Jump to content




- - - - -

320 CE przerywa, brak mocy


53 replies to this topic

#11 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 22 June 2011 - 07:57

szpryngiel, a nie możesz sam naprawić. Jest to wbrew pozorom, łatwe, lekkie, przyjemne i sprawi Ci satysfakcję. Poczytaj na formach jak zabrać się do rekonstrukcji wiązki i do dzieła.



#12 Offline   ciapas


  • posts 91
  • Joined 15 Mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Posted 22 June 2011 - 08:06

jak nie robil tego to ja bym sie nei zabieral. sam chcialem naprawiac wiazke, ciesze sie ze zrobil to ktos kto sie na tym zna. latwo popieprzyc wszystko

#13 Offline   szpryngiel


  • posts 9
  • Joined 29 May 2010

Posted 22 June 2011 - 08:39

Właśnie czas jest dla mnie największą przeszkodą. Niestety, codziennie muszę dojeżdżać do pracy 100 km, żona też pracuje cały dzień, a do tego dwójka małych dzieci... Do kolegi Ciapasa: a czy kolega który robił ci instalację mieszka gdzieś w mojej okolicy? Do stu kilometrów od Legnicy śmiało dojadę. Jak coś to jest mój tel. 695308187. Aktualnie auto stoi u mechanika gdyż postanowiłem wyeliminować wszystkie wycieki. Jak coś robić to od Ado Z :-) .Pozdrawiam

#14 Offline   ciapas


  • posts 91
  • Joined 15 Mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Posted 23 June 2011 - 10:58

niestety kolega mieszka niedaleko mnie wiec pomorze ;(
co do ludzi ktorzy zajmuja sie wiazkami mam jeszcze taki namiar :telefon: 880 252 109 email: ame.servis@interia.pl, z tego co pamietam miejscowosc Tymbark dalej masz daleko :ok:
ja unieruchomilem auto na tydizen, musialem jeszcze kilka elementow zmienic i do pracy jezdzilem rowerem ( co tez Tobie polecam;) ) tylko ze mam o 0 mniej z odleglosci ;)

#15 Offline   szpryngiel


  • posts 9
  • Joined 29 May 2010

Posted 26 June 2011 - 08:28

No, silnik już uszczelniony. Na razie suchutko, zobaczymy co będzie dalej. Jak by co to w dalszym ciągu czekam na jakieś info odnośnie wiązki. Pozdrawiam.

#16 Offline   matioldi


  • posts 11
  • Joined 09 May 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 04 July 2011 - 14:08

Ja wiązke naprawiałem w Warszawie :
Auto Elektro Centrum
02-495
Warszawa,
Regulska 56a

Polecam!

Sprawdź sondę. Mam wymienioną całą elektryke silnika i mam takie objawy jak u Ciebie, mam błąd sondy więc jakoś w tym tygodniu auto jedzie do Auto Elektro Centrum i zobaczymy co z tego będzie. :)

#17 Offline   ciapas


  • posts 91
  • Joined 15 Mar 2011
  • Miejscowość: Trojmiasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:SEC...... na tapecie
  • Trzeci Mercedes:SLK ... w głowie
  • Inne auto:opel astra G kombi

Posted 04 July 2011 - 18:26

ile zaplaciels za wiazke??

#18 Offline   szpryngiel


  • posts 9
  • Joined 29 May 2010

Posted 06 July 2011 - 15:00

Witam.Po diagnostyce silnika wyszło że mam walniętą sondę i przepływomierz. W tym tygodniu wymieniłem sondę lambda oraz przepływomierz. Efekt? Mizerny. Po wymianie samej sondy komputer dalej wskazywał jej błędne odczyty (błąd przepływki również).Diagnosta stwierdził że uszkodzony przepływomierz może mieć wpływ na wskazania sondy(czy to prawda?).Więc wymieniłem przepływomierz. Silnik nadal nie równo pracuje na N i P, a w czasie postoju na D lub R strasznie drży karoseria, tak jakby miał za niskie obroty. Na D lub P w czasie postoju trzyma jakieś 550 obr/min. Co do przerywania/dławienia w czasie jazdy muszę troszkę polatać, bo na starym przepływomierzu też czasami jeździł normalnie a czasami świrował. Jedno pytanko: co odpowiada za pracę silnika na biegu jałowym oprócz przepływomierza? Może jakieś podciśnienie? Gdzieś na innym forum MB znalazłem gościa który ma 300 24V, instalację po wymianie, a ma identyczne objawy jak u mnie. Silniki trochę się różnią, więc wydaje mi się że sporo rzeczy można by wyeliminować. Jakieś sugestie?

