Skocz do zawartości




[W124] spokoemil 4.2E 1994


102 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 grudnia 2016 - 15:11

Wyświetl postUżytkownik bydle dnia 05 grudnia 2016 - 14:03 napisał

robisz raz i kompleksowo
Na to właśnie idą nieprzebrane stosy pengarów :E



#42 Offline   XperT


  • Postów: 823
  • Na forum od: 29 kwi 2009
  • Miejscowość: Kamienna Góra
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex w201 2.3E 1991
  • Inne auto:BMW e61+VW golf IV

Napisano 05 grudnia 2016 - 15:32

Wyświetl postUżytkownik LukeSkyWalker dnia 05 grudnia 2016 - 11:08 napisał

Grube zakupy w ASO poszły...

Nie ma to jak zacząć od dupy strony ;/

Auto stoi więc wydłub wiązkę (10 minut pracy nawet dla kogoś kto nie ma pojęcia o mechanice ) i po umówieniu się z Kubasz'em wyślij mu do regeneracji. Koszt mniejszy niż obecne bezsensowne wydatki w ASO a przynajmniej będzie można diagnostykę zrobić i od czegoś zacząć no i nie będzie ryzyka że coś się sfajczy przez gołe kable...

#43 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 05 grudnia 2016 - 15:46

Wyświetl postUżytkownik XperT dnia 05 grudnia 2016 - 15:32 napisał

Nie ma to jak zacząć od dupy strony ;/

Auto stoi więc wydłub wiązkę (10 minut pracy nawet dla kogoś kto nie ma pojęcia o mechanice ) i po umówieniu się z Kubasz'em wyślij mu do regeneracji. Koszt mniejszy niż obecne bezsensowne wydatki w ASO a przynajmniej będzie można diagnostykę zrobić i od czegoś zacząć no i nie będzie ryzyka że coś się sfajczy przez gołe kable...

Spokojnie Panowie :P Bo już czuje wiadro pomyj nad sobą :) Autem i tak nie będę jeździł w zimę, a na silnik jestem umówiony z mechanikiem na przełom grudnia/stycznia. Więc z tym mi się nie śpieszy bo i tak auto stoi, i tak. Powiem więcej, i tak by stało, nawet gdyby miało całkowicie sprawny silnik po przeglądzie bo nie zamierzam użytkować go zimą :) Czasu też nie mam za specjalnie dużo, więc robię to co akurat znajdę do roboty, kupuję części takie jak akurat znajdę na aukcjach, a w ASO akurat wtedy byłem, więc zamówiłem :) Będę spokojny jak będę miał wszystkie części (mogą leżeć w domu, nawet nie muszę ich od razu montować).

#44 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 06 grudnia 2016 - 15:45

Trochę mi lepiej po tych waszych wpisach, widać nie każdy wpis musi być hejtem :) Oddając auto do mechanika może się okazać tak jak piszecie, że rozrząd do wymiany, może jeszcze wiele innych rzeczy, więc silnik do wyjęcia. A może się okazać, że nie wszystko jest w takich czarnych barwach. Z pewnością pierwsze co chce zrobić po przeglądzie silnika:
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki polecacie?
2. Wymiana oleju w moście, jaki polecacie?
3. Naprawić przedni zderzak, no właśnie, czy może kupić nowy? Jak radzicie? Spawać go? (na zdjęciach na lawecie na początku postu dobrze widać w jakim jest stanie, czy może kupić, np taki? Niby oryginalny ale np w ASO ten nr części nie widnieje, http://allegro.pl/me...6634787556.html)
4. Wymienić reflektory przód na wersję z regulacją, i tu też moje pytanie, czy jest to niezbędny zabieg? :)
5. O tarczach, klockach, amortyzatorach, końcówkach drążków, itp pisał nie będę bo to oczywista oczywistość.

#45 Offline   DonMatteo


  • Postów: 84
  • Na forum od: 04 lis 2016
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SLK (R171)
  • Trzeci Mercedes:C (W203)
  • Inne auto:Chrysler Sebring

Napisano 06 grudnia 2016 - 16:12

1. Dużo pozytywnych opinii zbiera (również tu na forum) olej Mobil ATF 220.
2. Jeżeli chodzi o olej w moście, to osobiście wybrałbym oryginalny Mercedesa.
3. Naprawę elementów blacharskich, zderzaków i innych części zewnętrznych/dekoracyjnych zostawiłbym na sam koniec (tak jak radzili inni użytkownicy).
Decyzja odnośnie wyboru rozwiązania (naprawa/wymiana zderzaka) zależy również od zasobności portfela. Zorientuj się w kosztach każdej z opcji (np. wycena robocizny, koszt zakupu zderzaka w ASO), wtedy będziesz miał lepszy ogląd sytuacji.

#46 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 06 grudnia 2016 - 17:53

Wyświetl postUżytkownik DonMatteo dnia 06 grudnia 2016 - 16:12 napisał

3. Naprawę elementów blacharskich, zderzaków i innych części zewnętrznych/dekoracyjnych zostawiłbym na sam koniec (tak jak radzili inni użytkownicy).
Decyzja odnośnie wyboru rozwiązania (naprawa/wymiana zderzaka) zależy również od zasobności portfela. Zorientuj się w kosztach każdej z opcji (np. wycena robocizny, koszt zakupu zderzaka w ASO), wtedy będziesz miał lepszy ogląd sytuacji.

Zgadza się, jednak nie chcę zostawiać zderzaka na sam koniec, bo po ogarnięciu silnika, mogę potrzebować się gdzieś przemieszczać na miejscu, a nie chce za każdym razem pakować auta na lawetę, bo nie chce sobie komplikować życia :P A ciężko jeździć z dyndającym zderzakiem, albo stracić dowód.......

