Jump to content




- - - - -

[r129/m119] Jaki olej silnikowy + ciśnienie oleju


47 replies to this topic

#31 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 30 March 2016 - 16:19

Nic się nie stanie.



#32 Offline   JanB


  • posts 981
  • Joined 15 Feb 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Posted 30 March 2016 - 17:19

W USA dość często zmieniają olej. Tak co 5-6 tys mil, co na nasze daje zmianę co 7-9 tys km. Więc należy przypuszczać, że syfu w silniku nie ma. Dla spokojności zadałbym lekką płukankę na 15 minut przed zlaniem starego oleju i zalał tego Motula. Przy Motulu, Mobilu, Castrolu uwaga, bo to najczęściej podrabiane oleje. Zakup musi być z pewnego źródła, a nie jakaś okazja z Al-o.

#33 Offline   Leon90


  • posts 849
  • Joined 27 Dec 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W212

Posted 09 July 2016 - 06:47

Odgrzeję trochę poruszoną tematykę. Bardzo ciekawy wątek dotyczący olejów stosowanych w MB..Od niedawna jestem posiadaczem 129 z m104. Według książki serwisowej mój SL jeździł od nowości na 0W/30 a później przy przebiegu powyżej 100.000 km stosowano już olej 0W/40 oczywiście Mobil 1 i tak było już do dzisiaj. Aktualnie jest po wymianie również na ten sam Mobil 1 i pracuje silnik bez zastrzeżeń. Wymiany średnio były co 10-12-14 tys.km.

Edited by Leon90, 09 July 2016 - 06:48.


#34 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 July 2016 - 09:23

Ale Ty się o coś tu pytasz czy tylko chwalisz?

#35 Offline   JanB


  • posts 981
  • Joined 15 Feb 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Posted 09 July 2016 - 20:27

No Wojtek, kolega Leon90 tylko opisał swoje doświadczenia. I :bravo: , bo chyba na Forum o to właśnie chodzi. Wniosek z czytania tego wątku bardzo budujący - te silniki chodzą dobrze na olejach 0W30, 0W40 a nawet na 10W40...

#36 Offline   wojtek81


  • posts 5,934
  • Joined 17 Sep 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 July 2016 - 17:52

Nie opisał swoich doświadczeń, jedynie przepisał co znalazł w książce serwisowej. Chciał w kolejnym wątku pochwalić się swoim SL-em, którego zanabył całkiem niedawno i prawdopodobnie raz wymienił olej po zakupie.

#37 Offline   Wichu


  • posts 441
  • Joined 25 Jul 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Posted 10 July 2016 - 19:52

Miałem kiedyś Lancię Thesis z pełnym wyposażeniem w jasnych skórach i też miała 6 cylindrów. Jeździła na Selenia 10w60 od nowości i nadal jeździ.

#38 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 July 2016 - 20:07

Właścicielom w124 z silnikiem m119 w wersji na rynek amerykański (i chyba japoński także) zwracam uwagę, iż silniki na ten rynek były nie wiedzieć czemu, pozbawione chłodnicy oleju silnikowego. W tej sytuacji dobór właściwego oleju ma jeszcze większe znaczenie, niż w wersjach europejskich, które chłodnice posiadały. Głównie rozchodzi się o odporność na bardzo wysokie temperatury.

#39 Offline   JanB


  • posts 981
  • Joined 15 Feb 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Posted 10 July 2016 - 21:25

Potwierdzasz więc, że w USA zmienia się olej co 5 tys. mil, co sprawia, że w silniku olej jest wciąż w miarę nie zużyty. Dodatkowo trzeba pamiętać, że w USA jeździ się w większości około 60 mil/h (poniżej 100 km/h) a max ok. 140 km/h. Producenci samochodów to wykorzystują wkładając skrzynie automaty i osprzęt silnika (jak napisałeś sam wyżej) o obniżonej wytrzymałości. Do "amerykańców" Polacy dokładali np. chłodnice płynu w skrzyni ASB, aby zwiększyć trwałość tych amerykańskich skrzyń.

#40 Offline   majsterus


  • posts 4,467
  • Joined 10 Nov 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Posted 11 July 2016 - 10:20

A ja do skutera leję olej od kosiarek briggs&startton do 4T....:D :D i działa.








Podobne tematy Zwiń