Skocz do zawartości




SL500 - silnik bez wymiany oleju


44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 23 marca 2017 - 10:13

Właśnie kurcze zdziwiony byłem dlaczego przy przebiegu 190 tysięcy dźwigienki zaworowe nie przecisnęły się do miski olejowej tyko wcisnęły się pod te sprawne i wyleciały na zewnątrz silnika :| Pewnie magnes neodymowy sprowadziłby je do miski kanałem olejowym :) Tylko nie wiem co na to zazdrosne tłoki. Na nie magnes nie działa i kurcze musiałem wymieniać je ze dwa razy. Z całego zła muszę przyznać że przedni zaczep jest solidnie przytwierdzony i na tyle kilometrów używania nie widać po nim zmęczenia, a i komórka jest mobilna dzięki niemu

Dołączona grafika



#22 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2017 - 11:25

W naszych MB nie, ale jak miałem praktyki w autoryzowanym serwisie to wymieniałem tłoki w Atego i bardzo ładnie na nich było widać, w którym miejscu występuje największe tarcie. Wziąłem na pamiątkę, ale dałem kumplowi i służy jako popielniczka. Jak będę u niego to zrobię zdjęcie. I nie mówicie, że to przecież auto ciężarowe, bo zasady fizyki pozostają te same, czyli tłok jest dociskany do tulei cylindra, gdyż siła pchająca/ciągnąca tłok nie działa równolegle do osi cylindra.

#23 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 23 marca 2017 - 11:56

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 23 marca 2017 - 10:13 napisał

Z całego zła muszę przyznać że przedni zaczep jest solidnie przytwierdzony i na tyle kilometrów używania nie widać po nim zmęczenia
No to rewela, jednak inżyniery pomyślały ;)

#24 Offline   carl00s


  • Postów: 2 003
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2017 - 12:52

Teflon?

Mhm.

Cóż, ciebie uczyli o pomiarach, ale chyba nie do końca słuchałeś. Oceń mi stopień zużycia i owalizacji tulei cylindra w odstępie jednej zalecanej wymiany oleju, czyli na dystansie 10000 kilometrów. Ile setek utracisz na średnicy? 2? Opiłki też będą według Twojej wiedzy wyraźnie widoczne w oleju w sytuacji normalnej eksploatacji?

Zastanów się trochę, lub czytaj ze zrozumieniem.

#25 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2017 - 13:48

Nikt nie dokonuje pomiarów co 10k km. Pomiarów dokonuje się ewentualnie przy remoncie. Elementy siknika są "ułożone" i rozkręcanie ich wpłynie niekorzystnie na jego kondycję. Czy mówiłem coś o rozmiarach opiłków? Nie wydaje mi się. Opiłki będą widoczne na magnesie, układają się w "jeżyka".

#26 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 23 marca 2017 - 14:54

Ależ kolego czy na pewno na tych lekcjach był omawiany silnik ??? Skrzynia biegów też czasami nazwana może być tym takim silnikiem pod autem

#27 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 23 marca 2017 - 16:49

Gładzie cylindrów w M119 są wykonane z alusil'u, a nie teflonu. To jest stop aluminium i kwarcu. Żeby to wytrzeć to trzeba by chyba Nurburgring bez oleju oblecieć :P

Użytkownik Kubasz edytował ten post 23 marca 2017 - 16:50


#28 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 23 marca 2017 - 17:02

Wyświetl postUżytkownik Kubasz dnia 23 marca 2017 - 16:49 napisał

Żeby to wytrzeć to trzeba by chyba Nurburgring bez oleju oblecieć
No tak, tylko wtedy w oleju opiłków nie będzie, bo oleju nie będzie. Bym zaklął w tym miejscu (ale nie mogę, bo paragrafy zabraniają), jak by się nie obrócić, to wiatr w oczy ;)

#29 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2017 - 17:43

Pierwszy raz słyszę o gładziach cylindrów z teflonu. O warstwie teflonu na tłoku w celu zmniejszenia tarcia to słyszałem i widziałem, ale o gładziach cylindrów z teflonu już nie.

Generalnie dyskusja bez sensu, bo macie rację. Miski olejowej nie trzeba czyścić, cały szlam sam schodzi razem z olejem, więc nie ma to żadnego wpływu na silnik.

Użytkownik BubiTej edytował ten post 23 marca 2017 - 17:55


#30 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 23 marca 2017 - 18:42

Z opiłków robi nam się szlam, a teflon na tłoku się nie spala tylko ratuje gładź cylindrów przed wściekłym tłokiem, na którym pierścienie są dla ozdoby, a na to wszystko magnes w misce się jeży

Tfu żaba idę na forum szydełkowania ...








Podobne tematy Zwiń