Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] PRzegrzewanie silnika - dziwna sprawa


75 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 sierpnia 2009 - 16:46

romek napisał:

Nie kombinuj tylko wymień chłodnicę na nową.

Dokładnie nie daj się naciągać na wymianę uszczelki, zacznij od chłodnicy.

Jak masz BEHR z rurkami okrągłymi to w środku nich są w takie świderki jak makaron które przyśpieszają przebieg płynu przez nie, na zasadzie lufy gwintowanej pistoletu. I to one się zaszlamiają tak że jest słaby przepływ i silnik nie jest dobrze chłodzony.

Moja rada:
1) Kup jakiś środek do czyszczenia. Koszt jednego ok 12-20zł. Upuść szklankę płynu, zalej środek i najlepiej przejedź się kilka kilometrów. Przeczytaj Instrukcję na środku tam będzie podane co i jak. Po wycieczce zdejmij dolny wąż z chłodnicy i wypuść resztę z bloku. Wypuść płyn. Zdemontuj chłodnicę, możesz zalać woda i dodać jakiegoś detergentu/odkamieniacza nie reagującego z aluminium, zostaw na kilka minut. Wylej i wypłucz dobrze dużą ilością wody pod ciśnieniem. Zamontuj do samochodu, zalej układ wodą destylowaną i dodaj drugi środek do czyszczenia chłodnic przejedź kilka km, wypuść. Zalej jeszcze raz układ wodą, niech pochodzi 15 minut na wolnych, potem wypuść i zalej w końcu płyn do chłodnicy.
Koszt nie duży więc jak ktoś ma pół dnia wolnego można się pobawić jak ktoś nie ma czasu patrz pkt 2.
2)
Jak zabieg nie pomoże albo komuś się nie chce bawić to wymiana chłodnicy konieczna.



#22 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2009 - 16:48

vietrzyk napisał:

Jak masz BERU

a nie BEHR :E

#23 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 sierpnia 2009 - 16:49

Cytat

a nie BEHR :E
Jasne że BEHR :E

#24 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 sierpnia 2009 - 20:54

cobesh napisał:

A założyłeś nowy termostat prawidłowo?

Jeśli tak to raczej obstawiał bym pompę niż chłodnicę.

Termostat zalozyli mi w warsztacie. Kupilem nowy w ASO (jak kogos to ciekawi to zaplacilem za niego 76zl brutto). Podejrzewam, ze mechanik potrafi zalozyc termostat? ;)

Co do chlodnicy to dzis ja chyba wykluczylem. Zdjalem weze na gorze i na dole i podpialem waz z woda. Odkrecilem wode i bez najmniejszych problemow przeplywala. Wnioskuje wiec, ze chlodnica jest drozna.

Objawy jednak nie ustapily, wiec sklaniam sie ku sugestii kolegi cobesha co do pompy. Dlaczego?

- silnik mial juz 90 stopni, a prawa czesc chlodnicy byla zupelnie zimna
- rura u gory chlodnicy byla miekka i czuc bylo tam babelki
- po zamknieciu korka powinno w ukladzie wzrosnac cisnienie, a tak sie nie dzieje

Dodam jeszcze, ze przejechalem sie po wlaniu wody demineralizowanej (nie lalem plynu bo na widelec pojdzie pompa) okolo 3-4km. Temperatura silnika trzymala sie w okolicach 95 stopni. Rura u gory chlodnicy byla dosc miekka, a po otworzeniu korka zbiorniczka uslyszalem tylko cichutkie "pssss". U rodzicow przy 60 stopniach az sie plyn zakotluje, a rura od gory chlodnicy jest twarda.

Mam jeszcze pytanie troche poza konkursem. Powiedzcie mi czy goracy plyn wpada do chlodnicy od dolu czy od gory?

#25 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 sierpnia 2009 - 23:25

Gorący płyn płynie w górną część chłodnicy.

mcbarlo napisał:

silnik mial juz 90 stopni, a prawa czesc chlodnicy byla zupelnie zimna
termostat sprawdź w garnku, nawet jeśli nowy - temperatury: początku i pełnego otwarcia. Często nowe termostaty są przeregulowane na wyższą temperaturę, prawdopodobnie taki masz.

mcbarlo napisał:

po zamknieciu korka powinno w ukladzie wzrosnac cisnienie, a tak sie nie dzieje
wzrosnie, jeśli korek był zamknięty przy zimnym silniku i temperatura wzrosła, inaczej jest jakaś nieszczelność.

mcbarlo napisał:

rura u gory chlodnicy byla miekka i czuc bylo tam babelki
jeśli układ był już całkowicie napełniony, już sie odpowietrzył, i pojawiają się bąbelki to wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Pisałeś, że mechanik mówił właśnie o uszczelce do wymiany, czym to uzasadniał?

mcbarlo napisał:

Co do chlodnicy to dzis ja chyba wykluczylem. Zdjalem weze na gorze i na dole i podpialem waz z woda. Odkrecilem wode i bez najmniejszych problemow przeplywala. Wnioskuje wiec, ze chlodnica jest drozna.
niekoniecznie. Chłodnica może być częściowo przytkana, płyn może przepływać np. przez połowę powierzchni chłodnicy, czyli jak było u Ciebie, że pół chłodnicy chłodna.

Piszesz, że stojąc w korku silnik sie nagrzewa ponad normę, a jak jest w czasie jazdy?
Napisz może od kiedy to się dzieje, i jak było wcześniej.

Dużo w tym temacie było opisane -> o TU <- przeczytaj sobie każdą z 13 stron.

powodzenia...

