Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] ASB - brak "kick down'a"; S,E; slizga


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   amidamaru2232


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 cze 2009
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 21 lipca 2009 - 19:51

Witam mam problem z ASB.
Nie działa "kick down" (sprawdzałem przełącznik i jest ok), nie działa przełacznik S i E. Pod maska przy uszczelce maski jest elektromagnesik i jak przełącze na S to on jest zamkniety i nic nie robi, ale jak sie przełączy na E to on sie otwiera i zasysa powietrze ze skrzyni biegów z rurki koło której wchodzi linka od tego kick downa.
Jak sie rusza samochodem to chyba z 2 biegu, bo gdy zaczyna sie toczyc i dam na 2 to jedzie tak samo (wiec chyba rusza z 2biegu). Gdy auto zacznie sie toczyc to czuc leciutkie, no niewiem, nie szarpniecie, ale praca silnika jakbym wbił 3 poczym ujedzie kawałeczek - dosłownie ze 3 sekundy - obroty dochodza do 2 tysiecy i silnik zawyje tak, jakby wyskoczył bieg na jakas sekunde i wbija 4. Podczas jazdy na D na 4 biegu jak sie wzuci 3 to bieg 3 wchodzi ok i 2 tak samo, ale jak się rozpedzi na 3 i wzuce mu spowrotem na D to silnik wyje tak do jakis 3-4tysiecy tak jakby sie sprzegło slizgało i wtedy juz dobrze ciagnie.

Niewiem co go boli i od czego zaczac, bo kupiłem go z uszkodzona skrzynią (był wyciek oleju). Poprzednikowi podczas jazdy wieciekł olej i niby wlał tam jakiegos oleju tak, by auto było odpalone i sholował je do domu poczym stało. Ja jak go kupiłem, to w taki sam sposób go sholowałem do domu. Zlokalizowałem wyciek (jedna z rurek idacych do chłodnicy z ASB), uszczelniłem to, wymieniłem olej na nowy wraz z uszczelka i filtrem. Czasami na wolnych obrotach słychac ze skrzyni ciche zęcholenie jakby łozysko czy cos w tym stylu, ale jezdzi. Probowałem regulowac linke "kick downa", ale nic to nie dawało co to moze byc i jak się za to zabrac?.
Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.



#2 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lipca 2009 - 20:46

Obawiam się że najlepszym rozwiązaniem będzie poszukanie innej skrzyni. Skoro się ślizga to pewnie tarczki albo któraś z taśm a to juz jest koszt od 2000PLN w górę. Do tego rzęzi czyli jeszcze coś. Ja bym odpuścił naprawę

#3 Offline   wyvern


  • Postów: 243
  • Na forum od: 29 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Inne auto:Zastava 1100P 1978r.

Napisano 22 lipca 2009 - 10:00

Nowa skrzynia. Mialem tez rozne dziwne objawy, slizgania, braki biegow itd.
Poszly tarczki, jakas tasma i cos tam jeszcze, czego naprawe wycenili na 2550.
"Nowa" ASB z wymiana kosztowala 1250 i hula jak trza!

#4 Offline   amidamaru2232


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 cze 2009
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 24 lipca 2009 - 15:53

Ja jeszcze w sprawie tej mojej ASB. Miałem taka sytuacje ze poszła mi pod misą skrzyni uszczelka a zakładałem nową,wiec załozyłem znowu nowa uszczelke i wlałem olej około 4 litry i na bagnecie pokazuje stan.Przejechałem sie teraz i slizganie ustało znaczy sie jak zmienia bieg z 3 na 4 to odrazu bez tego zawycia silnika i jak dałem mu na 3,rozpedziłem go poczym dałem mu D to tez ładnie wskoczył na 4 bez wycia silnika. Wczesniej było wlane ze jakies około 4,5 no tak cos do około 5 litrów i moze to było powodem slizgania ??. Problem nastepujący mam taki ze nadal nie działa kick down i nie działa przełacznik S i E moze ktos wie gdzie szukac usterki ????? Regulacja linki kick downa tez nic nie daje.Z góry dziekuje i pozdrawiam. ;-)

#5 Offline   w.fubar


  • Postów: 31
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 25 lipca 2009 - 00:23

sprawdź czy linka nie jest urwana (poluzuj i szarpnij z wyczuciem), sprawdź czy podciśnienie jest sprawne (np spróbuj regulować reflektory) - asb mocno od niego zależy, a gumowe połączenia przewodów lubią pękać... tyle na początek.

#6 Offline   amidamaru2232


  • Postów: 15
  • Na forum od: 24 cze 2009
  • Miejscowość: Jelenia Góra

Napisano 07 sierpnia 2009 - 19:04

Co do linki to jak ja ciagne to niby sama odbija spowrotem nie wygląda na zerwaną,podcisnienia no to nie wiem ale przeglądałem wszystkie rurki noi niby podpiete i regulacjia swiateł góra dół tez działa.

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 20:04 ]
Posłuchałem rady zeby kupic i wymienic ta skrzynie wiec tak zrobiłem.Kupiłem druga skrzynie która była sprawna.Po uruchomieniu samochodu wszystko było ok skrzynia chodziła mi dobrze,działał kick down i działał przełacznick S i E ale problem był tego typu ze nie chciała zbytnio zmieniac biegów na wyzsze,dopiero jak ujmowałem gazu to zmieniała biegi w góre.Pomyslałem ze to moze ta linka kick downa,podciagnołem ją trochu i nie było ruznicy wiec podciągnołem ja bardziej i fakt zaczoł zmieniac biegi normalnie przy 3 tysiacach ale ujechałem tak z pare kilometrów i juz nagle kickdown przestał działac i S i E tez przestało działac do tego skrzynia zrobiła sie taki sam muł jak moja poprzednia.Jak rusze to ona pdrazu dochodzi do 4 biegu zamulajac auto i nie robi redukcji ani nie reaguje na kick downa.Rurki od podcisnien są podpiete i linka niby tez się nie zerwała wiec co mogło sie stac ??? czy ktos wie ?? bardzo prosze o pomoc bo juz naprawde nie mam cierpliwosci do tego samochodu. To juz druga skrzynia i zaczeła tak chodzic jak poprzednia. :sad:

#7 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 04 lutego 2019 - 13:29

Panowie kochani ponieważ i tak czeka mnie na dniach trochę grzebaniny w gwiazdce akurat, że tak powiem w okolicy to chciałam zapytać, a problem jest taki. Nie mam kick down. Sam guzik jest jakby wbity w podłogę. Do tego przy ostrym dodaniu gazu w czasie jazdy skrzynia nie zrzuca biegu. Ogólnie pracuje wręcz jedwabiście tylko zimna lekko szarpie pełzanie na D i R włącza się praktycznie od razu po wrzuceniu biegu i wszystko cud miód. Tylko ten KD. Podejrzewam zerwanie jakiejś linki/ciegna choć to mój pierwszy automat i jak budowe jakoś ogarnęłam tak KD to trochę czarna magia. Do wymiany na dniach mam linkę gazu i pedał gazu (złamany). Podejrzewam, że problem z KD jest powiązany z tą linką i pedałem. Jak pisałam w innym wątku linka była zerwana podejrzewam, że w tym samym momencie w ktorym ktoś połamał pedał i KD dostał przy okazji.
Pomocy gdzie zacząć szukać problemu. Nie powiem bo turlam się głównie po mieście i jakoś bardzo mi kick'a nie brakuje, ale jestem z tych co uważają, że skoro coś jest to ma działać :-)








Podobne tematy Zwiń