Skocz do zawartości




- - - - -

Wtrysk elektroniczny EFi zamiast KE-Jetronic


212 odpowiedzi w tym temacie

#181 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 18 września 2016 - 13:38

kaju007, nie no akurat nie do Ciebie piłem :). Ja również w swoich autach dla satysfakcji, bo o zarobku nie ma co marzyć :)



#182 Offline   Dodger


  • Postów: 59
  • Na forum od: 15 wrz 2013
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Ford Sierra 2,0 DOHC

Napisano 18 września 2016 - 18:31

Wyświetl postUżytkownik gaszu dnia 18 września 2016 - 07:17 napisał

Z całym szacunkiem - u mnie trzyma wszystko do kupy, a z zewnątrz nie widać modyfikacji - co było moim założeniem. Był taki moment, że miałem ją wywaloną, bo miałem wsadzoną przepustnicę z Forda wraz z TPS'em - ten temat umarł, bo udało mi się wsadzić TPS z Rovera 1,4 do ori przepustnicy. Poza tym nie chciało mi się robić nowego mocowania linki i nowego dolotu :). Można zawsze polecieć dalej - wywalić ori kolektor i wsadzić cztery trąbki (ITB). Mam taki secik zrobiony kiedyś do mojej starej rajdówki. Pytanie tylko po co? Z poczciwego 2,0 8v nie wyciśniemy wiele więcej. Oczywiście zaraz się ktoś odezwie - można! Wałki, portingi bla, bla, bla. Temat był przeze mnie wielokrotnie przerabiany i jest to nieopłacalne.
Przyznajcie się, ale tak szczerze, ci którzy mają poprzerabiane KE na EFI - kto ma temat zakończony na 100% i jeździ już na nim 30-50 tys. km? Ile kolegów po przeróbce np z gratów z Forda (i nie tylko) mierzyło AFR w całym zakresie obciążeń? Kto z Was był na hamowni? Szczerze mówiąc prawda jest taka (u mnie) - przyrost mocy i momentu jest, spalanie pozostało bez zmian, LPG na sekwencji chodzi, AFR mam jeszcze do dupy i nieustające kłopociki z wolnymi. Koszt? ponad 2500 pln (razem, cała deweloperka). Zadowolenie - kwestia dyskusyjna :). Uważam, że jest to nieopłacalne. Teraz czekam na EasyEcu 3+ z dodatkowymi funkcjami, o które poprosiłem chłopaków z Ottomotive. Wywalę DEC'a, wsadzę to cudo EE3+ i zobaczymy, co będzie. Koszt modyfikacji podskoczy o ponad 1500 pln, czyli w sumie 4000 pln. Wystarczy na kompletny swap. Zapytacie - to po co to robiłeś? Bo może jestem naiwny i pomyślałem sobie, że kupię zestaw za 1200 od gościa z Kętrzyna i będzie cacy... Nie - tak na prawdę, to miałem już dosyć fochów, jakie strzelał mi KE i tyle. Samochód ma pozostać w oryginale, także swap nie wchodzi w grę. Tyle ode mnie.
Oj Gaszu Ty to umiesz człowieka załamać :( :( Ale fotki są telefon mam więc tak jak rozmawialiśmy wcześniej,odezwę się i zrobi się"SZI ZY LAJF" :hooray:

#183 Offline   gaszu


  • Postów: 16
  • Na forum od: 04 lip 2016
  • Miejscowość: Stanowice
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Yaris Verso 1,5 aut TS

Napisano 19 września 2016 - 17:15

Dodger, oki - skoro umiem człowieka załamać, to koniec moich wypocin na tym forum. Dziś zgwałciłem wolne do porządku na DEC'u. Więcej się nie odezwę, bo widzę że tu wygląda tak samo, jak na każdym polskim forum. Wracam na fora angielskie.

#184 Offline   brajtas


  • Postów: 186
  • Na forum od: 09 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W204 C200 Kompressor

Napisano 19 września 2016 - 21:10

Wyświetl postUżytkownik piotras1989 dnia 17 września 2016 - 14:52 napisał

Pany a poco wam ta obudowa k-e ? u mnie to tak wygląda
https://www.youtube....h?v=-sTiSZ-9ZHk
Bo oprócz tego, że ma działać musi też wyglądać :)

Wyświetl postUżytkownik gaszu dnia 19 września 2016 - 17:15 napisał

Dodger, oki - skoro umiem człowieka załamać, to koniec moich wypocin na tym forum. Dziś zgwałciłem wolne do porządku na DEC'u. Więcej się nie odezwę, bo widzę że tu wygląda tak samo, jak na każdym polskim forum. Wracam na fora angielskie.
Nie denerwuj się kolego, jestem przekonany, że na tym forum są ludzie, których interesuje to, co zmotałeś i jak to zrobiłeś.

