16
[W201] M103 - Turbo baj najt
Rozpoczęty przez Ukaniu, lip 15 2015 10:05
194 odpowiedzi w tym temacie
#171
Napisano 23 kwietnia 2017 - 22:26
Wydech rurą 90 już wcześniej doprowadziłem do połowy auta. Teraz jednak nie mam weny na spawanie nowych tłumików. Zrobiłem więc portki i wspawałem się do wejścia fabrycznego tłumika środkowego. To jest lipa ale mogę już ruszyć pomnik z kanału. Jakiś czas temu wyspawałem mocowanie fitru, muszę tylko uszyć z kawałka miękkiej skóry łącznik. Teraz jestem na etapie przymiarki IC. Na zdjęciu widać już jak będzie leżał. Wycinam z tektury nowy przód i tył do weryfikacji czy wszystko jest dobrze. Jak już będzie OK ty wytnę z blachy alu i pospawam.
Wtedy wyjadę na przegląd i będę zbierał siły na instalację chłodnic wody IC. Powoli ale do przodu :-)
Wtedy wyjadę na przegląd i będę zbierał siły na instalację chłodnic wody IC. Powoli ale do przodu :-)
#173
Napisano 02 maja 2017 - 00:49
Ładnie Ci to idzie
#174
Napisano 02 maja 2017 - 20:49
Mirasmerc dziękuję! z niektórych efektów jestem b. zadowolony z innych mniej. Cały czas uczę się spawać aluminium - przede mną jeszcze kilogramy lutu do przetopienia. Ja nie mam zbyt pewnej ręki.
Dziś dokończyłem spawać jedną stronę wlotu. Nie miałem już siły sprawdzać czy mi wlezie zawór blow-off w tym miejscu w którym go położyłem. Tam maska zaczyna już schodzić nisko.
Po stronie wylotowej IC jest mnóstwo miejsca ale jakoś zgrzyta mi fakt wypuszczania zaworem schłodzonego powietrza, może będzie taka konieczność ale mi się nie podoba.
Fotka z dziś :-)
W sprawie sprzętu: w zimę kupiłem sobie uchwyt TIG chłodzony wodą. Do tego nabyłem jakąś pompkę chińską i prowizorycznie pcham wodę z wiaderka bez chłodnicy. Przy 130A woda robi się letnia i można pracować non stop. Bez chłodzenia wodnego przy 70A trzeba było robić pauzy bo zaczynało się już robić nieprzyjemnie. Jak ciepło idzie w elektrodę to nie ma zmiłuj.
Dziś dokończyłem spawać jedną stronę wlotu. Nie miałem już siły sprawdzać czy mi wlezie zawór blow-off w tym miejscu w którym go położyłem. Tam maska zaczyna już schodzić nisko.
Po stronie wylotowej IC jest mnóstwo miejsca ale jakoś zgrzyta mi fakt wypuszczania zaworem schłodzonego powietrza, może będzie taka konieczność ale mi się nie podoba.
Fotka z dziś :-)
W sprawie sprzętu: w zimę kupiłem sobie uchwyt TIG chłodzony wodą. Do tego nabyłem jakąś pompkę chińską i prowizorycznie pcham wodę z wiaderka bez chłodnicy. Przy 130A woda robi się letnia i można pracować non stop. Bez chłodzenia wodnego przy 70A trzeba było robić pauzy bo zaczynało się już robić nieprzyjemnie. Jak ciepło idzie w elektrodę to nie ma zmiłuj.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 02 maja 2017 - 20:55
#175
Napisano 14 maja 2017 - 22:11
Dziś skończyłem spawanie chłodnicy powietrza sprężonego - IC. Na koniec może domontuję do niego jakieś uchwyty na wężyk oleju czy przewodów. Zostało teraz skroić uchwyty do silnika. Mocowanie będzie w dwóch miejscach do śrub kolektora ssącego i śruby mocującej króciec nagrzewnicy. Do kolektora w okolicach przepustnicy. Planował bym też wzmocnienie idące do kolektorów wydechowych. Tam chciał bym też zamontować wspornik usztywniający górę turbo. Pomyślę nad tym.
Zawór upustowy (blow-off) jednak dałem po stronie chłodnej bo nie miałem miejsca z drugiej. Tam ogólnie od góry IC, od wody - może ze 30-parę mm do maski.
Wspawałem też czujnik temperatury powietra na wlocie IC by zobaczyć jaką będzie miał skuteczność.
Zbiornik wyrównawczy cieczy IC zamontuję poniżej najwyższego punktu. Ciecz będzie pchana pompką pobierającą ją ze zbiornika to nie powinno być problemów z zapowietrzaniem. Sama chłodnica jest przechylona w stronę wylotu.
Zakres prądów jakie używałem do spawania to od 60-70 A dla blachy 2. Do 160 czy nawet 180 A przy spawaniu grubych miejsc. Sterowanie pedałem się nie dorobiłem... Nie miałem czasu. Jakoś tak idzie mi spawanie modulując prąd pykając spustem przy nastawieniu czasu zanikania prądu na 1-2 sek. To nie jest wygodne i dobre ale da się.
Zawór upustowy (blow-off) jednak dałem po stronie chłodnej bo nie miałem miejsca z drugiej. Tam ogólnie od góry IC, od wody - może ze 30-parę mm do maski.
