Aby wyciągnąć mechanizm suwaka prędkości nawiewu najpierw należy zdjąć konsole środkową. W tym celu należy wyciągnąć dwie środkowe kratki nawiewu. Na dole pod nimi znajdują się dwa wkręty które należy wykręcić:
Następnie zdejmujesz trzy pokrętła, wyciągając je do siebie. Niektórzy twierdza że należy to zrobić przy użyciu kombinerek najlepiej przez jakąś szmatkę. Ja natomiast uważam że bezpieczniej jest to ściągnąć po prostu przy użyciu siły rąk. Miałem kila mercedesów i w każdym dało się je ściągnąć ręką. NA PEWNO BEZPIECZNIEJ – bez szkody dla pokrętła.
Następnie odkręcasz nakrętki, które widać po zdjęciu pokręteł.
Następnie ściągamy końcówkę suwaka. Siedzi dość ciasno więc trzeba ściągać siłą ale z ogromnym wyczuciem. Niektórzy zalecają również ściągnąć panel z napisem min/max podważając go śrubokrętem co może go porysować / uszkodzić nieodwracalnie gdyż jest delikatny. Nie ma jednak potrzeby sciągania go, trzeba tylko uważać wyciągając konsole żeby trzpień suwaka nam go nie rozwalił.
Zostały jeszcze do odkręcenia dwa wkręty. Jeden znajdziemy po stronie pasażera a drugi po stronie kierowcy. Oba w dolnej części konsoli:
W przypadku krótkiej konsoli, jest ona już do wyciągnięcia. Ciągniesz trzymając od dołu do siebie delikatnie ściągając do dołu. W przypadku konsoli długiej należy jeszcze odkręcić dolne mocowania, umiejscowione pod popielniczką.
Teraz gdy konsola jest już ściągnięta. Naszym oczom ukazuje się panel sterowania nagrzewaniem. Aby ściągnąć mechanizm suwaka należy przekręcić imbusem o 90° plastikowe mocowanie zaznaczone na zdjęciu.
Pozostaje ściągnąć linkę:
Po zdjęciu wtyczki umiejscowionej w tylnej części, mechanizm mamy w ręku. Można go wymienić na inny lub próbować reanimować. Jest to dość prosta konstrukcja. W moim przypadku ukruszył się w środku kawałek plastiku. Da się to bez problemu naprawić. O czym napisze poniżej:
Aby dostać się do środka mechanizmu, należy rozwiercić plastikowe nity.
Żeby było łatwiej rozpołowić mechanizm, ściągamy zawleczkę z ramienia sterującego linką. Ramię można wówczas zdjąć z mechanizmu suwaka.
W moim przypadku awaria akurat polegała iż między 1 a 2 biegiem nawiewu blokowało. Nie dało rady przesunąć dalej niż bieg 1. Problemem okazała się ukruszona blokada na trzpieniu drugiego biegu. Na zdjęciu pod spodem z numerem 1 oznaczyłem trzpień z ukruszoną blokadą, a nr 2 trzpień z prawidłowa blokadą;
Wstawiam też link do filmu na YT żeby pokazać jak to pracowało i w którym miejscu blokowało;
https://youtu.be/5X9hBgRgPfg
Tak wyglądało wszystko po demontażu:
Ja blokadę trzpienia zrobiłem przy użyciu pinezki. Nawierciłem dziurę tuz przy trzpieniu, na tyle ciasną żeby pinezka ledwo weszła. Oczywiście pinezka musiał zostać skrócona o kilka milimetrów;
Na zdjęciu powyżej widać już metalowy trzpień pinezki, dla bezpieczeństwa podklejony klejem. A na zdjęciu poniżej końcówkę pinezki która widoczna jest na obudowie suwaka. Oczywiście całość po zamontowaniu w aucie będzie niewidoczna.
Na zakończenie jeszcze pokazuje filmik na YT jak suwak pracuje po naprawie. Generalnie wydawać by się mogło że całość do wyrzucenia. Ale dla chcącego nic trudnego:
https://youtu.be/Oy2hZx46X6k
0
[W201] Naprawa / Wymiana suwaka obrotów nawiewu
Rozpoczęty przez tato81, gru 12 2016 11:46
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w124] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Naprawa liczników kilimetrów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ozzy1979 |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|