Jakieś jazdy w sterowaniu się narobiły. Sam zawór wygląda że działa. Pytania- czy działa przekaźnik przepięciowy, sterownik KE, potencjometr przepływomierza?
Przekaźnik da się przelutować, sterownik tylko podmienić na drugi, potencjometr trzeba odkręcić i obejrzeć.
2
[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy
Rozpoczęty przez Viater, lut 06 2010 23:03
115 odpowiedzi w tym temacie
#111
Napisano 27 czerwca 2016 - 23:41
#112
Napisano 02 lipca 2016 - 18:19
Użytkownik Sawyer dnia 27 czerwca 2016 - 23:41 napisał
Jakieś jazdy w sterowaniu się narobiły. Sam zawór wygląda że działa. Pytania- czy działa przekaźnik przepięciowy, sterownik KE, potencjometr przepływomierza?
Przekaźnik da się przelutować, sterownik tylko podmienić na drugi, potencjometr trzeba odkręcić i obejrzeć.
Przekaźnik da się przelutować, sterownik tylko podmienić na drugi, potencjometr trzeba odkręcić i obejrzeć.
Dzisiaj wyjąłem ZPD, na obudowie ma taką małą śrubkę na mały imbus, kiedyś chciałem ją poruszyć imbusem, ale obrobiło się wejście.
Znajomy mechanik mówił, że tym reguluje się obroty (dopóki nie zamknie się ZPD). Więc nabiłem trochę większego torxa i śrubka ruszyła się.
Zanim ruszyłem śrubką to ZPD miał małą szczelinę otwarcia tj. ok 2 mm. Myślałem, że tak ma być.
Wydaje mi się, że jak przestał działać wtryskiwacz rozruchowy to komputer podnosił sobie obroty, bo ZPD nie zamykał się do końca. Więc obróciłem tą małą śrubką do momentu w którym zapadka w środku ZPD zasłania całkowicie przelot powietrza i na razie jak ręką odjął. Po rozgrzaniu się silnika obroty trzymają się w okolicy 700 obr/min. Może trochę za mało, bo silnik lekko się trzęsie, ale mam kopułkę do wymiany (jak pada deszcz to lekko przerywa w zakresie 700-1500 obr/min.) i może poduszki silnika już są wybite.
#113
Napisano 02 lipca 2016 - 18:41
Ta szczelina ma tam być.
Żeby sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy wykręć go i z założoną wtyczką zakręć rozrusznikiem. Pyli albo nie, powinien przez kilka sekund.
Zasada jest taka, że i ciepły i zimny podnosi na początku obroty. Na zimnym wyżej na ciepłym niżej i krócej.
Nie spojrzałeś dotąd co jest na potencjometrze?
Żeby sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy wykręć go i z założoną wtyczką zakręć rozrusznikiem. Pyli albo nie, powinien przez kilka sekund.
Zasada jest taka, że i ciepły i zimny podnosi na początku obroty. Na zimnym wyżej na ciepłym niżej i krócej.
Nie spojrzałeś dotąd co jest na potencjometrze?
Użytkownik Sawyer edytował ten post 02 lipca 2016 - 18:41
#114
Napisano 02 lipca 2016 - 19:01
Użytkownik Sawyer dnia 02 lipca 2016 - 18:41 napisał
Ta szczelina ma tam być.
Żeby sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy wykręć go i z założoną wtyczką zakręć rozrusznikiem. Pyli albo nie, powinien przez kilka sekund.
Zasada jest taka, że i ciepły i zimny podnosi na początku obroty. Na zimnym wyżej na ciepłym niżej i krócej.
Nie spojrzałeś dotąd co jest na potencjometrze?
Żeby sprawdzić wtryskiwacz rozruchowy wykręć go i z założoną wtyczką zakręć rozrusznikiem. Pyli albo nie, powinien przez kilka sekund.
Zasada jest taka, że i ciepły i zimny podnosi na początku obroty. Na zimnym wyżej na ciepłym niżej i krócej.
Nie spojrzałeś dotąd co jest na potencjometrze?
A mi obroty podnoszą się na początku tak jak napisałeś na ciepłym i zimnym.
Pracuje tak jak na ssaniu, czyli ze wzrostem temp. obroty spadają, po wrzuceniu z P na D też na chwilkę (1sek.)podnosi. Odwrotnie też.
Domyślam się, że silnik potrzebuje regulacji, bo kręciłem śrubką od ustawienia składu mieszanki.
Na razie jest ok. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Szukam mechanika, który zna się na tych silnikach i układach wtryskowych, okolice Radomia, Warszawy.
Chętnie podjadę i zapłacę, bo sam do końca nie ogarniam elektroniki, mierników itp.
#115
Napisano 02 lipca 2016 - 20:59
W Warszawie jest warsztat na Wiklinowej 38, na forum ludzie mocno chwalą.
Potencjometr to czarne pudełko na przepływomierzu. Zsuń lekko wtyczkę na pracującym silniku (ciepłym) tak żebyś mógł dotknąć miernikiem górnego i środkowego pinu. Powinieneś tam mieć jakieś 0.65-0.75 V.
Potencjometr to czarne pudełko na przepływomierzu. Zsuń lekko wtyczkę na pracującym silniku (ciepłym) tak żebyś mógł dotknąć miernikiem górnego i środkowego pinu. Powinieneś tam mieć jakieś 0.65-0.75 V.
Użytkownik Sawyer edytował ten post 02 lipca 2016 - 20:59
#116
Napisano 28 lutego 2022 - 11:25
Witam szanowne grono.
Mam problem z wtryskiem rozruchowym w m102, nie działa najkrócej mówiąc.
Zrobiłem mu test wg ksiazki serwisowej do ke-jet, która polega na wyjeciu przekaznika pompy, zmostkowaniu 7i8 gniazda w celu ciaglej pracy pompy paliwa. Nastepnie zdjac wtyczke z wlacznika termiczno- czasowego i wtyk z pinu o oznaczeniu W dac do masy. Wszystko to na wyjetym wtrysku rozruchowym- ponownie podlaczonym do rozdzielacza z podłaczonym sterowaniem. Efektem dania masy na wejscie W maial byc praca wtrysku rozruchowego- niestety u mnie jej brak. Sprawdziłem też sam włacznik termiczno czasowy i przy temperaturze ok -2*C ma katalogowa opornośc 95 ohm która po lekiim rozgrzaniu w rece zaczyna leciec ku nieskoczonosci.Jakieś pomysły?
Może mam zły osprzet do sterowania? Vin:WDB2010241F213516, nr sterownika który mam w aucie to 002 545 36 32, natomiast przekaznik pompy paliwa ma numer: 001 545 08 05. Pomoże ktos z okresleniem poprawności
Poza brakiem wrtysku rozruchowego auto fajnie jeżdzi, nie ma problemu ze spalaniem. Odpalanie mogłoby być nieraz szybsze ale narazie wiąze to z brakiem wtrysku przy rozruchu.
Mam problem z wtryskiem rozruchowym w m102, nie działa najkrócej mówiąc.
Zrobiłem mu test wg ksiazki serwisowej do ke-jet, która polega na wyjeciu przekaznika pompy, zmostkowaniu 7i8 gniazda w celu ciaglej pracy pompy paliwa. Nastepnie zdjac wtyczke z wlacznika termiczno- czasowego i wtyk z pinu o oznaczeniu W dac do masy. Wszystko to na wyjetym wtrysku rozruchowym- ponownie podlaczonym do rozdzielacza z podłaczonym sterowaniem. Efektem dania masy na wejscie W maial byc praca wtrysku rozruchowego- niestety u mnie jej brak. Sprawdziłem też sam włacznik termiczno czasowy i przy temperaturze ok -2*C ma katalogowa opornośc 95 ohm która po lekiim rozgrzaniu w rece zaczyna leciec ku nieskoczonosci.Jakieś pomysły?
Może mam zły osprzet do sterowania? Vin:WDB2010241F213516, nr sterownika który mam w aucie to 002 545 36 32, natomiast przekaznik pompy paliwa ma numer: 001 545 08 05. Pomoże ktos z okresleniem poprawności
Poza brakiem wrtysku rozruchowego auto fajnie jeżdzi, nie ma problemu ze spalaniem. Odpalanie mogłoby być nieraz szybsze ale narazie wiąze to z brakiem wtrysku przy rozruchu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|