Witam mam problem z ASB.
Nie działa "kick down" (sprawdzałem przełącznik i jest ok), nie działa przełacznik S i E. Pod maska przy uszczelce maski jest elektromagnesik i jak przełącze na S to on jest zamkniety i nic nie robi, ale jak sie przełączy na E to on sie otwiera i zasysa powietrze ze skrzyni biegów z rurki koło której wchodzi linka od tego kick downa.
Jak sie rusza samochodem to chyba z 2 biegu, bo gdy zaczyna sie toczyc i dam na 2 to jedzie tak samo (wiec chyba rusza z 2biegu). Gdy auto zacznie sie toczyc to czuc leciutkie, no niewiem, nie szarpniecie, ale praca silnika jakbym wbił 3 poczym ujedzie kawałeczek - dosłownie ze 3 sekundy - obroty dochodza do 2 tysiecy i silnik zawyje tak, jakby wyskoczył bieg na jakas sekunde i wbija 4. Podczas jazdy na D na 4 biegu jak sie wzuci 3 to bieg 3 wchodzi ok i 2 tak samo, ale jak się rozpedzi na 3 i wzuce mu spowrotem na D to silnik wyje tak do jakis 3-4tysiecy tak jakby sie sprzegło slizgało i wtedy juz dobrze ciagnie.
Niewiem co go boli i od czego zaczac, bo kupiłem go z uszkodzona skrzynią (był wyciek oleju). Poprzednikowi podczas jazdy wieciekł olej i niby wlał tam jakiegos oleju tak, by auto było odpalone i sholował je do domu poczym stało. Ja jak go kupiłem, to w taki sam sposób go sholowałem do domu. Zlokalizowałem wyciek (jedna z rurek idacych do chłodnicy z ASB), uszczelniłem to, wymieniłem olej na nowy wraz z uszczelka i filtrem. Czasami na wolnych obrotach słychac ze skrzyni ciche zęcholenie jakby łozysko czy cos w tym stylu, ale jezdzi. Probowałem regulowac linke "kick downa", ale nic to nie dawało co to moze byc i jak się za to zabrac?.
Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.
0
[w201/w124] ASB - brak "kick down'a"; S,E; slizga
Rozpoczęty przez amidamaru2232, lip 21 2009 19:51
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 lipca 2009 - 19:51
#2
Napisano 21 lipca 2009 - 20:46
Obawiam się że najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie innej skrzyni. Skoro się ślizga to pewnie tarczki albo któraś z taśm a to juz jest koszt od 2000PLN w górę. Do tego rzęzi czyli jeszcze coś. Ja bym odpuścił naprawę
#3
Napisano 22 lipca 2009 - 10:00
Nowa skrzynia. Mialem tez rozne dziwne objawy, slizgania, braki biegow itd.
Poszly tarczki, jakas tasma i cos tam jeszcze, czego naprawe wycenili na 2550.
"Nowa" ASB z wymiana kosztowala 1250 i hula jak trza!
Poszly tarczki, jakas tasma i cos tam jeszcze, czego naprawe wycenili na 2550.
"Nowa" ASB z wymiana kosztowala 1250 i hula jak trza!
#4
Napisano 24 lipca 2009 - 15:53
Ja jeszcze w sprawie tej mojej ASB. Miałem taka sytuacje ze poszła mi pod misą skrzyni uszczelka a zakładałem nową,wiec załozyłem znowu nowa uszczelke i wlałem olej około 4 litry i na bagnecie pokazuje stan.Przejechałem sie teraz i slizganie ustało znaczy sie jak zmienia bieg z 3 na 4 to odrazu bez tego zawycia silnika i jak dałem mu na 3,rozpedziłem go poczym dałem mu D to tez ładnie wskoczył na 4 bez wycia silnika. Wczesniej było wlane ze jakies około 4,5 no tak cos do około 5 litrów i moze to było powodem slizgania ??. Problem nastepujący mam taki ze nadal nie działa kick down i nie działa przełacznik S i E moze ktos wie gdzie szukac usterki ????? Regulacja linki kick downa tez nic nie daje.Z góry dziekuje i pozdrawiam. ;-)
#5
Napisano 25 lipca 2009 - 00:23
sprawdź czy linka nie jest urwana (poluzuj i szarpnij z wyczuciem), sprawdź czy podciśnienie jest sprawne (np spróbuj regulować reflektory) - asb mocno od niego zależy, a gumowe połączenia przewodów lubią pękać... tyle na początek.
