Skocz do zawartości




[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.


29 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 listopada 2018 - 15:33

Podobno można: http://mb201-124.eu/...post__p__128196 . Tylko czy jest sens oraz czy jeśli tak, to od tego zacząć, czy zostawić na koniec?

Rano odpaliłem auto, zacząłem skrobać i zgasło. Odpaliłem, ruszyłem, dojechałem do skrzyżowania i zgasło. I tak za każdym razem, kiedy się zatrzymywałem. Po pracy wsiadam, odpalam, nic nie gaśnie. Mogłem sie zatrzymać i nie było problemu.



#12 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 29 listopada 2018 - 20:22

Stycznik jałowych, sprężynki w mechanizmie linki gazu, czujnik położenia przepustnicy.

#13 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 29 listopada 2018 - 23:13

Stycznik jałowych doczytałem właśnie. Na nim wystarczy tylko sprawdzić "przejście" prądu, jak w zwykłym włączniku, prawda? A co do reszty, jak powinno być prawidłowo?

#14 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 30 listopada 2018 - 01:22

Z czujnikiem przepustnicy też tylko przejście otwarta/zamknięta. Przy skrajnie otwartej pin lewy i środkowy, a zamkniętej prawy i środkowy.

Sprężynki czy są obie i czy dociągają rolkę stycznika jałowych do zamkniętej pozycji. Ostatecznie regulacja linki gazu.

#15 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 30 listopada 2018 - 06:23

Dzięki, jutro będę działał. A jeszcze apropo wypełnienia. Nie mając miernika z jego pomiarem, ale dysponując miernikiem wskazówkowym, obliczę je odejmując napięcia, które będą po przyłożeniu do pinów 5-masa i 3-5 w gnieździe diagnostycznym? Korzystam z tego: http://forum.w114-11...pic.php?t=34349 ale nie jestem pewnym, czy dobrze ten pomiar rozumiem, więc wolę się upewnić :) .

#16 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 30 listopada 2018 - 16:25

Najpierw 5 i masa. Wyjdzie napięcie akumulatora. Teraz podziel 100 przez wartość zmierzoną na 5 i masie, zapamiętaj. Teraz zmierz 5 i 3. Wynik pomnóż przez zapamiętaną wartość. To jest procentowa wartość wypełnienia.

#17 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 30 listopada 2018 - 19:26

Dzięki, jutro się biorę za sprawdzanie wszystkiego.


#18 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 01 grudnia 2018 - 16:57

Sprawa wygląda tak. Na pewno wytarty jest potencjometr:
Dołączona grafika
Próbowałem go ustawić na 0.7V, ale skacze od 0.67 do 0.83. Przy wyższych napięciach się stabilizuje. Czyli trzeba go wymienić. ZPD "klika", po odpięciu obroty silnika spadają na ok.500. Czyli raczej sprawny. Stycznik jałowych... Gdzie go znajdę? :E
Dołączona grafika
Mimo wytartego potka, chciałem sprawdzić wypełnienie, żeby zobaczyć, czy coś jeszcze go boli. No i tu się pojawia problem.
- Silnik wyłączony, napięcie 5-masa 12V, 5-3 ok. 5.8-5.9V. czyli 70%, jest dobrze. Wciskam gaz do oporu na 5-3 pojawia się ok. 2.2V. Czyli ponad 25%. Powinno być równo 20%, prawda?
- Silnik odpalony, 5-masa 14.4V. 5-3 na chwilę w okolicach 6V i rośnie do 14V. Po dodaniu gazu na chwile spada napięcie i spowrotem rośnie. Co tu może być nie tak? Potencjometr może aż takie wyniki powodować?
Sprawdzałem jeszcze lewe powietrze. Wszystkie wężyki są nie popękane, nie stwardnięte a po popsikaniu na nie oraz na kalosz samostartem, obroty się nie zmieniają.

Użytkownik Szarik edytował ten post 01 grudnia 2018 - 16:59


#19 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 02 grudnia 2018 - 20:09

Stycznik jałowych tutaj
Dołączona grafika

Taki błąd 100% podobno oznacza brak zasilania części elektronicznej układu lub zbyt ubogą mieszankę.

#20 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 02 grudnia 2018 - 20:44

Stycznik sprawdzę przy okazji zmiany potencjometru. A jak ustawię nowy potencjometr, to sprawdzę wypełnienie na nowo. I wtedy spróbuję regulacji. Ale przyjmując, że okazałby się to błąd "brak zasilania części elektronicznej układu", to co może być problemem?








Podobne tematy Zwiń