Dołączona grafika

Wszystko wymaga przejrzenia, przykładowo podświetlenie rejestracji:

Dołączona grafika

i po ingerencji:

Dołączona grafika

Obecnie jestem na etapie uzupełniania oświetlenia konsoli środkowej, jutro montuje w całość, natomiast pytanie jak dostać się konsoli przy biegach.
Musze wymienić również w nim podświetlenie - bo rozumiem że jest taka możliwość.?

Dołączona grafika

Użytkownik Krzysiek127 edytował ten post 18 listopada 2016 - 12:28


#6 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 06 grudnia 2016 - 11:58

Witam,

W ostatnią sobote znalazłem czas i zająłem się przednim zawieszeniem. Udało mi się odkupić od kolegi sensowne sprężyny, a mając w zanadrzu kilka rodzajów podkładek ruszyłem z robotą.
Niestety jedynym moim pomocnikiem, a raczej towarzyszem jest Zenon, zatem ciemność mnie zastała nim zająłem się tyłem. Zadek musi poczekać do przyszłego weekendu.
Na prawdę nie moge znaleźć powodu dla którego ktoś pociął spreżyny od Sportline do tego stopnia że w zasadzie nie był potrzebny ściągacz do ich wyjęcia. Pomijając bezpieczeństwo, komfortu nie było żadnego.
Co prawda auto stoi teraz jak motorówka, lub klasyczny 125p z czasów tras rajdowych, ale już połowicznie czuć poprawe. Wymieniłem również obie końcówki drążków kierowniczych.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

W niedziele moją uwage skupił "srebrny przekaźnik". Auto odpalało niełatwo, obroty na zimno wynosiły 500/ min, do tego świecił się ABS. Przekaźnik wyjałem mając na widoku zabawe z lutownicą, a tu... winowajcą był spalony w nim bezpiecznik. Naprawa zajęła mi 3 minuty z czego 2 szukałem nowego bezpiecznika. Ze zgrozą myśle o poprzenim właścicielu, który popsuty ABS "nareperował" wyjmując żaróweczke z zegarów...

Musze przyznać że W201 jest idioto-odporne i baaardzo wdzięcznym autem.

Dołączona grafika

#7 Offline   Merc190E


  • Postów: 285
  • Na forum od: 29 sty 2014
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w202
  • Inne auto:Opel Omega B

Napisano 06 grudnia 2016 - 15:01

Aby ci służyły te sprężynki :D Czekam na swoje :D

#8 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 06 grudnia 2016 - 19:56

Wyświetl postUżytkownik Krzysiek127 dnia 18 listopada 2016 - 12:25 napisał


i po ingerencji:



Obecnie jestem na etapie uzupełniania oświetlenia konsoli środkowej, jutro montuje w całość, natomiast pytanie jak dostać się konsoli przy biegach.
Musze wymienić również w nim podświetlenie - bo rozumiem że jest taka możliwość.?

Dołączona grafika

Oczywiście, wystarczy że zdejmiesz plastikową ramkę lewarka zmiany biegów delikatnie ją podważając np płaskim nożem, i zdejmiesz drewnianą maskownicę el szyb, świateł awaryjnych, lusterka. Żarówka jest wciskana z przodu tej podświatlanej listwy. Fajne auto! Życzę sukcesów i dobrej zabawy przy pracy nad nim :)

#9 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 06 grudnia 2016 - 21:51

Fajne autko, przód już wygląda ładnie nawet z kołpakami, klasycznie, jeszcze tył podnieś :grinhihi:
Pokaż kiedyś Fiata, ciekaw jestem :D

#10 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 07 grudnia 2016 - 12:05

Fiata mam już szmat czasu, w zasadzie z garażu wyjeżdża tylko kilka razy w roku na rajd, przez co czasem zdarza sie że nie mam przeglądu przez rok.. :)
Kupiłem go będąc jeszcze studentem, i użytkowałem go do codziennej jazdy.
Wcześniej posiadałem min. Fiata 128 Sport, i kiedy go sprzedałem obiecałem sobie, że nigdy więcej starych aut - planowałem zakup własnie W201.
Widać co odwlecze to nie uciecze. Po przeszło półtorej dekady kupiłem W201 :)
Wracając do 127. Autko o rozmiar większe od naszego Malucha, ale ma spory bagażnik, całkiem przestronną kabine i potrafi jechać 140 km/h.
Silnik to 903ccm i 45KM. Konstrukcja znana z np Cinquecento jednak u mnie jeszcze z gaźnikiem. Przez pewien czas pod maską miałem 1300cm i ok 80KM, autko smigało po torze Kielce i Poznań.
Teraz ma znów orginalny, a emeryture spędza na turystycznych rajdach pojazdów zabytkowych.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Użytkownik Krzysiek127 edytował ten post 07 grudnia 2016 - 12:06









Podobne tematy Zwiń