Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


189 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 548
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lipiec 2017 - 11:49

Jak masz dużo amper w alternatorze to lepiej pakować elektryczny, ja kiedyś w 200d założyłem elektryczny i mi tak zjadł prąd że ciężko kręcił i co się okazało alternator 55 ah i niedoladowywal akumulatora ty napewno masz dużo większy.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#182 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipiec 2017 - 14:03

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 05 lipiec 2017 - 11:42 napisał

Trzeba będzie poeksperymentować. Boję się stukowego więc leję paliwo. Ale fakt przelany też nie dobrze.
Teraz chcę uruchomić zapłon, kupiłem cewkę do omegi, moduł zapłonu z audi. Chciałem na początek wystrugać koło mocowane z przodu silnika jednak myślę, że wsadzę koło (60-2) z M111, bo lezy i czeka. Kolega Oress mnie w sumie namówił na to by nie stosować półśrodków.
Wczoraj oglądałem jak się z tym uporać i zupełnie nie wiem jak ja odkręcałem te górne śruby mocowania skrzyni, wygląda to słabo. Nie chcę targać silnika bo nie mam żurawia i za krótki garaż.

Ja bym zostawił cewkę i kopułkę oryginalna i sterował nią ms.

Użytkownik kaju007 edytował ten post 07 lipiec 2017 - 14:06


#183 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 lipiec 2017 - 09:41

Najszybciej by było zostawić i na początek pewnie tak będzie. Docelowo z tym kołem na wale to prosta droga do pełnej sekwencji i bezrozdzielaczowego zapłonu. Szkoda nie iść tą drogą.
Wczoraj wyrwałem skrzynie dziś przykręcę koło i spróbuje ją przykręcić.
Może ma ktoś jakąś w miarę sensowną mapę zapłonu?

#184 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipiec 2017 - 07:23

Z jednym kołem uzyskasz pół sekwencję, ale więcej ci nie potrzeba zawsze to będzie dopalenie na wydechowym :)

#185 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 19 lipiec 2017 - 08:11

Jakoś słabo mi idzie skręcanie. Za to lepiej idą zakupy ;-) Wczoraj wstawiłem do garażu skrzynie 722.6 z 270 CDI - W5A580. Czyli dużą wersję. Skrzynia po przejściach bo ktoś mocował konwerter na siłę...
Już wiem co będę robił w zimę :drunker:

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 19 lipiec 2017 - 08:13


#186 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 wrzesień 2017 - 08:05

Robota idzie powoli ale do przodu :-)
Kupiłem cewkę WN od Opla. Kilka metrów przewodu WN i fajki. Przewody zrobię na wymiar.
Teraz szukam elektronicznego prędkościomierza pasującego w zegary od 201.
Wiadomo, że od E420 i E500 są elektroniczne ale niedostępne. W126 też ma elektroniczny ale czy będzie pasował wymiarami?
W razie czego gdyby ktoś coś miał na oku coś to kupię.

#187 Offline   oress


  • Postów: 94
  • Na forum od: 09 cze 2008
  • Miejscowość: okolice Opola

Napisano 21 listopad 2017 - 17:31

Jak robota idzie?
Gdzieś mi się wala w kawałkach licznik od W126, sprawdzę co z niego zostało i jak coś to oddam bo mi nie potrzebny, zawsze będzie na czym testować w razie czego.

Ja zrezygnowałem z fajkocewek aktywnych VAG, bo:
1) zajmowały miejsce gdzie docelowo będzie kolektor pod turbo
2) za gorąco im było i padały.

Teraz mam 6 x cewki pasywne Bosch z BMW 520i i wygląda to jak poniżej: (nie czepiać się makaronów przewodów bo to narazie prowizorka, kable WN też narazie homemade, ale będe dorabiał na zamówienie. Mocowania cewek wystrugałem na CNC.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Moje wcześniejsze problemy np. z jałowymi obrotami były związane z brakiem korekcji IDLE vs Vbat i vs IAT. Teraz na poprawionym o te korekcje sofcie jest OK, ale diametralną zmianę na plus przyniosło wywalenie tego zabytkowego alternatora 90A i zastąpienie go altkiem z W220 150A. Teraz nagle wszystkie dziwne i dotychczas niemożliwe do zdiagnozowania problemy zniknęły. Zatem polecam zmianę alternatora na coś nowszego.