Użytkownik brajtas edytował ten post 19 września 2016 - 21:13


#185 Offline   pangapa


  • Postów: 22
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Bmw

Napisano 20 września 2016 - 19:04

Witam wszystkich idzie zima mercedes w garażu a przydało by się coś pomodzić :) Panowie kilka pytań jak wyrzucić kajeta z m104 24v 3.0 benzyna bo silnik ma potencjał, kompresja ok, nie grzeje się, nie wariuje, nie bierze oleju

Mam kilka pytań
1.czy elektryczne wtryski okiełznają mojego 3.0 bydlaka
2. jak założyć czujnik położenia wału i gdzie go zamontować jak wykonać oznaczenia
3. Zrobie to na DECu ??
4. skąd listwę wtryskową i wtryski jakie najlepiej oczywiście chce kupić nowe

Bardzo proszę o pomoc bo chce się czegoś nauczyć a nie siedzieć przed kompem i nie spróbować :) jak coś pv a browara 4 paka wyśle dhlem

Wyprzedzam posty ludzi którzy mówią nic sie nie da ..... nie jesteś mechanikiem bla bla bla ....... odp. darujcie sobie tą cebule :)

Użytkownik Sawyer edytował ten post 22 września 2016 - 08:51


#186 Offline   piotras1989


  • Postów: 36
  • Na forum od: 01 sie 2013
  • Miejscowość: chludowo
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w202 m111

Napisano 21 września 2016 - 19:54

Pytam z ciekawości bo k-e już zbędny ale wiadomo mniej problemów z niektórymi mocowaniami, na moim filmie wszystkiego nie widać teraz też jest trochę inaczej pod maską. Wpadła obudowa filtra z 202 w miejsce zbiorniczka od płynu spryskiwaczy a zbiornik przeniosłem na lewą stronę też z 202 wszystko ładnie pasuje . cięgna gazu i asb są przykręcone do aluminiowego elementu k-e którym przykręca się kalosz . Natomiast czujnik tps mam z poczciwego poloneza czy opla nowy jest tani i wszędzie dostępny. Nie montowałem go typowo na przepustnicy tylko jest zamontowany na cięgnie obok i wszystko działa w 100% autko ma wolne obroty nic nie przygasa i nie pryka choć są sprawy które mnie jeszcze denerwują :) jak kopułka i palec niestety co jakiś czas 10 15 tys muszę ją wyczyścić bo wypada mi zapłon
Dlatego też zdecydowałem się na ee3+ kupiony czeka 2 miesiące wtedy zamiast rozdzielacza zamontuję cewkę czteroprzewodową i temat załatwiony . Oczywiście ee3 nie jest po to by zrobić typowo elektroniczny zapłon miał jeszcze wystroić turbinę ale tu się zastanawiam by nie zrezygnować z m102 na rzecz m103 jeśli ktoś ma takowy silnik proszę pisać na pw

#187 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2016 - 17:50

M102 możemy ci uturbic jak chcesz ;)
Co do Pangapa wszystko się da ale myślę, ale deca sobie odpuść i przygotuje parę tyś- jak sobie sam zrobisz. Gotowej receptury pewnie nie dostaniesz.

#188 Offline   pangapa


  • Postów: 22
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Bielsko-Biała
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Bmw

Napisano 22 września 2016 - 20:48

Ee3+ jest za 1100 złociszy więc cena bardzo dobra skoro twierdzicie że na tym będzie dobrze chodzić to nie widzę problemu jest ktoś kto ogarnia temat i jest w okolicy Bielska-Białej ? Myślałem że kupie to http://www.gptechser...eel_system.html świetna sprawa :) ślicznie wygląda ^^ jakie cewki zastosować i wtryski ktoś podpowie ? myśle że tak z 4 tysie można władować :).

Użytkownik pangapa edytował ten post 22 września 2016 - 20:49


#189 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2016 - 09:43

Wyświetl postUżytkownik pangapa dnia 22 września 2016 - 20:48 napisał

http://www.gptechser...eel_system.html świetna sprawa ślicznie wygląda ^

Niestety- rozwiązanie bez sensu a do tego drogie.

Robisz koło 60-2 na koło pasowe i zamiast palca rozdzielacza strugasz czujnik położenia wałka.

#190 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2016 - 11:38

do EasyEcu 3+ wystarczy ci koło np 60-2 na wale bo i tak sterownik nie ma sekwencji tylko 2x3 wtryski (to nawet nie pół-sekwencja :)








Podobne tematy Zwiń