Skocz do zawartości




[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Beamerve


  • Postów: 15
  • Na forum od: 04 wrz 2018
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 grudnia 2018 - 12:49

Wrzuć może jeszcze jakieś fotki, te są strasznie słabej jakości :/



#22 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 03 grudnia 2018 - 13:43

Z tym brakiem zasilania to mnie tylko przychodzi do głowy srebrny przekaźnik. Nigdy nie natknąłem się na ten błąd, ale podejrzewam że to jednak będzie mieszanka

#23 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 grudnia 2018 - 00:18

ABS, obrotomierz itp. działa, więc srebrny powinien być ok. Zmienię potencjometr, to zajmę się regulacją i zobaczymy. Przy czym spalanie by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę. Ale to sie okaże po regulacji. Wtedy pojadę na analizę spalin. A co do potencjometru, to wystarczy jakiś zamiennik?

Beamerve, zdjęcia będą, ale muszę znaleźć czas i ogarnąć auto.

#24 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 04 grudnia 2018 - 10:02

Wystarczy sprawdzić kolor świec i będzie po nich widać, czego brakuje w komorze spalania

#25 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 grudnia 2018 - 10:19

Jasne, masz rację. Za długo z benzynowcem nie miałem styczności i totalnie o tym zapomniałem :E . Ale przy okazji bym świece zmienił. Nie wiem, kiedy to ktoś robił, więc na pewno nie zaszkodzi.

#26 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 04 grudnia 2018 - 10:47

1l Finlandii nie omieszkam zainkasować ;>

#27 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 04 grudnia 2018 - 13:17

To już się boję, ile Sawyer zawoła :E .
Potencjometr zamówiony, mam nadzieję, że będzie w tym tygodniu. W sobotę zacznę działać :) .

#28 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 grudnia 2018 - 01:18

Potencjometr zmieniony i ustawiony na 0.7V. Przy okacji zmieniłem świece. Stare wyglądały nieźle, ale miałem nowe, to zmieniłem.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Stare są trochę jasne, brązowo-czerwone. To wskazuje raczej na ubogą mieszankę. Więc wziąłem się za regulacje. No i tu problem. Na pracującym silniku napięcie między 3 a masa = 13,92. Na 3 a 5 mniej więcej tak samo. No to wzbogacam mieszankę śrubą w kominie. Udało mi się dojść do momentu, w którym napięcie oscyluje między 2.6-3.2V. Ale wtedy obroty wzrosły do 1500obr/min i nie chciały spaść. Dopiero przy tych prawie 14V obroty jałowe są prawidłowe. Ja coś źle reguluje, czy jeszcze coś jest nie tak?
Znalazłem jeszcze wolny króciec. Znajduje się on mniej więcej pod potencjometrem, tylko wgłąb. Nie da się go dostać palcem, nie wiem, czy zasysa powietrze. Chodzi o ten króciec:
Dołączona grafika

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Czy ma tam być coś podłączone?

Ogólnie, po wymianie świec i potencjmetru, silnik chodzi trochę lepiej. Ale jeszcze trochę faluje no i ta mieszanka mnie niepokoi.

Użytkownik Szarik edytował ten post 09 grudnia 2018 - 01:22


#29 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 grudnia 2018 - 12:18

Apropo krućca. Źle napisałem. Nie pod potencjometrem, a gdzieś chyba na przepustnicy. Ale patrzyłem na różne zdjęcia przepustnic i takiego króćca nie widzę.

#30 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 grudnia 2018 - 19:22

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 16 grudnia 2018 - 19:22 napisał

Niepodpięty wężyk znaleziony:
Dołączona grafika
Idzie do jakiegoś zaworka (EVAP?)
Dołączona grafika

Po podpięciu auto chodzi trochę równiej i ASB pracuje lepiej (wcześniej przy gwałtownym dodaniu gazu auto szło do odcinki i po jakimś czasie zmieniało bieg, teraz zmienia zaraz przy czerwonym polu). Mimo to, nadal nie mogę ustawić mieszanki. Przy napięciu 5-masa 14.14V na 3-5 jest ok. 13.85V. Po wzbogaceniu mieszanki udało mi się uzyskać wynik 2.6-3-2V na pinach 3 i 5 (czyli ok. 36-45%), ale obroty zatrzymują się wtedy na 1600 i nie spadają. Co robić, jak żyć?
Błędy wybłyskane. Pojawił się błąd nr. 2, czyli od czujnika przepustnicy. Jest to możliwe, bo odpinałem wtyczkę od czujnika, żeby go sprawdzić (działa). Po skasowaniu nie ma żadnych błędów (jeden błysk). Potrncjometr skontrolowałem i trzyma 0,7V. Co jeszcze może być przyczyną?

Niepodpięty wężyk znaleziony:
Dołączona grafika
Idzie do jakiegoś zaworka (EVAP?)
Dołączona grafika

Po podpięciu auto chodzi trochę równiej i ASB pracuje lepiej (wcześniej przy gwałtownym dodaniu gazu auto szło do odcinki i po jakimś czasie zmieniało bieg, teraz zmienia zaraz przy czerwonym polu). Mimo to, nadal nie mogę ustawić mieszanki. Przy napięciu 3-masa 14.4V na 3-5 jest ok. 13.85V. Po wzbogaceniu mieszanki udało mi się uzyskać wynik 2.6-3.2V na pinach 3 i 5 (czyli ok. 36-45%), ale obroty zatrzymują się wtedy na 1600 i nie spadają. Co robić, jak żyć?
Błędy wybłyskane. Pojawił się błąd nr. 2, czyli od czujnika przepustnicy. Jest to możliwe, bo odpinałem wtyczkę od czujnika, żeby go sprawdzić (działa). Po skasowaniu nie ma żadnych błędów (jeden błysk). Potencjometr skontrolowałem i trzyma 0,7V. Co jeszcze może być przyczyną?

Użytkownik Szarik edytował ten post 16 grudnia 2018 - 19:25









Podobne tematy Zwiń