Jump to content




- - - - -

[w124] 250D - Wymiana świec żarowych


109 replies to this topic

#101 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 February 2017 - 22:47

W cdi masz bardzo dlugie swiece w poruwnaniu do om 602 ,u siebie gwintu nie zniszczysz ani jej nie urwiesz.



#102 Offline   Chang


  • posts 1,019
  • Joined 11 Apr 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 February 2017 - 23:59

zdarza się uwalić gwint w głowicy częściej niż urwać świece w starych OM-ach - acz czasami się zdarza

#103 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 26 February 2017 - 01:00

Jeżeli jest naprawdę zapieczona to naprawdę urwać nie problem, wszystko zależy czy było już ruszane i co wkręcone. Jeżeli świece no name to uwierz mi że ulatują moment, niby się odkręca, a się ukręca :(

#104 Offline   jaszek7777


  • posts 885
  • Joined 01 Oct 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 28 March 2017 - 21:28

Udało mi się wykręcić świecę numer 5. I powiem Wam, że o ile przed wymianą świec (i po wymianie czterech na nowe też) telepało mi silnikiem przez pierwszych 20-30 sekund pracy przed 4 lata, tak teraz odpala jak nowy. Już mam wymienione wszystkie na nowe. A świeca niby była sprawna, przewodziła prąd, jak i oporność jej byłą taka sama jak czterech nowych, wynosiła 1,2-1,3 Ohma. A ta świeca numer 5 to była Iskra :) W ogóle miałem każdą inną :) Od wczoraj nie poznaję samochodu. Już myślałem, że może kompresja siadła.

Edited by jaszek7777, 28 March 2017 - 21:33.


#105 Offline   mbaszyns


  • posts 310
  • Joined 27 Dec 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Posted 27 April 2017 - 22:01

świeca żarowa w OM605 musi być dokręcona z odpowiednim momentem, bo musi się odpowiednio uszczelnić połączenie (stożek). Za słabe dokręcenie może spowodować przedmuchy i gromadzenie nagaru pomiędzy świecą i głowicą, a tym samym potem problemy przy wykręcaniu. Ukręcenie świecy to nie efekt zapieczenia się gwintu, bo przy poprawnym montażu (dokręcenie z odpowiednim momentem, użycie specjalnego ceramicznego, a nie miedzianego, smaru) on nie ma jak się zapiec, tylko nagromadzenia nagaru. Dlatego też przy montażu trzeba dokładnie oczyścić gniazdo świecy, nie żałować smaru i dobrze dokręcić. Dobrze, czyli kluczem dynamometrycznym. Tej wiosny wymieniałem świece po 8 latach, z żadną nie było najmniejszego problemu, choć na wszelki wypadek odkręcałem używając klucza dynamometrycznego (dwukierunkowy Jonnesway T16110) - po pierwszym ruszeniu kluczem do dalszego wykręcania wystarczyły palce. Gdyby były problemy z wykręcaniem, to nic na siłę - robimy to jakbyśmy gwintowali otwór - czyli na zmianę odrobinę wkręcamy i potem wykręcamy. Spotkałem się też na jakiejś zagranicznej stronie z opinią, że najskuteczniejszym preparatem penetrującym przy problemach z wykręcaniem świecy jest nie WD40 lub mu (naftopodobne) podobne, tylko mieszanina oleju ATF z acetonem.

#106 Offline   124bordo


  • posts 36
  • Joined 02 Feb 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 12 February 2022 - 16:33

Panowie... Problem jest... Spadła mi nakrętka od kabla zasilania świec... Ni cholery nie widzę nigdzie... Macie pomysł jak to znaleźć w necie? Nr oryginału mam ale kupić nigdzie nie idzie. Wpisuje różne frazy i nic... Wyskakuje tylko jakaś nakrętka od wladimirca ;) Pomożecie?

#107 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 12 February 2022 - 17:16

Często razem ze świecą jest

#108 Offline   Szarik


  • posts 1,167
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 12 February 2022 - 17:29

Nie pamiętam jaki dokładnie jest tam gwint, ale wystarczy kupić zwykłą nakrętkę, około M5.

#109 Offline   andrzejrz


  • posts 526
  • Joined 30 Dec 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Posted 12 February 2022 - 20:18

Zwykły gwint jest

#110 Offline   124bordo


  • posts 36
  • Joined 02 Feb 2020
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 13 February 2022 - 17:25

Jakbym chciał zwykła śrubkę to bym założył śrubkę ale sami wiecie ile jest tam miejsca i ciężko by było założyć sama nakrętke bez kabla. A tak to za kabelek się lapie i całość nakłada. Myślę o ułatwieniu na przyszłość. Gdyby ktoś dał namiary, będę bardzo wdzięczny.








Podobne tematy Zwiń