Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

W201 renowacja i modyfikacje


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Nobil


  • Postów: 4
  • Na forum od: 17 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marzec 2019 - 14:57

Witam serdecznie,

Od dwóch lat jestem autoryzowanym dealerem Mercedesa. Całe życie marzyłem o odpicowany W201. Kupiłem sobie W201 1991 rok. Szukałem 2.6 bo odrazu wiedziałem, ze będzie najpierw swap na coś bardziej rozwojowego i koniecznie r6. Padło na m104 3.0 gdyż w przyszłości po zrobieniu porządnego n/a wjedzie turbo (chociaż marzył mi się bardziej zawsze kompressor).
Spędziłem dość sporo czasu na szukaniu informacji na tematy, które będą priorytetowe na początku. Zdecydowałem się na Ecumaster. Mam już większość gratów do EFI.
Niestety nie jestem w stanie zrobić tego u siebie. Głównie przez brak wiedzy dot. tych jednostek.

Chciałem przeprowadzić fajną relacje z takiego kompletnego rozkładania i składania samochodu. Na forum są może ze 2-3 tematy z projektami, ale tam było w mire dokładne opisane EFI albo turbo, a ja chciałem kompleksowo układ po układzie przejść.

Założyłem w końcu konto, żeby móc Was poprosić o pomoc.

Opcja numer jeden. Ktoś mi doradzi jakiś serwis bądź któryś z Panów zgodzi się i mi to zrobi, albo przynajmniej któryś z etapów.

Opcja numer dwa. Mam zdolnych chłopaków w serwisie tylko gdyby ktoś wskazał nam drogę. Domyślam się, że duża cześć z Was zajmuje się mechaniką zawodowo. Prawdopodobnie możecie nie mieć czasu na kolejną, ale może chociaz moglby mi doradzać drogą elektroniczną jak byśmy się umówili co do szczegółów.

Wiem, ze powstawało już milion tematów typu super fajnie zapowiadający się projekt i dalej nic się z nim nie działo. Ja już zainwestowałem w ten projekt ok. 30 000 PLN i nie chciałbym bym zostać z rozklekotanym W201 i górą gnijących gratów do niego.

Dodam jeszcze, ze próbowałem pisać do tutejszych gwiaz np. do Pana m104, ale jestem za krótki niestety i nie mogę pisać do tych Panów bezpośrednio.


Pozdrawiam i z góry dziękuje za reakcje z Waszej strony

#2 Offline   elspasoo


  • Postów: 145
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 23 marzec 2019 - 05:12

Swego czasu też myślałem nad konkretnym swapem, jednak finalnie kupiłem w219 55 AMG. Z twoich okolic kolega Sinus007 robi takie swapy, natomiast osobiście nie robiłem tam niczego i nie mogę nic więcej powiedzieć. Moim osobistym zdaniem wstawianie silnika na mechanicznym wtrysku, to nie jest najlepszy pomysł, mało kto to ogarnia.

#3 Offline   brajtas


  • Postów: 176
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 25 marzec 2019 - 09:54

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 23 marzec 2019 - 05:12 napisał

Moim osobistym zdaniem wstawianie silnika na mechanicznym wtrysku, to nie jest najlepszy pomysł, mało kto to ogarnia.
Nie jest tak, źle ale rzeczywiście pod dalsze mody "ten system zasilania" jest archaiczny.

Wyświetl postUżytkownik Nobil dnia 22 marzec 2019 - 14:57 napisał

Padło na m104 3.0 gdyż w przyszłości po zrobieniu porządnego n/a wjedzie turbo (chociaż marzył mi się bardziej zawsze kompressor).
Osobiście uważam, że ta wersja silnika jak najbardziej ale do W201 tylko z głowicą od M103. Dół silnika pancerny (z natryskiem oleju na denka tłoków) + do tego pancerna i lekka głowica z M103 idealny zestaw pod kolejne modyfikacje. Miałem W201 2.6 i wg. mnie ori silnik M104 3.0 24V (w zasadzie każdy M104) jest stanowczo za ciężki do W201 tym bardziej, że dojdzie turbo bądź kompressor a te sprzęty też swoje ważą. Takie M104 z głowicą od M103 "mota" w swoim W126 kol. arres proponuję do niego uderzyć... ale można na ten temat znaleźć coś i na tym forum.
AMG w wersji W201 3.2 AMG też "motało" M103 a oni chyba najlepiej wiedzieli co można: http://www.baureihe201.de/W201/amg.htm

Użytkownik brajtas edytował ten post 25 marzec 2019 - 10:19


#4 Offline   brajtas


  • Postów: 176
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 25 marzec 2019 - 11:00

Sorrry ale przekręciłem nick kolegi z Opola, prawidłowo oress,tu jest watek z jego udziałem: http://mb201-124.eu/...t/page__st__180

Użytkownik brajtas edytował ten post 25 marzec 2019 - 11:02


#5 Offline   brajtas


  • Postów: 176
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8 swap OM601

Napisano 08 maj 2019 - 09:05

Tak a propos swapu i rozmiaru (a przede wszystkim wagi) motoru w stosunku do nadwozia W201 to Brabus też "motał" M103 (znalezione w sieci):
https://www.youtube....h?v=RWELqlMZ5tI

Użytkownik brajtas edytował ten post 08 maj 2019 - 09:06