Skocz do zawartości




- - - - -

Swap W124 200(gaźnik m102) na om601 2.0D zrobiony: wrażenia z jazdy i kilka pytań


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Marcinos76


  • Postów: 14
  • Na forum od: 29 mar 2011
  • Miejscowość: Chynów k. Grójca
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mitsubishi Colt 1.3 1989

Napisano 25 grudnia 2011 - 23:57

Witam wszystkich. Po niemal roku walki (długo stał) z moim 124 m102 na gaźniku-zwycięstwo!

Po zerwaniu łańcucha rozrządu, wymieniłem silnik na drugi(też na gaźniku) ale okazało się, że są z nim problemy. Miał moc, szedł jak burza, tylko po przejechaniu około 200km zaczynał przerywać. Po wykręceniu świec okazało się, że są czarne i zachlapane olejem. Po wymianie świec powtórka z rozrywki - znowu szedł jak burza, a po 150-200km zaczynał przerywać i świece ponownie zachlapane olejem. Nie jestem aż takim znawcą mechaniki, żeby stwierdzić dokładnie przyczynę ale myślę, że może to zużyte pierścienie zgarniające albo prowadnice zaworów i uszczelniacze do wymiany(lub jedno i drugie).

Po tych niemiłych przygodach, doszedłem do wniosku, że mam dość benzynowych silników Mercedesa, a szczególnie m102, dość walki z elektryką, przewodami wn, kopułką(i spalaniem 14-15litrów gazu) itd. Zapadła ostateczna decyzja: jeśli Mercedes, to tylko diesel. No i wspólnie z moim ojcem wrzuciliśmy om601 2.0D. Cała przekładka niefortunnie zbiegła się z "remontem" forum, jednak na szczęście udało się wcześniej znaleźć trochę info. Dużą pomocą okazała się strona kolegi Hamera, na której opisał taką przeróbkę w w201.

Na potrzeby swapu zakupiłem auto-dawcę. Rozbitego, oryginalnego 124 200D. Dlaczego taki mały sinik? Bo najmniej przeróbek i do tego mało pali. Tym razem trafiłem wreszcie na porządny motor. Pracuje perfekcyjnie,pali na dotyk, można podczas pracy filiżankę z kawą postawić :)
Skrzynie biegów włożyłem od diesla.