Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

R129 pierwsza jazda + wrażenia dźwiękowe


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marzec 2018 - 20:10

Witam,

wreszcie udało mi się wczoraj udać na pierwszą dłuższą przejażdżkę moim SL500.
W nawiązaniu do wczesniejszego posta, który został zamknięty (!) uporałem się z montażem tablic rejestracyjnych. Na przodzie lekka prowizorka, ale wygląda tak:

Dołączona grafika

Z tyłu na razie pozostawiam wersję długą-jednorzędową. Koledzy - dzięki za rady!

Sobotnie popołudnie. Lekka trema plus montaż fotelika dla SYNA lat 8 i wizyta na stacji benzynowej: 70 litrów 98Pb i pompowanie opon do 33/36 PSI.

Jazda wokół komina cudowna. Słów brakuje aby to opisać w sposób adekwatny do uniesień :-)
Pedał gazu na krótkich prostych wciśnięty do oporu i po 50 kilometrach wskazówka stanu paliwa mocno zmierza do 3/4 baku :-)

Lekkie drżenie kirownicy powyżej 120 oznaca konieczność sprawdzenia zbieżności/goemetrii/wyważenia kół. Inne opcje?

To co mnie lekko rozczarowało, to brzmienie silnika/wydechu.
Mam wersję Silver Arrow. Być może trzeba było szukać AMG?
Tak, czy siak - zamiast smacznego bulgotu od samego dołu dopiero powyżej 4 tys obrotów silnik drze się konkretnie. Prośba o info co zrobić, abym mógł lepiej usłyszeć V8 przy niższych obortach.

Pozdrawiam

#2 Offline   Szatan


  • Postów: 21
  • Na forum od: 19 gru 2017
  • Miejscowość: Stargard
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL600 R129

Napisano 05 marzec 2018 - 15:06

Wyświetl postUżytkownik Jak74 dnia 04 marzec 2018 - 20:10 napisał

Witam,

wreszcie udało mi się wczoraj udać na pierwszą dłuższą przejażdżkę moim SL500.
W nawiązaniu do wczesniejszego posta, który został zamknięty (!) uporałem się z montażem tablic rejestracyjnych. Na przodzie lekka prowizorka, ale wygląda tak:

Dołączona grafika

Z tyłu na razie pozostawiam wersję długą-jednorzędową. Koledzy - dzięki za rady!

Sobotnie popołudnie. Lekka trema plus montaż fotelika dla SYNA lat 8 i wizyta na stacji benzynowej: 70 litrów 98Pb i pompowanie opon do 33/36 PSI.

Jazda wokół komina cudowna. Słów brakuje aby to opisać w sposób adekwatny do uniesień :-)
Pedał gazu na krótkich prostych wciśnięty do oporu i po 50 kilometrach wskazówka stanu paliwa mocno zmierza do 3/4 baku :-)

Lekkie drżenie kirownicy powyżej 120 oznaca konieczność sprawdzenia zbieżności/goemetrii/wyważenia kół. Inne opcje?

To co mnie lekko rozczarowało, to brzmienie silnika/wydechu.
Mam wersję Silver Arrow. Być może trzeba było szukać AMG?
Tak, czy siak - zamiast smacznego bulgotu od samego dołu dopiero powyżej 4 tys obrotów silnik drze się konkretnie. Prośba o info co zrobić, abym mógł lepiej usłyszeć V8 przy niższych obortach.

Pozdrawiam

Jeżeli chodzi o wydech to gdzieś widziałem zawory montowane na wydech które otwierają się lub zamykają na przycisk.

Co do wibracji na kierownicy, to w moim przypadku zawsze po długim postoju zaczyna trząść kierownicą. Po ok 200km trasy przechodzi. Wydaje mi się ze opony trochę się odkształciły od tego stania. Zrób dłuższy przelot i będzie ok.

#3 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik Szatan dnia 05 marzec 2018 - 15:06 napisał

Jeżeli chodzi o wydech to gdzieś widziałem zawory montowane na wydech które otwierają się lub zamykają na przycisk.