#26 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2009 - 05:59

Czaro napisał:

termostat sprawdź w garnku, nawet jeśli nowy - temperatury: początku i pełnego otwarcia. Często nowe termostaty są przeregulowane na wyższą temperaturę, prawdopodobnie taki masz.

To jest termostat dobrany w ASO na podstawie numeru nadwozia. Mysle, ze powinien byc ok. Tymbardziej, ze poprzedni wyglada w porzadku. Po wymianie zero zmian.

Czaro napisał:

wzrosnie, jeśli korek był zamknięty przy zimnym silniku i temperatura wzrosła, inaczej jest jakaś nieszczelność.

Czy moze byc nieszczelnosci i jednoczesnie brak wycieku plynu? Korek od zbiorniczka wymienilem.

Czaro napisał:

jeśli układ był już całkowicie napełniony, już sie odpowietrzył, i pojawiają się bąbelki to wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Pisałeś, że mechanik mówił właśnie o uszczelce do wymiany, czym to uzasadniał?

Magiczna kula. Tak powaznie to poprostu nikt nawet maski nie podniosl tylko odrazu stwierdzili, ze to uszczelka. Jeden mechanik pogrzebal i stwierdzil, ze to NIE uszczelka, ale potem byl na urlopie. Tak naprawde nikt tego nie sprawdzil. Pewnie zobaczyli, ze stare auto i z gory zalozyli rozwiazanie.

Czaro napisał:

niekoniecznie. Chłodnica może być częściowo przytkana, płyn może przepływać np. przez połowę powierzchni chłodnicy, czyli jak było u Ciebie, że pół chłodnicy chłodna.

Czyli chlodnica nie jest polaczona "szeregowo"? Mozna sprawdzic czy chlodnica napelnia sie w calosci?

Czaro napisał:

Piszesz, że stojąc w korku silnik sie nagrzewa ponad normę, a jak jest w czasie jazdy?
Napisz może od kiedy to się dzieje, i jak było wcześniej.

W czasie jazdy jest ok aczkolwiek ja juz sie zagrzeje to bardzo trudno zbic temperature. Spada ale bardzo powoli.

Sprawa zaczela sie dosc nagle, ale auto mam od niedawna. Moze to kwestia temperatury na zewnatrz. Skoczyla ponad krytyczny stan i sie zaczal grzac. Jak jest ponizej 25 stopni na dworze to wszystko wyglada jakby dzialalo.

#27 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 sierpnia 2009 - 14:51

Myśle, że każdy termostat wymaga sprawdzenia - czytałeś temat który podałem?
A ogrzewanie działa?

mcbarlo napisał:

Czy moze byc nieszczelnosci i jednoczesnie brak wycieku plynu?
Jeśli nieszczelność jest na komore spalania (uszcz. pod głowicą) to ciśnienie idzie w układ chłodzenia i pojawiają się bąbelki.

mcbarlo napisał:

Tak naprawde nikt tego nie sprawdzil. Pewnie zobaczyli, ze stare auto i z gory zalozyli rozwiazanie.
Papraki! Takie auto sama przyjemność naprawiać!

mcbarlo napisał:

Czyli chlodnica nie jest polaczona "szeregowo"? Mozna sprawdzic czy chlodnica napelnia sie w calosci?
tak jak piszesz, sprawdzić można rozbierając ją.

mcbarlo napisał:

W czasie jazdy jest ok
To zmień chłodnice i bedzię git :slinka: (na moje oko). Tymbardziej, że pół chłodnicy miałeś chłodnej. Pewnie sie zakamieniła/zaszlamowała i jest niewydolna. Jak spuszczałeś płyn z chłodnicy, czy leciał czysty?

Czyli teraz zmień chłodnice i zobaczymy, co będzie.

#28 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2009 - 18:30

Czaro napisał:

Myśle, że każdy termostat wymaga sprawdzenia - czytałeś temat który podałem?
A ogrzewanie działa?


W sumie teraz dopiero doczytalem do konca i postanowilem sprawdzic dokladnie termostat. Ogrzewanie dziala moim zdaniem bez zarzutu.

Czaro napisał:

To zmień chłodnice i bedzię git (na moje oko). Tymbardziej, że pół chłodnicy miałeś chłodnej. Pewnie sie zakamieniła/zaszlamowała i jest niewydolna. Jak spuszczałeś płyn z chłodnicy, czy leciał czysty?

Plyn wygladal ok. Nie plywaly w nim zadne badziewia. Najpierw wyjme w ogole termostat i pojezdze. Zobacze co sie stanie. Sprawdze czy chlodnica sie cala rowno nagrzeje.

Nizej zamieszczam fotke z deski. Wiecej mi juz temperatura nie rosla, ale dzis dosc chlodno bylo. To 25,5 stopnia jest mocno naciagane. :D Przy takiej temperaturze silnika prawa strona chlodnicy byla wyraznie chlodniesza od lewej podobnie jak dolny waz w porownaniu z gornym.

Dołączona grafika

Generalnie to jutro zawalcze z termostatem i podziele sie spostrzezeniami.

#29 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2009 - 19:41

mcbarlo napisał:

Nizej zamieszczam fotke z deski.

Masz wszystko w porzadku. Napil sie piwa i obejrzyj film. Temperatura prawidlowa - szukasz dizury w .... :D

#30 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2009 - 20:47

jackie01 napisał:

Masz wszystko w porzadku. Napil sie piwa i obejrzyj film. Temperatura prawidlowa - szukasz dizury w ....

Napisalem, ze dzis bylo chlodno. Jak jest 30 stopni na dworze to wskazowka wedruje ponad 100 stopni i raczej sie nie chce zatrzymac. To juz chyba nie jest normalne?








Podobne tematy Zwiń