Wystarczy lekko podnieść tylną krawędź płata podsufitki który się przesuwa i "wsadzić oko". Jak linka wylazła to od razu widać.
1
41 replies to this topic
#21
Posted 12 May 2017 - 19:54
#23
Posted 13 May 2017 - 08:01
Użytkownik melfio1 dnia 12 May 2017 - 20:16 napisał
jak się wie gdzie wsadzić oko
Wiesz na pewno jak się dach uchyla do góry jak jest sprawny? I jak z dachem podnosi się do góry tylna część płata podsufitki? No to w ten sam sposób podnosisz lekko ręką podsufitkę od środka i w powstałą, niewielką szparę wsadzasz oko. Oczywiście blachy dachu palcem nie podniesiesz (tym bardziej, że jest chyba popsuty) - podniesiesz samą podsufitkę (jej tylną krawędź) i to wystarczy do stwierdzenia czy linka jest na swoim miejscu.
#24
Posted 13 May 2017 - 11:55
Cofnełem podsufitkę do tyłu (,bo dach mi się zablokował w pozycji zamkniętej,)i tak z 10cm od początku tej metalowej rurki widać że linka jest w środku ,teraz powiedz czy ona powinna być na równo ,czy tak jak jest cofnięta z 10cm jest ok?
#25
Posted 13 May 2017 - 16:13
Musisz sprawdzić na całości tej rurki, bo na początku linka może w niej siedzieć a w środku lub pod koniec mogła z niej wyskoczyć.
#26
Posted 13 May 2017 - 20:20
Chyba linka jest ok,bo jak kręciłem kluczem tą śrubą na silniku to dach odsunął się z 1cm i dalej nie idzie ,nie ciągne na siłe bo czuje że linka strzeli .
#27
Posted 13 April 2020 - 13:00
Czy da się wymienić sam silnik szyberdachu bez demontażu podsufitki, jeżeli tak to jak to zrobić koledzy?
Czy istnieje jakaś procedura odpinania linek przy silniku?
Dodam że ręcznie szyber chodzi ale bardzo ciężko, elektryka do wtyczki do silnika sprawna.
Dzięki za każdą podpowiedź
Czy istnieje jakaś procedura odpinania linek przy silniku?
Dodam że ręcznie szyber chodzi ale bardzo ciężko, elektryka do wtyczki do silnika sprawna.
Dzięki za każdą podpowiedź
#28
Posted 13 April 2020 - 13:37
Użytkownik ERDOL dnia 13 April 2020 - 13:00 napisał
Czy da się wymienić sam silnik szyberdachu bez demontażu podsufitki, jeżeli tak to jak to zrobić koledzy?
Czy istnieje jakaś procedura odpinania linek przy silniku?
Dodam że ręcznie szyber chodzi ale bardzo ciężko, elektryka do wtyczki do silnika sprawna.
Dzięki za każdą podpowiedź
Czy istnieje jakaś procedura odpinania linek przy silniku?
Dodam że ręcznie szyber chodzi ale bardzo ciężko, elektryka do wtyczki do silnika sprawna.
Dzięki za każdą podpowiedź
Szukam sprawnego i zobaczę czy działa
#29
Posted 13 April 2020 - 17:15
Użytkownik ERDOL dnia 13 April 2020 - 13:00 napisał
Czy da się wymienić sam silnik szyberdachu bez demontażu podsufitki, jeżeli tak to jak to zrobić
Jeżeli w tej chwili nie masz przekaźnika, to możesz na wtyczce przekaźnika znaleźć dwa kabelki prowadzące bezpośrednio do silniczka (chyba czerwony i zielony - to było bardzo dawno) i tam podać prąd bezpośrednio z akumulatora. Dach powinien przelecieć od uchyłu w górę do tylnej, krańcowej pozycji i z powrotem. Jeżeli się zatrzyma (lub zacznie się wahać i zwalniać) to oprócz problemu elektrycznego masz problem mechaniczny.
Edited by Gerri, 13 April 2020 - 17:16.
#30
Posted 13 April 2020 - 18:15
Użytkownik Gerri dnia 13 April 2020 - 17:15 napisał
Przez środek silnika przechodzi linka szyberdachu. Jak się przyjrzysz tej całej konstrukcji, to dojdziesz do wniosku, że silnika nie wyciągniesz z linką w środku. Trzeba po prostu odłączyć linkę od szyberdachu, i wysunąć ją jakieś pół metra do przodu. Wtedy wyjdzie ona z wnętrza silniczka i silniczek będzie można bez problemu odczepić od pancerzy i mocowania. Przy montażu (BARDZO WAŻNE!) uważaj, żeby silniczka nie założyć do góry nogami - a jest to możliwe. Mocowanie metalowe pancerza MUSI BYĆ OD GÓRY, mocowanie plastikowe musi być skierowane w kierunku krótkiego pancerza w dół. Odwrotne podłączenie ZNISZCZY SILNICZEK!!!
Jeżeli w tej chwili nie masz przekaźnika, to możesz na wtyczce przekaźnika znaleźć dwa kabelki prowadzące bezpośrednio do silniczka (chyba czerwony i zielony - to było bardzo dawno) i tam podać prąd bezpośrednio z akumulatora. Dach powinien przelecieć od uchyłu w górę do tylnej, krańcowej pozycji i z powrotem. Jeżeli się zatrzyma (lub zacznie się wahać i zwalniać) to oprócz problemu elektrycznego masz problem mechaniczny.
Jeżeli w tej chwili nie masz przekaźnika, to możesz na wtyczce przekaźnika znaleźć dwa kabelki prowadzące bezpośrednio do silniczka (chyba czerwony i zielony - to było bardzo dawno) i tam podać prąd bezpośrednio z akumulatora. Dach powinien przelecieć od uchyłu w górę do tylnej, krańcowej pozycji i z powrotem. Jeżeli się zatrzyma (lub zacznie się wahać i zwalniać) to oprócz problemu elektrycznego masz problem mechaniczny.
Dzięki
To trochę kiepsko że trzeba i tak demontować podsufitkę, przekaźnik zamówiłem, poczekam jak przyjdzie i sprawdzę, chyba że długo to potrwa to spróbuję Twoją metodą
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
Prowadnice, stelaż, szkielet szyberdachu w124 2.5 TD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kasjopeja124 |
|
||
Linka prędkościomierza w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
||
[w201/w124] Silnik szyberdachu - regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | yanoq |
|
||
[w124] odpływy wody z szyberdachu, gdzie dokladnie ida? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | prosiaktag |
|