PS, w ASO już pytałem, 2300zł

Użytkownik spokoemil edytował ten post 06 grudnia 2016 - 17:56


#47 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2016 - 17:57

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał

1. Wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki polecacie?

Mobil ATF 220. Prawie 8 litrów.

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał

2. Wymiana oleju w moście, jaki polecacie?

Tam nie ma mostu. Dyfer jest otwarty, bez LSD, więc sprawdzi się wszystko, co spełnia normę MB 237.0 lub nowszą 235.7. Oleju wchodzi koło 1,4 litra.

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał

4. Wymienić reflektory przód na wersję z regulacją, i tu też moje pytanie, czy jest to niezbędny zabieg? :)

Wygląda, że masz już europejskie lampy, kwestia dołożenia instalacji podciśnieniowej do ich regulacji.

Wyświetl postUżytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał

5. O tarczach, klockach, amortyzatorach, końcówkach drążków, itp pisał nie będę bo to oczywista oczywistość.

Tu się zdziwisz :grinhihi: Tarcze z przodu zapewne 320mm, rozróżnia się lewą/prawą - są kierunkowe. Klocki standard, amorki przednie typowe tylko dla modelu 420, więc będzie problem, końcówki drążków nie pasują od zwykłego 124. W teorii takie same jak w r129, w praktyce trzeba sprawdzić. Ciężko o cokolwiek w zamienniku do tego samochodu. Mało który element "podwozia" pasuje od zwykłego 124.

#48 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 grudnia 2016 - 19:26

Temat oczyściłem ze zbędnej dyskusji. Bardzo prosiłbym osoby, których posty usunąłem, o zaprzestanie docinek, wdawania się w bezsensowne przepychanki słowne i zaśmiecania kolejnych galerii. Potraktujcie to proszę jako ostatnie ostrzeżenie.

#49 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 22 stycznia 2017 - 11:57

Witam! Z racji tego, że pogoda zmieniła się z minusowej na plusową, a ja znalazłem trochę wolnego czasu, postanowiłem zabrać się za kilka rzeczy w moim aucie. Dołączona grafika

Zacząłem od sprawdzenia silnika. Rozebrałem i wyjąłem układ doprowadzający powietrze do silnika, cały umyłem, wyczyściłem. Sprawdziłem kable zapłonowe, zdjąłem kopułki i obrotowy palec, (nieco zawilgotniałe, jeden nawet trochę zielonkawy), wyczyściłem papierem, psiuknąłem Isolem, i jeszcze raz wyczyściłem suchą ścierką. Dołączona grafika

Następnie zabrałem się za składanie wszystkiego. Zauważyłem że mam złamane mocowanie tego największego elementu maskownicy, "wsuwkę" w lewym bloku silnika. Stąd też cały układ doprowadzający powietrze, właśnie z lewej strony silnika jest nieco niestabilny. Nie wpływa to raczej na rozszczelnienie układu, ale mnie już zdążyło zdenerowować :P Dodatkowo wymieniłem sparciałe rury od powietrza. Złożyłem całość, a oto efekt: Dołączona grafika

Podłączyłem aku, odpaliłem auto, i problem z drgającym silnikiem przestał mi dokuczać :) Auto chodzi idealnie i równo. Nawet po pełnym rozgrzaniu silnika. (Pokusiłem się o małą przejażdzkę :) ). Odpala również bez problemów na ciepłym silniku.

Przy składaniu znalazłem "trytkowe" rozwiązanie, które podniosło mi ciśnienie :) Oto dwa zdjęcia łapacza powietrza za prawą lampą. Czy wiecie, bo powinno się tam znajdować? Jakiś uchwyt spinający obudowę wiatraka? Może ktoś byłby uprzejmy podesłać jakąś fotkę. U mnie wygląda to tak: Dołączona grafika Dołączona grafika

Dziś zabieram się za wymianę siłownika w drzwiach kierowcy, oraz chciałem wymienić osłonę (tę gumową harmonijkę, bo moja jest rozerwana) w drzwiach kierowcy, w której schowane są przewody od podciśnienia zamka, lampki progu, sterowania szyby itd. I tutaj moje pytanie, jak to zrobić? Wypiąć wszystkie kostki i kable z drzwi? Czy może z drugiej strony osłony można powypinać te rzeczy, aby przełożyć je w tej harmonijce?

Na koniec kilka zdobyczy z regionalnego szrotu na podmiankę oraz w tak zwany zapas :) Bo "żal było nie wykręcić", jak to się mówi :) Osłony gumowe lusterek w bardzo dobrym stanie których szukałem dość długo, niestety musiałem kupić całe lustra, bo jak to powiedział kierownik szrotu "to jeden element z lustrem", więc wziąłem całe ;) Dołączona grafika

Na koniec radio, które udało mi się okazjonalnie kupić od Pana z Płocka. Radio nie miało kilku przycisków, ale nie było to problem, bo moje miało wszystkie, więc je zamieniłem(te akurat pasowały). Radio mogłem sprawdzić przy odbiorze, bo było zamontowane na aucie, i było cały czas "w użytku". Oto efekt końcowy już po wymianie: Dołączona grafika

#50 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 22 stycznia 2017 - 13:27

Jeszcze jedno pytanie, czy do mojej zmieniarki (nr seryjny na zdjęciu), pasuje kasetka o nr seryjnym A 002 820 62 89? Może ma ktoś taką samą zmieniarkę i mógłby podać mi jej nr seryjny kasetki? Bądź jakoś to sprawdzić? Szukałem sporo w internecie ale nie znalazłem zdjęcia zmieniarki z widoczną kasetką, ani żadnych danych na ten temat. Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń