[W201] M103 - Turbo baj najt
#181
Napisano 06 lipca 2017 - 11:49
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#182
Napisano 07 lipca 2017 - 14:03
Użytkownik Ukaniu dnia 05 lipca 2017 - 11:42 napisał
Teraz chcę uruchomić zapłon, kupiłem cewkę do omegi, moduł zapłonu z audi. Chciałem na początek wystrugać koło mocowane z przodu silnika jednak myślę, że wsadzę koło (60-2) z M111, bo lezy i czeka. Kolega Oress mnie w sumie namówił na to by nie stosować półśrodków.
Wczoraj oglądałem jak się z tym uporać i zupełnie nie wiem jak ja odkręcałem te górne śruby mocowania skrzyni, wygląda to słabo. Nie chcę targać silnika bo nie mam żurawia i za krótki garaż.
Ja bym zostawił cewkę i kopułkę oryginalna i sterował nią ms.
Użytkownik kaju007 edytował ten post 07 lipca 2017 - 14:06
#183
Napisano 12 lipca 2017 - 09:41
Wczoraj wyrwałem skrzynie dziś przykręcę koło i spróbuje ją przykręcić.
Może ma ktoś jakąś w miarę sensowną mapę zapłonu?
#184
Napisano 14 lipca 2017 - 07:23
#185
Napisano 19 lipca 2017 - 08:11
Już wiem co będę robił w zimę
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 19 lipca 2017 - 08:13
#186
Napisano 15 września 2017 - 08:05
Kupiłem cewkę WN od Opla. Kilka metrów przewodu WN i fajki. Przewody zrobię na wymiar.
Teraz szukam elektronicznego prędkościomierza pasującego w zegary od 201.
Wiadomo, że od E420 i E500 są elektroniczne ale niedostępne. W126 też ma elektroniczny ale czy będzie pasował wymiarami?
W razie czego gdyby ktoś coś miał na oku coś to kupię.
#187
Napisano 21 listopada 2017 - 17:31
Gdzieś mi się wala w kawałkach licznik od W126, sprawdzę co z niego zostało i jak coś to oddam bo mi nie potrzebny, zawsze będzie na czym testować w razie czego.
Ja zrezygnowałem z fajkocewek aktywnych VAG, bo:
1) zajmowały miejsce gdzie docelowo będzie kolektor pod turbo
2) za gorąco im było i padały.
Teraz mam 6 x cewki pasywne Bosch z BMW 520i i wygląda to jak poniżej: (nie czepiać się makaronów przewodów bo to narazie prowizorka, kable WN też narazie homemade, ale będe dorabiał na zamówienie. Mocowania cewek wystrugałem na CNC.
Moje wcześniejsze problemy np. z jałowymi obrotami były związane z brakiem korekcji IDLE vs Vbat i vs IAT. Teraz na poprawionym o te korekcje sofcie jest OK, ale diametralną zmianę na plus przyniosło wywalenie tego zabytkowego alternatora 90A i zastąpienie go altkiem z W220 150A. Teraz nagle wszystkie dziwne i dotychczas niemożliwe do zdiagnozowania problemy zniknęły. Zatem polecam zmianę alternatora na coś nowszego.
Użytkownik oress edytował ten post 21 listopada 2017 - 17:36
#188
Napisano 22 listopada 2017 - 09:07
A jak pasują ci Ukaniu te z opla cewki, masz foto jak to wyglada ?
Użytkownik mirasmerc edytował ten post 22 listopada 2017 - 09:08
#189
Napisano 23 listopada 2017 - 14:10
Przejście na zapłon elektroniczny nawet kiedy zostawiłem rozdzielacz znacznie poprawiło kulturę pracy na jałowych.
Cewki będą ok, tylko kwestia zawieszenia w przestrzeni.
Co do zegarów to nic mi się nie udało zdobyć. Oress - pamiętaj o mnie z tym wskaźnikiem z 126 przymierzę. Może się uda, wyglądowo pasuje ładnie. Ty to robisz to pokazowo, makarony? jakie!? Ja widziałem bardziej poplątane rozwiązania z fabryk tuningowych ;-)
Stożek planujesz odizolować od komory? W swoim rozwiązaniu idę w "wasted-spark" z powodu braku miejsca.
Muszę nagrać jakiś film jak toto jeździ bez chłodzenia IC i z tandetnym wydechem. Skrzynia czasem niestety dostaje poślizgu - trzeba zwiększyć ciśnienie modulacji. Tak czy siak to jej kres.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 23 listopada 2017 - 14:14
#190
Napisano 27 listopada 2017 - 22:33
Jeśli chodzi o mój dolot/stożek, to na postoju, latem IAT szybko skacze do 50C, ale teraz gdy jest korekta w sofcie IDLE vs IAT to praca silnika jest OK, ale i tak póki silnik jest N/A chcę powrócić do oryginalnej puszki plus chwyt powietrza przy reflektorze, żeby jednak ssał powietrze zza komory silnika. W W126 jest tyle miejsca, że nawet ten stożek mogę spokojnie upchać w nadkolu, tylko jakoś zabudować bym musiał żeby go wodą/błotem nie zabić. Dlatego łatwiej będzie mi wrócić do oryginalnej puszki, już przymiarki robiłem, parę potrzebnych tulejek/redukcji, uchwytów zrobiłem, przeniosłem rurkę bagnetu w inne miejsce i zmieści się na pewno - zostało mi to po prostu zrobić. Ale teraz borykam się z problemem niskiego ciśnienia oleju, który nagle się pojawił. Przy max rpm mam 2bary a na jałowych 0,4bar. Potwierdzone zewnętrznym manometrem. Ale szybko wyniuchałem sprawę ... trzeba zmienić olej, bo częste testy z niskim AFR, częste zalewanie silnika, spowodowało rozrzedzenie oleju, był czysty jak łza, a po eksperymentach z dostrajaniem w kilka dni zrobił się czarny. Trzeba go zmienić z filtrem i zrobić płukankę. A jak nie pomoże to zainteresować się pompą oleju.
mirasmerc - odnośnie większej liczby liczników to odezwij się na priv, dam Ci namiary na gości od których zawsze biorę różne graty do W126 i jeszcze tak nie było, żeby czegoś nie mieli.
Użytkownik oress edytował ten post 27 listopada 2017 - 22:39
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|