#19 Offline   mr_simon


  • posts 353
  • Joined 13 Jan 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Posted 07 July 2011 - 07:24

szpryngiel Jeżeli przepływomierz będzie uszkodzony, sonda będzie rejestrować bogatą mieszankę. Sonda zapewne nie była uszkodzona, zresztą w W124 sondy bardzo rzadko się psują. Po czym diagnosta stwierdził, że przepływomierz i sonda jest uszkodzona? Po błędach czy po ich sprawdzeniu?

Czy jesteś na siłach wykonać podstawowe czynności diagnostyczne za pomocą miernika?

Lista rzeczy do sprawdzenia:
1. Wiązka przewodów od przepływomierza - piszesz, że czasami silnik pracował dobrze a czasami źle - gdy był uszkodzony przepływomierz zawsze by pracował źle. Ile Ci pali? Przepływomierz można sprawdzić w taki sposób. Na zimnym silniku przy długim postoju, zdejmujesz wtyczkę od przepływomierza i uruchamiasz silnik. Jeżeli silnik nie odpali lub odpali ale zaraz zgaśnie to dobrze, jeżeli odpali to jest na standardowych wartościach i pomija przepływomierz. Jeżeli na ciepłym silniku zdejmiesz wtyczkę od przepływomierza i po odpaleniu silnika będzie falował w przedziale od 500 do 1500rpm a po podłączeniu nie będzie falowania - przepływomierz sprawny.
Rozetnij izolację przewodów przepływomierza i sprawdź w jakim są stanie, na pewno w tragicznym, jak na poniższym zdjęciu:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Kup 4 różnokolorowe przewody typu FLRY-B 0,75 (izolacja na 105C) i powymieniaj je.

2. Przepustnica - wytargaj ją na zewnątrz i wyczyść z nagaru.

- wymontuj rurę układu dolotowego łączącego przepustnicę z przepływomierzem - rys. 1
- wymontuj czarną skrzynkę - rys. 2 - 4 sześciokątne śruby - dwie oznaczone strzałkami, pozostałe dwie obok przepustnicy (zaznaczone kółkiem nr 2), po odkręceniu śrub - mocno szarpnij, żeby wyszła,
- wykręć przepustnicę.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Jeśli nie chcesz wykręcać przepustnicy możesz zrobić tak jak na tym filmie: http://www.moto-portal.pl/Filmy/pokazPo ... 1yFXjibtLY i używając środka liqui moly.

Chociaż lepiej jest ją wytargać aby sprawdzić jej stan: przewody i luz na potencjometrze.

Tu masz instrukcję jak to zrobić: http://w124performance.com/docs/mb/M104 ... wiring.pdf

3. Podciśnienia - sprawdź podciśnienia, poniżej masz schemat:

Dołączona grafika

4. Diagnostyka za pomocą diody - zrób to sam, a nie wywalaj pieniędzy w błoto - tu masz opis jak to zrobić: diagnostyka-wtrysku-hfm-silnik-m104-vt18169.htm

Odczytaj błędy, napisz w temacie i na pewno poradzimy sobie z Twoim problemem.

#20 Offline   road


  • posts 124
  • Joined 19 Jul 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:FSO Polonez 1.4 GLI 16 V 1995 r.
  • Trzeci Mercedes:FSO Polonez 1.6 GLE 1995 r.

Posted 07 July 2011 - 08:14

A jak się składa do kupy taką nierozbieralną wtyczkę? - na silikon temperaturowy?








Podobne tematy Zwiń