Temat hardkorowy xD
1
[w124] ASB - brak 5-tego biegu
Rozpoczęty przez max83, sty 19 2010 14:36
25 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 03 października 2012 - 14:00
#12
Napisano 08 kwietnia 2013 - 01:41
Podepnę się.
Zakupiłem właśnie E320TE z 5-biegowym automatem. Niestety dopiero w drodze powrotnej na autostradzie wyszło, że właśnie 5tka nie włącza się. Do tego wykryłem, że kal wcisnę kickdown, to od 0 do ok. 120 km/h idzie OK. Natomiast potem zaczyna się problem, że silnik dokręca do ok. 5700-5800 obr/min i pojawia się akcja podobna do włączenia się odcięcia zapłonu. Czyli silnik nie może się wkręcić dalej, szarpie autem i nie włącza się kolejny bieg. Jak jednak ujmę gazu, to przeskakuje od razu na bieg wyższy i jest OK.
Nie mniej dalej oczywiście nie włącza się piątka.
Poprzedni właściciel jakieś 3 tys. km temu założył nowy przepływomierz. Ale nie oryginalny tylko jakiś zamiennik Boscha. Wyżej widzę, że problemem z problemem piątki, może być właśnie przepływomierz powiązany. Czy według Was u mnie z tym właśnie jest problem? Czy może coś innego? Pomóżcie, bo trochę się podłamałem w drodze powrotnej...
Dopiero zaczynam przygodę z gwiazdą i nie znam tak jeszcze wszystkich typowych przypadłości, a problem ze skrzynią automatyczną zawsze snuje na horyzoncie myśl o sporych kosztach...
Aha, dodam, że dostałem też ten stary, niby uszkodzony przepływomierz oryginalny. Podobno można je regenerować. Prawda to?
Zakupiłem właśnie E320TE z 5-biegowym automatem. Niestety dopiero w drodze powrotnej na autostradzie wyszło, że właśnie 5tka nie włącza się. Do tego wykryłem, że kal wcisnę kickdown, to od 0 do ok. 120 km/h idzie OK. Natomiast potem zaczyna się problem, że silnik dokręca do ok. 5700-5800 obr/min i pojawia się akcja podobna do włączenia się odcięcia zapłonu. Czyli silnik nie może się wkręcić dalej, szarpie autem i nie włącza się kolejny bieg. Jak jednak ujmę gazu, to przeskakuje od razu na bieg wyższy i jest OK.
Nie mniej dalej oczywiście nie włącza się piątka.
Poprzedni właściciel jakieś 3 tys. km temu założył nowy przepływomierz. Ale nie oryginalny tylko jakiś zamiennik Boscha. Wyżej widzę, że problemem z problemem piątki, może być właśnie przepływomierz powiązany. Czy według Was u mnie z tym właśnie jest problem? Czy może coś innego? Pomóżcie, bo trochę się podłamałem w drodze powrotnej...
Dopiero zaczynam przygodę z gwiazdą i nie znam tak jeszcze wszystkich typowych przypadłości, a problem ze skrzynią automatyczną zawsze snuje na horyzoncie myśl o sporych kosztach...
Aha, dodam, że dostałem też ten stary, niby uszkodzony przepływomierz oryginalny. Podobno można je regenerować. Prawda to?
#13
Napisano 08 kwietnia 2013 - 10:24
5 bieg jest włączany elektronicznie i przepływomierz na 99% nie ma z tym nic wspólnego.
A nie jest czasem tak, że skrzynia ci ślizga przy zmianie biegu z 2 na 3??
Cytat
to od 0 do ok. 120 km/h idzie OK. Natomiast potem zaczyna się problem, że silnik dokręca do ok. 5700-5800 obr/min i pojawia się akcja podobna do włączenia się odcięcia zapłonu.
#14
Napisano 08 kwietnia 2013 - 11:23
Użytkownik TylkoMB dnia 08 kwietnia 2013 - 10:24 napisał
A nie jest czasem tak, że skrzynia ci ślizga przy zmianie biegu z 2 na 3??
Na razie sie zapoznaje jeszcze z autem,wiec jednoznacznie nie umiem powiedziec. Czasem troche bardziej szarpnie przy zmianie. Ale w tej chwili trudno mi powiedziec czy to z 2 na 3 czy z 3 na 4.
A co do przeplywomierza,to jak widac w tym watku, koledze wyzej pomoglo wlasnie na wlaczanie sie piatki i mechanik poprzedniego wlasciciela tez twierdzi,ze moze to byc jedna z mozliwych przyczyn. Jakas tam logike to ma,ale sam juz nie wiem...
#15
Napisano 11 kwietnia 2013 - 22:41
No więc szarpnięcie jest z dwójki na trójkę. I tam też ciut dłużej czasem myśli/wkręca wyżej silnik zanim zmieni.
#16
Napisano 12 kwietnia 2013 - 12:29
Użytkownik Kżyho dnia 11 kwietnia 2013 - 22:41 napisał
ciut dłużej czasem myśli/wkręca wyżej silnik zanim zmieni.
Co do braku piątki - jest on sterowany elektronicznie, i teraz musisz stwierdzić, czy on się po prostu nie załącza ( jedzie do końca na 4-ce ), czy zapina piąty bieg ( znika 4-ka ), ale zamiast 5-ki jest "luz" lub minimalny ciąg.
To istotne.
#17
Napisano 12 kwietnia 2013 - 17:43
Użytkownik wojtek81 dnia 12 kwietnia 2013 - 12:29 napisał
Co do braku piątki - jest on sterowany elektronicznie, i teraz musisz stwierdzić, czy on się po prostu nie załącza ( jedzie do końca na 4-ce ), czy zapina piąty bieg ( znika 4-ka ), ale zamiast 5-ki jest "luz" lub minimalny ciąg.
To istotne.
To istotne.
Jak jechałem nim po kupieniu od poprzedniego właściciela na autostradzie, to miałem Ci ja sobie 140 km/h, było ok. 4,5 tys. obr/min i nie chciało za nic wrzucić kolejnego biegu. W sensie skrzynia zachowywała się tak, jakby tego biegu po prostu nie było. Ujęcie lekkie gazu - nie zmieniało na piątkę, jechanie przez dłuższy czas z tylko delikatnie wciśniętym pedałem gazu, żeby tylko utrzymywać prędkość - nie zmieniało biegu, przerzucenie wajhą z D na 4 - brak reakcji, czyli zakładam, że cały czas była to właśnie 4-ka i nie chciało wrzucić piątki.
#18
Napisano 12 kwietnia 2013 - 20:38
Na początek sprawdź mikrowłącznik w lewarku, często on ulega uszkodzeniu i po prostu skrzynka myśli, że cały czas jedziesz z wajchą w położeniu "4".
#19
Napisano 15 kwietnia 2013 - 00:37
A w którym miejscu go znajdę?
#20
Napisano 15 kwietnia 2013 - 11:29
W mechanizmie lewarka, tak jak wojtek81 napisał.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W124] brak prądu w gnieździe zapalniczki po włączeniu świateł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|