Co do wibracji na kierownicy, to w moim przypadku zawsze po długim postoju zaczyna trząść kierownicą. Po ok 200km trasy przechodzi. Wydaje mi się ze opony trochę się odkształciły od tego stania. Zrób dłuższy przelot i będzie ok.

dzięki
kojarzysz coś więcej z tymi zaworami?

#4 Offline   m104


  • Postów: 4376
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marzec 2018 - 20:26

Tak zwana przepustnica wydechu. Ale wiąże się to z przebudową sporej części układu. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić to wycięcie katalizatorów i wstawienie rur - bardzo to psuje akustykę w górnych partiach obrotów

#5 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 marzec 2018 - 00:01

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 marzec 2018 - 20:26 napisał

Tak zwana przepustnica wydechu. Ale wiąże się to z przebudową sporej części układu. Najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić to wycięcie katalizatorów i wstawienie rur - bardzo to psuje akustykę w górnych partiach obrotów
Dzięki - nie zamierzam iść w tak radykalnym kierunku :-)

#6 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marzec 2018 - 15:47

Wyświetl postUżytkownik Jak74 dnia 06 marzec 2018 - 00:01 napisał

Dzięki - nie zamierzam iść w tak radykalnym kierunku :-)
Właśnie się dowiedziałem, że od lipca można wymieniać polskie tablice na wersje pomniejszone - dostosowane do wymiarów USA i Japonia :-)
Koszt niewielki a temat wreszcie będzie rozwiązany :-)

#7 Offline   MariuszDiver


  • Postów: 6
  • Na forum od: 03 sty 2018
  • Miejscowość: Mrągowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL 500 R129

Napisano 17 marzec 2018 - 10:27

Zielonka . Firma sporttig . Właściciel ma SL 500 . Teraz mój stoi i czeka na montaż klapek . To trzeba usłyszeć i samemu zdecydować dla mnie baja . :)

#8 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marzec 2018 - 20:57

Wyświetl postUżytkownik MariuszDiver dnia 17 marzec 2018 - 10:27 napisał

Zielonka . Firma sporttig . Właściciel ma SL 500 . Teraz mój stoi i czeka na montaż klapek . To trzeba usłyszeć i samemu zdecydować dla mnie baja . :)
Dzięki - juz napisałem do Gościa. Możesz mi puścić na prv przyblizony koszt takiej zabawy?

#9 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 marzec 2018 - 14:34

Wyświetl postUżytkownik Szatan dnia 05 marzec 2018 - 15:06 napisał

Jeżeli chodzi o wydech to gdzieś widziałem zawory montowane na wydech które otwierają się lub zamykają na przycisk.

Co do wibracji na kierownicy, to w moim przypadku zawsze po długim postoju zaczyna trząść kierownicą. Po ok 200km trasy przechodzi. Wydaje mi się ze opony trochę się odkształciły od tego stania. Zrób dłuższy przelot i będzie ok.
na razie nie przeszło - umówiłem sie na sprawdzenie i ustawienie geometrii zawieszenia - zobaczymy, czy pomoże

#10 Offline   elspasoo


  • Postów: 54
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 28 marzec 2018 - 22:25

Każdy robi po swojemu ,ale R129 to nie jest auto które ma drzeć japę, ani zachwycać osiągami - chociaż nieźle się odpycha. Nie jestem zwolennikiem ,aby w MB nawet brud na dywaniku miał logo Mercedesa, ale moim zdaniem takie przeróbki wartości nie dodają. Co innego, to zrobiony od zera nowy wydech.

#11 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwiecień 2018 - 11:53

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 28 marzec 2018 - 22:25 napisał

Każdy robi po swojemu ,ale R129 to nie jest auto które ma drzeć japę, ani zachwycać osiągami - chociaż nieźle się odpycha. Nie jestem zwolennikiem ,aby w MB nawet brud na dywaniku miał logo Mercedesa, ale moim zdaniem takie przeróbki wartości nie dodają. Co innego, to zrobiony od zera nowy wydech.
Dzięki za opinię. masz dużo racji w tym co napisałeś - w ostatnim czasie doszedłem do podobnego wniosku :-) Wydechu nie ruszam.
A w temacie drgań - okazało się, że mam luz na łożyskach przedniej osi. Na początku przyszłego tygodnia auto idzie na warsztat - razem z łożyskami przednie amory do wymiany plus nowe opony.
Za tydzień napiszę, jakie efekty :-)

Użytkownik Jak74 edytował ten post 05 kwiecień 2018 - 11:53


#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 4839
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwiecień 2018 - 09:02

Tam są jeszcze stożkowe łożyska? Jeżeli tak to weryfikacja stanu, smarowanie i kasowanie luzu. Wymiana mało kiedy jest potrzebna.

