Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m102 brak iskry



23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 20 października 2008 - 19:48

Wymieniałem ostatnio skrzynie w mojej :ok: . Po złożeniu wszystkiego chcieliśmy sprawdzic czy wszystko działa. Odpalamy silnik a tu :hmm: nie chce odpalic. Kręciliśmy rozrusznikiem kręcilismy padł aku. W czasie tego kręcenia zaczelismy sprawdzac z kumplem wszystko po kolei czemu niepali. Doszliśmy ze nie ma iskry....

Samochód dojechał do garazu bez problemów. W elektryce nic przeciez nie grzebalismy jak wymienialismy skrzyni. Kable WN zmienione bo były w kiepskim stanie ale nadal nic...

Ktoś ma jakiś pomysł?



#2 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 20 października 2008 - 20:10

Czujnik do układu zapłonowego jest koło koła zamachowego silnika coś musieliście tam przy wyciąganiu albo wkładaniu popsuć.

#3 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 22 października 2008 - 18:30

Ok dzieki jutro sprawdzę.

[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 18:39 ]
Dobra a jeśli zmieniłem skrzynie z krótkiego na z długim wałkiem, co za tym idzie jest inne koło zamachowe i inaczej porozmieszczane znaki dla czujnika(?) wtedy idzie inny czujnik(?)
Miałem dwómasówke teraz mam normalna skrzynie....

[ Dodano: Sro Paź 22, 2008 18:30 ]
pomoże ktoś ??

#4 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 24 października 2008 - 21:06

Wypustki na kole zamachowym dające impulsy do zapłonu muszą być identycznie jak w starym inaczej nie będzie działało.

Edytowałeś posta i nie widac było, że cokolwiek się zmieniło - więc nikt nie odpisywał, to nie jest dobra metoda na odświeżenie wątku.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 października 2008 - 21:36

Cytat

Wypustki na kole zamachowym dające impulsy do zapłonu

Tylko że czasem impuls czytany jest z przodu...

#6 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 24 października 2008 - 21:54

Być może, na kole pasowym ja spotykałem się tylko z czujnikami ale diagnostycznymi. Te moduły EZL pobierały sygnały tylko z wypustek koła zamachowego. I chyba standardowo M102 i M103 z zapłonem EZL tak ma.

#7 Offline   Loyd


  • Postów: 126
  • Na forum od: 02 cze 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W163 4,3 '01
  • Trzeci Mercedes:W208 3,2 '98

Napisano 25 października 2008 - 01:43

Samo sie edytowało ;/

Temat mam nadzieje ogarnołem. Koleś od którego brałem cześci powiedział ze własnie przez to koło moze nie byc iskry, koło 2masowe i zwykłe różnia sie wąłsnie tymi znakami. Mianowicie na zwykłym znaki są około 2mm niżej więc jutro będe próbował obniżyć czujnik. Jest on za wysoko i dla tego nie łapie sygnału z koła. Ciekawo jak ten zabieg wyjdzie.
Miałem nadzieje ze ten"SWAP" skrzyni przebiegnie bardziej bezproblemowo :hmm:
:star:

#8 Offline   bowscher


  • Postów: 15
  • Na forum od: 04 kwi 2011

Napisano 29 kwietnia 2011 - 13:46

Witam,

Krótko i na temat,
Po odpaleniu mietka który stał 2 lata w stodole i próbie ruszenia nim po prostu zgasł, najpierw rozdzielacz paliwa nie podawał benzyny, po jego zdemontowaniu rozłożeniu i wyczyszczeniu zaczął znowu działać natomiast jest nowy problem, brak iskry... czym moze to być spowodowane ?

Jakieś pomysły na naprawe/spradzenie usterki?

Proszę o manuale ze zdjęciami.

#9 Offline   Wajcha_220


  • Postów: 101
  • Na forum od: 07 kwi 2010
  • Miejscowość: Żary
  • Drugi Mercedes:Mercedes W201 200D-sprzedany
  • Inne auto:Vw sharan

Napisano 29 kwietnia 2011 - 13:48

Brak iskry może być ale nie musi spowodowany uszkodzeniem kopułki!

#10 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 29 kwietnia 2011 - 15:16

bowscher napisał:

Proszę o manuale ze zdjęciami.
Ciężko będzie :drive:

Wajcha_220 napisał:

Brak iskry może być ale nie musi spowodowany uszkodzeniem kopułki!
No tak, aparat zapłonowy :) Jeżeli w nim będzie wszystko ok, to najlepiej to sprawdzić badając wyjście z cewki / pin TD modułu zapłonowego. Tam nie ma wielu elementów, które mogą się zepsuć.

No i taka oczywista oczywistość - sprawdzić przewód od cewki do aparatu czy dobrze siedzi :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń