Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Srodkowa konsola - jak zdemontowac?


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   marakesz


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 sie 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 12 sierpnia 2008 - 19:24

jak w temacie pomocy bo mnie zaraz h...j strzeli

MOD: Poprawiono tytul. Prosze uzywac funkcji "SZUKAJ".



#2 Offline   banisi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 22 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 12 sierpnia 2008 - 20:13

było o tym wystarczy dobrze poszukać

#3 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2008 - 20:58

marakesz napisał:

bo mnie zaraz h...j strzeli

prof.Bralczyk :ok: chyba mówił kiedyś, że to się przez "ch" pisze... :ok:

[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 21:58 ]
A tak poważnie!
Demontarz konsoli środkowej:
-wyjąć obie wykładziny podnóżków i części z tworzywa piankowego,
-wymontować osłonę dźwigni zmiany biegów,
-ściągnąć pokrętła dmuchawy i rozdziału powietrza,
-odkręcić dwie nakrętki kluczem o rozwartości 24mm i dwie śruby znajdujące się poniżej bardziej od wewnątrz nad panelem radia,
podciągnąć do przodu osłonę u dołu i wyczepić u góry,
-wykręcić wkręty (szt.4) znajdujące się nad pokrętłami temperatury (2 szt.) i nad przełącznikami (2 szt., tylko trochę wewnątrz) świateł awaryjnych, ogrzewania szyby tylnej i światła nad kanapą tylną, następnie odłączyć złacze wielostykowe i zdjąć plytkę mocującą,
-wyjąć boczny przełącznik z prawej strony. Wcisnąć listwę przełączników po prawej stronie, wyczepić z lewej strony i wyjąć,
-odkręcić konsolę środkową od tablicy rozdzielczej,
-nacisnąć w dół dwa zaczepy (widoczne w górnej części lekko wewnątrz), wyjąć radio i odłączyć na tylnej ściance złączazasilania, anteny i głośników,
-wcisnąć wkrętakiem zabezpieczenia i wyjąć płytkę przełączników,
-wykręcić z tyłu wkręt mocujący (uwaga: wkręt jest wpuszczany),
-wykęcić z przodu po lewej i prawej stronie wkręty mocujące boczną osłonę,
-zwolnić dolny i górny zaczep bocznej osłony,
-wyciągnąć do tyłu konsolę środkową,
-wyjąć do tyłu osłonę boczną.

W/w schemat dotyczy W124, nie wiem jak jest w W201.
Nie sprecyzowałeś jaki masz :ok:

#4 Offline   marakesz


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 sie 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:16

dzieki jakos ja wymontowalem, a w ogole to szlak mnie trafia i mam ochote moje 124....
zaczelo sie od tego ze cos mi brzeczalo przy lewarku przy wyzszych obrotach, zrobilem demontaz i nic nie znalazlem. Teraz nie umiem tego zlozyc skrecilem wszystko a tu lewarek nie dziala ani w lewo ani w prawo...to chyba koniec kupie benzyne i spale go mnie ch...j strzela...

#5 Offline   molar


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Drugi Mercedes:124 2.0 m 102
  • Inne auto:subaru impreza sti

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:25

czasem tez mnie szlag trafia na ilosc srubek i pomyslow oberfuhrerow od konstrukcji , ale popatrz na to z innej strony-takich aut juz nie ma, obcujesz z historia, majestatycznie jedziesz wsrod masowki i wiesz ze za pare lat twoja gwiazda tez tu bedzie, jak wino tylko lepsza. prosze nie pal , tylko raz jeszcze step by step zloz to do kupy, gdzies zlamales zasady,cierpliwosc jest cnota, a umiejetnosc zaczynania od nowa jest po prostu bezcenna :ok: pozdrawiam

#6 Offline   marakesz


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 sie 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:42

no wszystko prawda to co napisales, lecz troche jestem zalamany tym samochodem bo:
-szyberdach nie dziala
-ten guziczek na srodkowej konsoli (bodajze od lusterek) nie dziala
-obrotomierz nie dziala
-po odkreceniu srodkowej konsoli znalazlem chlasniety kabel....(moze to ten od obrotomieza?)
Strasznie poobrywana ta moja limuzyna i teraz ten lewarek przez ktory nie zasne :ok:
Stwierdzam ze Niemcy takze potrafia nie dbac o samochody.....

[ Dodano: Wto Sie 12, 2008 22:42 ]
niech mi ktos napissze jak sciagnac galke z drozka zmiany biegowa ( 5-biegowa) to ulatwi mi prace przy jutrzejszej walce, bo normalnie oszaleje, wszystko zapomnialem juz po tej samochodowce...

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 sierpnia 2008 - 21:55

marakesz napisał:

a w ogole to szlak mnie trafia i mam ochote moje 124....

Jak kupiłeś złom to masz problemy, niestety trzeba teraz rzeźbić

#8 Offline   Maciasty84


  • Postów: 44
  • Na forum od: 04 cze 2008
  • Miejscowość: wrocław

Napisano 12 sierpnia 2008 - 22:51

Musisz wywinać mieszek do góry i zaraz pod gałką masz nakretke kontrującą. Przytrzymujesz kluczem (chyba 15) i gałką w lewo ;-)

#9 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 12 sierpnia 2008 - 22:55

Trzeba lekko poluzowac ta nakretka rozmiar 13 ;-) i odkrecic galke, ;-)

#10 Offline   marakesz


  • Postów: 9
  • Na forum od: 05 sie 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 13 sierpnia 2008 - 00:11

dzieki ludzie

doszedlem do wniosku ze to brzeczenie moze byc spowodowane wytartymi gumkami ciegien zmiany biegow, jutro wiezdzam na kanal i sie okaze....








Podobne tematy Zwiń