#13 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwiecień 2018 - 09:37

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 06 kwiecień 2018 - 09:02 napisał

Tam są jeszcze stożkowe łożyska? Jeżeli tak to weryfikacja stanu, smarowanie i kasowanie luzu. Wymiana mało kiedy jest potrzebna.
Nie wiedziałem - dzięki za podpowiedź! Będę gadał z mechanikiem w poniedziałek. Miłego weekendu!

#14 Offline   Mario1976


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 kwi 2018
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 96'
  • Inne auto:Porsche 911 06'

Napisano 09 kwiecień 2018 - 12:54

Witaj Jak74. I jak w sprawie drżenia kierownicy? Mam podobnie w okolicach 120km/h odczuwalne są drżenia. Mój samochód stał ponad 5 miesiące bez jazdy. Możliwe że opony się trochę zdeformowaly. Zbieżność ustawiłem I chyba będę musiał zakupić komplet opon. Pozdrawiam

#15 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwiecień 2018 - 14:10

Wyświetl postUżytkownik Mario1976 dnia 09 kwiecień 2018 - 12:54 napisał

Witaj Jak74. I jak w sprawie drżenia kierownicy? Mam podobnie w okolicach 120km/h odczuwalne są drżenia. Mój samochód stał ponad 5 miesiące bez jazdy. Możliwe że opony się trochę zdeformowaly. Zbieżność ustawiłem I chyba będę musiał zakupić komplet opon. Pozdrawiam

Hej,
u mnie wymiana opon przednich niewiele dała, dlatego powodem wibracji nie była deformacja opon.
Wczoraj odebrałem auto po sprawdzeniu luzu łożysk i ich dokręceniu. Poprawa jest natychmiastowa a koszt znikomy (kilkadziesiąt PLN).
Stosunkowo łatwo to zdiagnozować samemu - po podniesieniu auta chwytasz przednie koło na godzinie 12 oraz 6 i ciągniesz naprzemiennie do przodu i tyłu. U mnie koło miało wyraźny luz.
Dodatkowo zamówiłem amortyzatory przednie - za kilka dni będzie wymiana i wtedy sprawdzę geometrię.
Pozdrawiam

#16 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwiecień 2018 - 14:11

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 06 kwiecień 2018 - 09:02 napisał

Tam są jeszcze stożkowe łożyska? Jeżeli tak to weryfikacja stanu, smarowanie i kasowanie luzu. Wymiana mało kiedy jest potrzebna.
Jeszcze raz dzięki - mechanik luz skasował i jest OK :-)

#17 Offline   Mario1976


  • Postów: 5
  • Na forum od: 09 kwi 2018
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 96'
  • Inne auto:Porsche 911 06'

Napisano 26 kwiecień 2018 - 08:20

Wczoraj odebrałem auto po sprawdzeniu luzu łożysk i ich dokręceniu. Poprawa jest natychmiastowa a koszt znikomy . Tak więc wymiana opon jest niekoniecznie. Drżenia zniknęły. Można jeździć dalej.

#18 Offline   Jak74


  • Postów: 49
  • Na forum od: 17 sty 2018
  • Miejscowość: Tarnowo Podgórne
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 kwiecień 2018 - 12:06

Wyświetl postUżytkownik Mario1976 dnia 26 kwiecień 2018 - 08:20 napisał

Wczoraj odebrałem auto po sprawdzeniu luzu łożysk i ich dokręceniu. Poprawa jest natychmiastowa a koszt znikomy . Tak więc wymiana opon jest niekoniecznie. Drżenia zniknęły. Można jeździć dalej.
Cieszę się, że się udało :-)
U mnie sprawdzone przy 220 - spokój i tylko świst powietrza :-)