Użytkownik oress edytował ten post 21 listopad 2017 - 17:36


#188 Offline   mirasmerc


  • Postów: 238
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 22 listopad 2017 - 09:07

Jak bys miał wiecej liczników z checią kupię, lub wiesz moze kto ma ?

A jak pasują ci Ukaniu te z opla cewki, masz foto jak to wyglada ?

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 22 listopad 2017 - 09:08


#189 Offline   Ukaniu


  • Postów: 645
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 23 listopad 2017 - 14:10

Graty leżą i czekają, moduł zapłonowy z audi V6 połączyłem równolegle i steruję nim fabryczną cewkę.
Przejście na zapłon elektroniczny nawet kiedy zostawiłem rozdzielacz znacznie poprawiło kulturę pracy na jałowych.
Cewki będą ok, tylko kwestia zawieszenia w przestrzeni.
Co do zegarów to nic mi się nie udało zdobyć. Oress - pamiętaj o mnie z tym wskaźnikiem z 126 przymierzę. Może się uda, wyglądowo pasuje ładnie. Ty to robisz to pokazowo, makarony? jakie!? Ja widziałem bardziej poplątane rozwiązania z fabryk tuningowych ;-)
Stożek planujesz odizolować od komory? W swoim rozwiązaniu idę w "wasted-spark" z powodu braku miejsca.
Muszę nagrać jakiś film jak toto jeździ bez chłodzenia IC i z tandetnym wydechem. Skrzynia czasem niestety dostaje poślizgu - trzeba zwiększyć ciśnienie modulacji. Tak czy siak to jej kres.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 23 listopad 2017 - 14:14


#190 Offline   oress


  • Postów: 94
  • Na forum od: 09 cze 2008
  • Miejscowość: okolice Opola

Napisano 27 listopad 2017 - 22:33

W najbliższą sobotę odwiedzam rodzinną wioskę, to się rozejrzę za tym licznikiem od W126 i dam znaka.
Jeśli chodzi o mój dolot/stożek, to na postoju, latem IAT szybko skacze do 50C, ale teraz gdy jest korekta w sofcie IDLE vs IAT to praca silnika jest OK, ale i tak póki silnik jest N/A chcę powrócić do oryginalnej puszki plus chwyt powietrza przy reflektorze, żeby jednak ssał powietrze zza komory silnika. W W126 jest tyle miejsca, że nawet ten stożek mogę spokojnie upchać w nadkolu, tylko jakoś zabudować bym musiał żeby go wodą/błotem nie zabić. Dlatego łatwiej będzie mi wrócić do oryginalnej puszki, już przymiarki robiłem, parę potrzebnych tulejek/redukcji, uchwytów zrobiłem, przeniosłem rurkę bagnetu w inne miejsce i zmieści się na pewno - zostało mi to po prostu zrobić. Ale teraz borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju, który nagle się pojawił. Przy max rpm mam 2bary a na jałowych 0,4bar. Potwierdzone zewnętrznym manometrem. Ale szybko wyniuchałem sprawę ... trzeba zmienić olej, bo częste testy z niskim AFR, częste zalewanie silnika, spowodowało rozrzedzenie oleju, był czysty jak łza, a po eksperymentach z dostrajaniem w kilka dni zrobił się czarny. Trzeba go zmienić z filtrem i zrobić płukankę. A jak nie pomoże to zainteresować się pompą oleju.

mirasmerc - odnośnie większej liczby liczników to odezwij się na priv, dam Ci namiary na gości od których zawsze biorę różne graty do W126 i jeszcze tak nie było, żeby czegoś nie mieli.

Użytkownik oress edytował ten post 27 listopad 2017 - 22:39