Użytkownik bydle dnia 05 grudnia 2016 - 14:03 napisał
[W124] spokoemil 4.2E 1994
#41
Napisano 05 grudnia 2016 - 15:11
#42
Napisano 05 grudnia 2016 - 15:32
Użytkownik LukeSkyWalker dnia 05 grudnia 2016 - 11:08 napisał
Nie ma to jak zacząć od dupy strony ;/
Auto stoi więc wydłub wiązkę (10 minut pracy nawet dla kogoś kto nie ma pojęcia o mechanice ) i po umówieniu się z Kubasz'em wyślij mu do regeneracji. Koszt mniejszy niż obecne bezsensowne wydatki w ASO a przynajmniej będzie można diagnostykę zrobić i od czegoś zacząć no i nie będzie ryzyka że coś się sfajczy przez gołe kable...
#43
Napisano 05 grudnia 2016 - 15:46
Użytkownik XperT dnia 05 grudnia 2016 - 15:32 napisał
Auto stoi więc wydłub wiązkę (10 minut pracy nawet dla kogoś kto nie ma pojęcia o mechanice ) i po umówieniu się z Kubasz'em wyślij mu do regeneracji. Koszt mniejszy niż obecne bezsensowne wydatki w ASO a przynajmniej będzie można diagnostykę zrobić i od czegoś zacząć no i nie będzie ryzyka że coś się sfajczy przez gołe kable...
Spokojnie Panowie Bo już czuje wiadro pomyj nad sobą Autem i tak nie będę jeździł w zimę, a na silnik jestem umówiony z mechanikiem na przełom grudnia/stycznia. Więc z tym mi się nie śpieszy bo i tak auto stoi, i tak. Powiem więcej, i tak by stało, nawet gdyby miało całkowicie sprawny silnik po przeglądzie bo nie zamierzam użytkować go zimą Czasu też nie mam za specjalnie dużo, więc robię to co akurat znajdę do roboty, kupuję części takie jak akurat znajdę na aukcjach, a w ASO akurat wtedy byłem, więc zamówiłem Będę spokojny jak będę miał wszystkie części (mogą leżeć w domu, nawet nie muszę ich od razu montować).
#44
Napisano 06 grudnia 2016 - 15:45
1. Wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki polecacie?
2. Wymiana oleju w moście, jaki polecacie?
3. Naprawić przedni zderzak, no właśnie, czy może kupić nowy? Jak radzicie? Spawać go? (na zdjęciach na lawecie na początku postu dobrze widać w jakim jest stanie, czy może kupić, np taki? Niby oryginalny ale np w ASO ten nr części nie widnieje, http://allegro.pl/me...6634787556.html)
4. Wymienić reflektory przód na wersję z regulacją, i tu też moje pytanie, czy jest to niezbędny zabieg?
5. O tarczach, klockach, amortyzatorach, końcówkach drążków, itp pisał nie będę bo to oczywista oczywistość.
#45
Napisano 06 grudnia 2016 - 16:12
2. Jeżeli chodzi o olej w moście, to osobiście wybrałbym oryginalny Mercedesa.
3. Naprawę elementów blacharskich, zderzaków i innych części zewnętrznych/dekoracyjnych zostawiłbym na sam koniec (tak jak radzili inni użytkownicy).
Decyzja odnośnie wyboru rozwiązania (naprawa/wymiana zderzaka) zależy również od zasobności portfela. Zorientuj się w kosztach każdej z opcji (np. wycena robocizny, koszt zakupu zderzaka w ASO), wtedy będziesz miał lepszy ogląd sytuacji.
#46
Napisano 06 grudnia 2016 - 17:53
Użytkownik DonMatteo dnia 06 grudnia 2016 - 16:12 napisał
Decyzja odnośnie wyboru rozwiązania (naprawa/wymiana zderzaka) zależy również od zasobności portfela. Zorientuj się w kosztach każdej z opcji (np. wycena robocizny, koszt zakupu zderzaka w ASO), wtedy będziesz miał lepszy ogląd sytuacji.
Zgadza się, jednak nie chcę zostawiać zderzaka na sam koniec, bo po ogarnięciu silnika, mogę potrzebować się gdzieś przemieszczać na miejscu, a nie chce za każdym razem pakować auta na lawetę, bo nie chce sobie komplikować życia A ciężko jeździć z dyndającym zderzakiem, albo stracić dowód.......
PS, w ASO już pytałem, 2300zł
Użytkownik spokoemil edytował ten post 06 grudnia 2016 - 17:56
#47
Napisano 06 grudnia 2016 - 17:57
Użytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał
Mobil ATF 220. Prawie 8 litrów.
Użytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał
Tam nie ma mostu. Dyfer jest otwarty, bez LSD, więc sprawdzi się wszystko, co spełnia normę MB 237.0 lub nowszą 235.7. Oleju wchodzi koło 1,4 litra.
Użytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał
Wygląda, że masz już europejskie lampy, kwestia dołożenia instalacji podciśnieniowej do ich regulacji.
Użytkownik spokoemil dnia 06 grudnia 2016 - 15:45 napisał
Tu się zdziwisz Tarcze z przodu zapewne 320mm, rozróżnia się lewą/prawą - są kierunkowe. Klocki standard, amorki przednie typowe tylko dla modelu 420, więc będzie problem, końcówki drążków nie pasują od zwykłego 124. W teorii takie same jak w r129, w praktyce trzeba sprawdzić. Ciężko o cokolwiek w zamienniku do tego samochodu. Mało który element "podwozia" pasuje od zwykłego 124.
#48
Napisano 06 grudnia 2016 - 19:26
#49
Napisano 22 stycznia 2017 - 11:57
Zacząłem od sprawdzenia silnika. Rozebrałem i wyjąłem układ doprowadzający powietrze do silnika, cały umyłem, wyczyściłem. Sprawdziłem kable zapłonowe, zdjąłem kopułki i obrotowy palec, (nieco zawilgotniałe, jeden nawet trochę zielonkawy), wyczyściłem papierem, psiuknąłem Isolem, i jeszcze raz wyczyściłem suchą ścierką.
Następnie zabrałem się za składanie wszystkiego. Zauważyłem że mam złamane mocowanie tego największego elementu maskownicy, "wsuwkę" w lewym bloku silnika. Stąd też cały układ doprowadzający powietrze, właśnie z lewej strony silnika jest nieco niestabilny. Nie wpływa to raczej na rozszczelnienie układu, ale mnie już zdążyło zdenerowować Dodatkowo wymieniłem sparciałe rury od powietrza. Złożyłem całość, a oto efekt:
Podłączyłem aku, odpaliłem auto, i problem z drgającym silnikiem przestał mi dokuczać Auto chodzi idealnie i równo. Nawet po pełnym rozgrzaniu silnika. (Pokusiłem się o małą przejażdzkę ). Odpala również bez problemów na ciepłym silniku.
Przy składaniu znalazłem "trytkowe" rozwiązanie, które podniosło mi ciśnienie Oto dwa zdjęcia łapacza powietrza za prawą lampą. Czy wiecie, bo powinno się tam znajdować? Jakiś uchwyt spinający obudowę wiatraka? Może ktoś byłby uprzejmy podesłać jakąś fotkę. U mnie wygląda to tak:
Dziś zabieram się za wymianę siłownika w drzwiach kierowcy, oraz chciałem wymienić osłonę (tę gumową harmonijkę, bo moja jest rozerwana) w drzwiach kierowcy, w której schowane są przewody od podciśnienia zamka, lampki progu, sterowania szyby itd. I tutaj moje pytanie, jak to zrobić? Wypiąć wszystkie kostki i kable z drzwi? Czy może z drugiej strony osłony można powypinać te rzeczy, aby przełożyć je w tej harmonijce?
Na koniec kilka zdobyczy z regionalnego szrotu na podmiankę oraz w tak zwany zapas Bo "żal było nie wykręcić", jak to się mówi Osłony gumowe lusterek w bardzo dobrym stanie których szukałem dość długo, niestety musiałem kupić całe lustra, bo jak to powiedział kierownik szrotu "to jeden element z lustrem", więc wziąłem całe
Na koniec radio, które udało mi się okazjonalnie kupić od Pana z Płocka. Radio nie miało kilku przycisków, ale nie było to problem, bo moje miało wszystkie, więc je zamieniłem(te akurat pasowały). Radio mogłem sprawdzić przy odbiorze, bo było zamontowane na aucie, i było cały czas "w użytku". Oto efekt końcowy już po wymianie:
#50
Napisano 22 stycznia 2017 - 13:27
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes 410,2.9 diesel 1994.Problem ze sprzeglem. |
Pozostałe modele | Nik1975 |
|
||
E 250TD 1994 sedan modyfikacje |
Modyfikacje,Tuning | TripleX |
|
|
|
[S124] Vinnie E220 1994 "Misio" |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | Vinnie |
|
||
[W124] JGNZM 2.0E 1994 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | JGNZM |
|
||
W124 kombi 1994 300td mokro pod nogami kierowcy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Evolution328 |
|