#6
Napisano 07 sierpnia 2009 - 19:04
Co do linki to jak ja ciagne to niby sama odbija spowrotem nie wygląda na zerwaną,podcisnienia no to nie wiem ale przeglądałem wszystkie rurki noi niby podpiete i regulacjia swiateł góra dół tez działa.
[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 20:04 ]
Posłuchałem rady zeby kupic i wymienic ta skrzynie wiec tak zrobiłem.Kupiłem druga skrzynie która była sprawna.Po uruchomieniu samochodu wszystko było ok skrzynia chodziła mi dobrze,działał kick down i działał przełacznick S i E ale problem był tego typu ze nie chciała zbytnio zmieniac biegów na wyzsze,dopiero jak ujmowałem gazu to zmieniała biegi w góre.Pomyslałem ze to moze ta linka kick downa,podciagnołem ją trochu i nie było ruznicy wiec podciągnołem ja bardziej i fakt zaczoł zmieniac biegi normalnie przy 3 tysiacach ale ujechałem tak z pare kilometrów i juz nagle kickdown przestał działac i S i E tez przestało działac do tego skrzynia zrobiła sie taki sam muł jak moja poprzednia.Jak rusze to ona pdrazu dochodzi do 4 biegu zamulajac auto i nie robi redukcji ani nie reaguje na kick downa.Rurki od podcisnien są podpiete i linka niby tez się nie zerwała wiec co mogło sie stac ??? czy ktos wie ?? bardzo prosze o pomoc bo juz naprawde nie mam cierpliwosci do tego samochodu. To juz druga skrzynia i zaczeła tak chodzic jak poprzednia. :sad:
[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 20:04 ]
Posłuchałem rady zeby kupic i wymienic ta skrzynie wiec tak zrobiłem.Kupiłem druga skrzynie która była sprawna.Po uruchomieniu samochodu wszystko było ok skrzynia chodziła mi dobrze,działał kick down i działał przełacznick S i E ale problem był tego typu ze nie chciała zbytnio zmieniac biegów na wyzsze,dopiero jak ujmowałem gazu to zmieniała biegi w góre.Pomyslałem ze to moze ta linka kick downa,podciagnołem ją trochu i nie było ruznicy wiec podciągnołem ja bardziej i fakt zaczoł zmieniac biegi normalnie przy 3 tysiacach ale ujechałem tak z pare kilometrów i juz nagle kickdown przestał działac i S i E tez przestało działac do tego skrzynia zrobiła sie taki sam muł jak moja poprzednia.Jak rusze to ona pdrazu dochodzi do 4 biegu zamulajac auto i nie robi redukcji ani nie reaguje na kick downa.Rurki od podcisnien są podpiete i linka niby tez się nie zerwała wiec co mogło sie stac ??? czy ktos wie ?? bardzo prosze o pomoc bo juz naprawde nie mam cierpliwosci do tego samochodu. To juz druga skrzynia i zaczeła tak chodzic jak poprzednia. :sad:
#7
Napisano 04 lutego 2019 - 13:29
Panowie kochani ponieważ i tak czeka mnie na dniach trochę grzebaniny w gwiazdce akurat, że tak powiem w okolicy to chciałam zapytać, a problem jest taki. Nie mam kick down. Sam guzik jest jakby wbity w podłogę. Do tego przy ostrym dodaniu gazu w czasie jazdy skrzynia nie zrzuca biegu. Ogólnie pracuje wręcz jedwabiście tylko zimna lekko szarpie pełzanie na D i R włącza się praktycznie od razu po wrzuceniu biegu i wszystko cud miód. Tylko ten KD. Podejrzewam zerwanie jakiejś linki/ciegna choć to mój pierwszy automat i jak budowe jakoś ogarnęłam tak KD to trochę czarna magia. Do wymiany na dniach mam linkę gazu i pedał gazu (złamany). Podejrzewam, że problem z KD jest powiązany z tą linką i pedałem. Jak pisałam w innym wątku linka była zerwana podejrzewam, że w tym samym momencie w ktorym ktoś połamał pedał i KD dostał przy okazji.
Pomocy gdzie zacząć szukać problemu. Nie powiem bo turlam się głównie po mieście i jakoś bardzo mi kick'a nie brakuje, ale jestem z tych co uważają, że skoro coś jest to ma działać :-)
Pomocy gdzie zacząć szukać problemu. Nie powiem bo turlam się głównie po mieście i jakoś bardzo mi kick'a nie brakuje, ale jestem z tych co uważają, że skoro coś jest to ma działać :-)
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|