Podobno można: http://mb201-124.eu/...post__p__128196 . Tylko czy jest sens oraz czy jeśli tak, to od tego zacząć, czy zostawić na koniec?
Rano odpaliłem auto, zacząłem skrobać i zgasło. Odpaliłem, ruszyłem, dojechałem do skrzyżowania i zgasło. I tak za każdym razem, kiedy się zatrzymywałem. Po pracy wsiadam, odpalam, nic nie gaśnie. Mogłem sie zatrzymać i nie było problemu.
0
[C124] Szarik 3.0 24V 1992r.
Rozpoczęty przez Szarik, lis 24 2018 18:55
29 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 29 listopada 2018 - 15:33
#12
Napisano 29 listopada 2018 - 20:22
Stycznik jałowych, sprężynki w mechanizmie linki gazu, czujnik położenia przepustnicy.
#13
Napisano 29 listopada 2018 - 23:13
Stycznik jałowych doczytałem właśnie. Na nim wystarczy tylko sprawdzić "przejście" prądu, jak w zwykłym włączniku, prawda? A co do reszty, jak powinno być prawidłowo?
#14
Napisano 30 listopada 2018 - 01:22
Z czujnikiem przepustnicy też tylko przejście otwarta/zamknięta. Przy skrajnie otwartej pin lewy i środkowy, a zamkniętej prawy i środkowy.
Sprężynki czy są obie i czy dociągają rolkę stycznika jałowych do zamkniętej pozycji. Ostatecznie regulacja linki gazu.
Sprężynki czy są obie i czy dociągają rolkę stycznika jałowych do zamkniętej pozycji. Ostatecznie regulacja linki gazu.
#15
Napisano 30 listopada 2018 - 06:23
Dzięki, jutro będę działał. A jeszcze apropo wypełnienia. Nie mając miernika z jego pomiarem, ale dysponując miernikiem wskazówkowym, obliczę je odejmując napięcia, które będą po przyłożeniu do pinów 5-masa i 3-5 w gnieździe diagnostycznym? Korzystam z tego: http://forum.w114-11...pic.php?t=34349 ale nie jestem pewnym, czy dobrze ten pomiar rozumiem, więc wolę się upewnić .
#16
Napisano 30 listopada 2018 - 16:25
Najpierw 5 i masa. Wyjdzie napięcie akumulatora. Teraz podziel 100 przez wartość zmierzoną na 5 i masie, zapamiętaj. Teraz zmierz 5 i 3. Wynik pomnóż przez zapamiętaną wartość. To jest procentowa wartość wypełnienia.
#17
Napisano 30 listopada 2018 - 19:26
Dzięki, jutro się biorę za sprawdzanie wszystkiego.
#18
Napisano 01 grudnia 2018 - 16:57
Sprawa wygląda tak. Na pewno wytarty jest potencjometr:
Próbowałem go ustawić na 0.7V, ale skacze od 0.67 do 0.83. Przy wyższych napięciach się stabilizuje. Czyli trzeba go wymienić. ZPD "klika", po odpięciu obroty silnika spadają na ok.500. Czyli raczej sprawny. Stycznik jałowych... Gdzie go znajdę?
Mimo wytartego potka, chciałem sprawdzić wypełnienie, żeby zobaczyć, czy coś jeszcze go boli. No i tu się pojawia problem.
- Silnik wyłączony, napięcie 5-masa 12V, 5-3 ok. 5.8-5.9V. czyli 70%, jest dobrze. Wciskam gaz do oporu na 5-3 pojawia się ok. 2.2V. Czyli ponad 25%. Powinno być równo 20%, prawda?
- Silnik odpalony, 5-masa 14.4V. 5-3 na chwilę w okolicach 6V i rośnie do 14V. Po dodaniu gazu na chwile spada napięcie i spowrotem rośnie. Co tu może być nie tak? Potencjometr może aż takie wyniki powodować?
Sprawdzałem jeszcze lewe powietrze. Wszystkie wężyki są nie popękane, nie stwardnięte a po popsikaniu na nie oraz na kalosz samostartem, obroty się nie zmieniają.
Próbowałem go ustawić na 0.7V, ale skacze od 0.67 do 0.83. Przy wyższych napięciach się stabilizuje. Czyli trzeba go wymienić. ZPD "klika", po odpięciu obroty silnika spadają na ok.500. Czyli raczej sprawny. Stycznik jałowych... Gdzie go znajdę?
Mimo wytartego potka, chciałem sprawdzić wypełnienie, żeby zobaczyć, czy coś jeszcze go boli. No i tu się pojawia problem.
- Silnik wyłączony, napięcie 5-masa 12V, 5-3 ok. 5.8-5.9V. czyli 70%, jest dobrze. Wciskam gaz do oporu na 5-3 pojawia się ok. 2.2V. Czyli ponad 25%. Powinno być równo 20%, prawda?
- Silnik odpalony, 5-masa 14.4V. 5-3 na chwilę w okolicach 6V i rośnie do 14V. Po dodaniu gazu na chwile spada napięcie i spowrotem rośnie. Co tu może być nie tak? Potencjometr może aż takie wyniki powodować?
Sprawdzałem jeszcze lewe powietrze. Wszystkie wężyki są nie popękane, nie stwardnięte a po popsikaniu na nie oraz na kalosz samostartem, obroty się nie zmieniają.
Użytkownik Szarik edytował ten post 01 grudnia 2018 - 16:59
#20
Napisano 02 grudnia 2018 - 20:44
Stycznik sprawdzę przy okazji zmiany potencjometru. A jak ustawię nowy potencjometr, to sprawdzę wypełnienie na nowo. I wtedy spróbuję regulacji. Ale przyjmując, że okazałby się to błąd "brak zasilania części elektronicznej układu", to co może być problemem?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[S124] inutile 250TD 1992r. |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | inutile |
|
||
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
|
|
W124 1992r. felgi 15" 8 loch kod oryginalnego koloru? |
Modyfikacje,Tuning | MBCAR |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
|