1
SL500 - silnik bez wymiany oleju
Rozpoczęty przez Krzysiek127, mar 18 2017 17:14
44 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 23 marca 2017 - 10:13
Właśnie kurcze zdziwiony byłem dlaczego przy przebiegu 190 tysięcy dźwigienki zaworowe nie przecisnęły się do miski olejowej tyko wcisnęły się pod te sprawne i wyleciały na zewnątrz silnika Pewnie magnes neodymowy sprowadziłby je do miski kanałem olejowym Tylko nie wiem co na to zazdrosne tłoki. Na nie magnes nie działa i kurcze musiałem wymieniać je ze dwa razy. Z całego zła muszę przyznać że przedni zaczep jest solidnie przytwierdzony i na tyle kilometrów używania nie widać po nim zmęczenia, a i komórka jest mobilna dzięki niemu
#22
Napisano 23 marca 2017 - 11:25
W naszych MB nie, ale jak miałem praktyki w autoryzowanym serwisie to wymieniałem tłoki w Atego i bardzo ładnie na nich było widać, w którym miejscu występuje największe tarcie. Wziąłem na pamiątkę, ale dałem kumplowi i służy jako popielniczka. Jak będę u niego to zrobię zdjęcie. I nie mówicie, że to przecież auto ciężarowe, bo zasady fizyki pozostają te same, czyli tłok jest dociskany do tulei cylindra, gdyż siła pchająca/ciągnąca tłok nie działa równolegle do osi cylindra.
#24
Napisano 23 marca 2017 - 12:52
Teflon?
Mhm.
Cóż, ciebie uczyli o pomiarach, ale chyba nie do końca słuchałeś. Oceń mi stopień zużycia i owalizacji tulei cylindra w odstępie jednej zalecanej wymiany oleju, czyli na dystansie 10000 kilometrów. Ile setek utracisz na średnicy? 2? Opiłki też będą według Twojej wiedzy wyraźnie widoczne w oleju w sytuacji normalnej eksploatacji?
Zastanów się trochę, lub czytaj ze zrozumieniem.
Mhm.
Cóż, ciebie uczyli o pomiarach, ale chyba nie do końca słuchałeś. Oceń mi stopień zużycia i owalizacji tulei cylindra w odstępie jednej zalecanej wymiany oleju, czyli na dystansie 10000 kilometrów. Ile setek utracisz na średnicy? 2? Opiłki też będą według Twojej wiedzy wyraźnie widoczne w oleju w sytuacji normalnej eksploatacji?
Zastanów się trochę, lub czytaj ze zrozumieniem.
#25
Napisano 23 marca 2017 - 13:48
Nikt nie dokonuje pomiarów co 10k km. Pomiarów dokonuje się ewentualnie przy remoncie. Elementy siknika są "ułożone" i rozkręcanie ich wpłynie niekorzystnie na jego kondycję. Czy mówiłem coś o rozmiarach opiłków? Nie wydaje mi się. Opiłki będą widoczne na magnesie, układają się w "jeżyka".
#26
Napisano 23 marca 2017 - 14:54
Ależ kolego czy na pewno na tych lekcjach był omawiany silnik ??? Skrzynia biegów też czasami nazwana może być tym takim silnikiem pod autem
#27
Napisano 23 marca 2017 - 16:49
Gładzie cylindrów w M119 są wykonane z alusil'u, a nie teflonu. To jest stop aluminium i kwarcu. Żeby to wytrzeć to trzeba by chyba Nurburgring bez oleju oblecieć
Użytkownik Kubasz edytował ten post 23 marca 2017 - 16:50
#28
Napisano 23 marca 2017 - 17:02
Użytkownik Kubasz dnia 23 marca 2017 - 16:49 napisał
Żeby to wytrzeć to trzeba by chyba Nurburgring bez oleju oblecieć
#29
Napisano 23 marca 2017 - 17:43
Pierwszy raz słyszę o gładziach cylindrów z teflonu. O warstwie teflonu na tłoku w celu zmniejszenia tarcia to słyszałem i widziałem, ale o gładziach cylindrów z teflonu już nie.
Generalnie dyskusja bez sensu, bo macie rację. Miski olejowej nie trzeba czyścić, cały szlam sam schodzi razem z olejem, więc nie ma to żadnego wpływu na silnik.
Generalnie dyskusja bez sensu, bo macie rację. Miski olejowej nie trzeba czyścić, cały szlam sam schodzi razem z olejem, więc nie ma to żadnego wpływu na silnik.
Użytkownik BubiTej edytował ten post 23 marca 2017 - 17:55
#30
Napisano 23 marca 2017 - 18:42
Z opiłków robi nam się szlam, a teflon na tłoku się nie spala tylko ratuje gładź cylindrów przed wściekłym tłokiem, na którym pierścienie są dla ozdoby, a na to wszystko magnes w misce się jeży
Tfu żaba idę na forum szydełkowania ...
Tfu żaba idę na forum szydełkowania ...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|