5
[KE-Jetronic] - Zawór Powietrza Dodatkowego / ZPD - sterowanie i działanie.
Started by wuujek, Nov 13 2011 19:33
40 replies to this topic
#31
Posted 02 September 2015 - 21:01
Nie wysłało mi posta... Tam też mierzy się wypełnienie, było na forum. 12V powinno być na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Bez zpd wyskakiwały błędy?
#32
Posted 03 September 2015 - 14:13
Użytkownik nicu89 dnia 02 September 2015 - 18:29 napisał
Czujniki temp sprawne?
Użytkownik Mastur dnia 02 September 2015 - 21:01 napisał
Nie wysłało mi posta... Tam też mierzy się wypełnienie, było na forum. 12V powinno być na włączonym zapłonie i wyłączonym silniku. Bez zpd wyskakiwały błędy?
Przed chwilą sprawdziłem na włączonym zapłonie zasilanie wynosi około 4V po odpaleniu zaczyna równomiernie rosnąć średnio 0.01 na 1 sekundę.
Bez zpd nie wyskakują żadne błędy.
#33
Posted 03 September 2015 - 19:18
Myślałem, że powinien wyskoczyć, ale jednak nie... Ściągnij sobie serwisówkę bo tłumaczenia jest na pół strony... wiązka, srebrny przekaźnik albo zpd uszkodzone.
#34
Posted 04 September 2015 - 14:30
Czujnik 4pin odpowiada za przesłanie info do sterownika. Sterowaniem ZPD zajmuję się sterownik. Jest problem ze sterowaniem. Sprawdź czy prosto z aku napięcię wzbudzi ZPD. Może jednak ZPD nie trybi.
Edited by nicu89, 04 September 2015 - 14:30.
#35
Posted 05 January 2016 - 20:01
Mam pytanie. Czy ZPD przy uruchomieniu silnika na ciepłym on powinien się załączać na 2-3 sec czy tylko na zimnym? Jak uruchamiam silnik obroty wskakują na 3 tys i po 2-3sec spadają na wolne obroty nie ma różnicy czy na zimnym czy na rozgrzanym silniku.
#37
Posted 06 January 2016 - 23:00
On mi jakby ciągle na ssaniu odpala. Chodzi o termometr na zewnątrz zgadza się ? odepnę jutro i sprawdzę jak to będzie na ciepłym grało po odpięciu.
Edited by majster93, 06 January 2016 - 23:04.
#38
Posted 21 February 2017 - 11:18
Panowie, mam pytanie odnośnie ZPD. Po przekręceniu zapłonu dzieją się takie rzeczy: klika kila razy, tak jakby nie wiedział czy chce się otworzyć czy zamknąć. Był czyszczony, potencjometr klapy na 0,7 ustawiony, srebrny przekaźnik sprawdzony. Po wymianie świec, kabli, kopułki i palca auto przestało odpalać. Tzn. Odpala ale trzeba klapkę spiętrzającą uchylić manualnie i wtedy baknie, do tego obroty falują jak uda mu się utrzymać wolne. Czy bardziej obstawialibyście sam zawór czy jego sterowanie może być posadzone?
#39
Posted 21 February 2017 - 22:21
Bardziej nieszczelność w dolocie pasuje to ww. objawów.
#40
Posted 13 August 2019 - 11:12
Witam, czy w ZPD działającym 0/1 po zamknięciu powinna być szczelina? czy jest to wyrobiony "zderzak"? Jest tam regulacja zderzaka i nie wiem czy coś kombinować.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|
||
Filtry Powietrza firmy KAMOKA |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Loockki |
|
||
w124 300-24v odpięta druga pompa powietrza - pomoc z podłączeniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MaNiEk91 |
|
||
[W124] Panel ogrzewania - odwrotne działanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gumisio |
|