Wspawałem też czujnik temperatury powietra na wlocie IC by zobaczyć jaką będzie miał skuteczność.
Zbiornik wyrównawczy cieczy IC zamontuję poniżej najwyższego punktu. Ciecz będzie pchana pompką pobierającą ją ze zbiornika to nie powinno być problemów z zapowietrzaniem. Sama chłodnica jest przechylona w stronę wylotu.
Zakres prądów jakie używałem do spawania to od 60-70 A dla blachy 2. Do 160 czy nawet 180 A przy spawaniu grubych miejsc. Sterowanie pedałem się nie dorobiłem... Nie miałem czasu. Jakoś tak idzie mi spawanie modulując prąd pykając spustem przy nastawieniu czasu zanikania prądu na 1-2 sek. To nie jest wygodne i dobre ale da się.
#176
Napisano 15 maja 2017 - 06:58
IC wygląda kosmicznie
Podziwiam prace.
Podziwiam prace.
#177
Napisano 29 czerwca 2017 - 06:49
Wczoraj poprawiłem mapy VE i docelowego AFR aby pokrywały zakres ciśnień do +0,6.
Zapłon nadal ori, brak chłodnic wody IC, dwa ostatnie tłumiki fabryczne jednak wybrałem się na przejażdżkę.
Pompować zaczyna ponad 2500. WG nastawiony był na +0,3. B-OFF robi eleganckie phh
AFR ustawiłem, że schodzi poniżej 12 przy doładowaniu. Przy tym ciśnieniu czasy wtrysku dochodzą do 11 ms więc jest jeszcze zapas.
Podniosę ciśnienie ale wcześniej podłącze sobie nasłuch do czujnika stukowego.
W międzyczasie dostałem łącznik wydechu na 90mm więc wyspawałem docelową rure za turbiną.
Z problemów jakie widać to: ciśnienie oleju. Małe kółko od 603 turbo jest wymagane. Chłodzenie TS jest olejem więc nie ograniczam przepływu. To powoduje, że niestety 3 atm jest dopiero przy 3000 obr (pompa i kółko od 103). Na jałowych może spadać poniżej 1. To za mały margines bezpieczeństwa. Chłodnica oleju w takim układzie też jest konieczna.
Zapłon nadal ori, brak chłodnic wody IC, dwa ostatnie tłumiki fabryczne jednak wybrałem się na przejażdżkę.
Pompować zaczyna ponad 2500. WG nastawiony był na +0,3. B-OFF robi eleganckie phh
AFR ustawiłem, że schodzi poniżej 12 przy doładowaniu. Przy tym ciśnieniu czasy wtrysku dochodzą do 11 ms więc jest jeszcze zapas.
Podniosę ciśnienie ale wcześniej podłącze sobie nasłuch do czujnika stukowego.
W międzyczasie dostałem łącznik wydechu na 90mm więc wyspawałem docelową rure za turbiną.
Z problemów jakie widać to: ciśnienie oleju. Małe kółko od 603 turbo jest wymagane. Chłodzenie TS jest olejem więc nie ograniczam przepływu. To powoduje, że niestety 3 atm jest dopiero przy 3000 obr (pompa i kółko od 103). Na jałowych może spadać poniżej 1. To za mały margines bezpieczeństwa. Chłodnica oleju w takim układzie też jest konieczna.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 29 czerwca 2017 - 06:50
#178
Napisano 04 lipca 2017 - 11:27
Z afr zobacz na 12,8 i schodź do 12,5 lepiej będzie jechać, bynajmniej przy doładowaniu 0,8 mi tak wyszło na hamowni silnik 2.0
Użytkownik kaju007 edytował ten post 04 lipca 2017 - 11:28
#179
Napisano 05 lipca 2017 - 11:42
Trzeba będzie poeksperymentować. Boję się stukowego więc leję paliwo. Ale fakt przelany też nie dobrze.
Teraz chcę uruchomić zapłon, kupiłem cewkę do omegi, moduł zapłonu z audi. Chciałem na początek wystrugać koło mocowane z przodu silnika jednak myślę, że wsadzę koło (60-2) z M111, bo lezy i czeka. Kolega Oress mnie w sumie namówił na to by nie stosować półśrodków.
Wczoraj oglądałem jak się z tym uporać i zupełnie nie wiem jak ja odkręcałem te górne śruby mocowania skrzyni, wygląda to słabo. Nie chcę targać silnika bo nie mam żurawia i za krótki garaż.
Teraz chcę uruchomić zapłon, kupiłem cewkę do omegi, moduł zapłonu z audi. Chciałem na początek wystrugać koło mocowane z przodu silnika jednak myślę, że wsadzę koło (60-2) z M111, bo lezy i czeka. Kolega Oress mnie w sumie namówił na to by nie stosować półśrodków.
Wczoraj oglądałem jak się z tym uporać i zupełnie nie wiem jak ja odkręcałem te górne śruby mocowania skrzyni, wygląda to słabo. Nie chcę targać silnika bo nie mam żurawia i za krótki garaż.
#180
Napisano 06 lipca 2017 - 11:12
Zastanawiam się czy zostawić wisko czy przejść całkowicie na wentylatory elektryczne - jak myślicie?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|