romek napisał:
Dokładnie nie daj się naciągać na wymianę uszczelki, zacznij od chłodnicy.
Jak masz BEHR z rurkami okrągłymi to w środku nich są w takie świderki jak makaron które przyśpieszają przebieg płynu przez nie, na zasadzie lufy gwintowanej pistoletu. I to one się zaszlamiają tak że jest słaby przepływ i silnik nie jest dobrze chłodzony.
Moja rada:
1) Kup jakiś środek do czyszczenia. Koszt jednego ok 12-20zł. Upuść szklankę płynu, zalej środek i najlepiej przejedź się kilka kilometrów. Przeczytaj Instrukcję na środku tam będzie podane co i jak. Po wycieczce zdejmij dolny wąż z chłodnicy i wypuść resztę z bloku. Wypuść płyn. Zdemontuj chłodnicę, możesz zalać woda i dodać jakiegoś detergentu/odkamieniacza nie reagującego z aluminium, zostaw na kilka minut. Wylej i wypłucz dobrze dużą ilością wody pod ciśnieniem. Zamontuj do samochodu, zalej układ wodą destylowaną i dodaj drugi środek do czyszczenia chłodnic przejedź kilka km, wypuść. Zalej jeszcze raz układ wodą, niech pochodzi 15 minut na wolnych, potem wypuść i zalej w końcu płyn do chłodnicy.
Koszt nie duży więc jak ktoś ma pół dnia wolnego można się pobawić jak ktoś nie ma czasu patrz pkt 2.
2)
Jak zabieg nie pomoże albo komuś się nie chce bawić to wymiana chłodnicy konieczna.