Moze i uniwesalne ale w wygladzie....
Manetki z 1 badz 2 serii juz nie uzyjesz w 3.
Masz m111 wiec potrzebowalbys przepustnice (pewnie do niej odpowiedni sterownik silnika), wiazke, manetke E klasowa, i sterownik tempomatu.
Zanim sie napalisz to Ci wspomne że jak nie masz wszystkiego z jednego auta, to mozesz tego nie odpalic...
Adaptacja z w210 moim zdaniem nie nada.
2
[W124] Dokładanie tempomatu
Started by Goku, Dec 29 2011 19:05
73 replies to this topic
#41
Posted 24 November 2013 - 10:49
#42
Posted 24 November 2013 - 14:31
Napalam się juz od 29 grudnia 2011 roku kiedy to stworzylem ten wątek przeglądam co jakiś czas Internet w poszukiwaniu dawcy ale niestety tych silników z tempomatem jest niewiele, a tym bardziej na części, stad moje pomysły.
#43
Posted 05 December 2013 - 23:03
Takie jeszcze jedno pytanie. Podszedłby tempomat z 2.2 m111 czy niekoniecznie? Pytam ponieważ informacji o tempomatach jest jak na lekarstwo i właściwie to wiem, że nic nie wiem i nie mam pojęcia co wchodzi w skład kompletnego tempomatu.
#44
Posted 05 December 2013 - 23:20
Goku - napisalem na gorze strony: jesli chcesz dokladac tempomat to potrzebujesz:
-wiazke i sterownik tempomatu
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
Teoretycznie podejdzie z 2.2 bo masz ten sam silnik (m111) ale musisz miec caly komplet o ktorym napisalem.
-wiazke i sterownik tempomatu
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
Teoretycznie podejdzie z 2.2 bo masz ten sam silnik (m111) ale musisz miec caly komplet o ktorym napisalem.
#45
Posted 06 December 2013 - 00:56
Czytałem cały temat jeszcze raz zanim napisałem tamtego posta. Czyli jeśli to wszystko co potrzebuje do tempomatu, teoretycznie istnieje szansa, że znajde jakiś od 2.2, jednak potrzebuję jakiegoś "fachowego" potwierdzenia, że to pasuje, szkoda byłoby się zdziwić po montażu.
#46
Posted 11 December 2013 - 02:12
Użytkownik tRawski dnia 05 December 2013 - 23:20 napisał
-wiazke i sterownik tempomatu
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
- manetke (e klasowe sa inne od 2 seryjnych)
- przepustnice pod tempomat (a co za tym idzie wiazke i sterownik, bo sie roznia numerami na bank)
Do kolektora dolotowego montuje się dodatkowy siłownik, który cięgnami steruje standardową przepustnicą. A zatem potrzeba:
- wiązki tempomatu
- sterownika tempomatu z wtyczką kodującą możliwie zbliżoną do oryginalnej
- manetkę
- siłownik z kompletem cięgien do M111
#47
Posted 11 December 2013 - 19:35
Po tej wypowiedzi wnioskuję, że tempomat od 2.0 i 2.2 M111 jest taki sam. Mylę się, czy tak jest, że można szukać z 2.2 M111 do 2.0?
#48
Posted 11 December 2013 - 23:02
Moim zdaniem tak - kolektor i przepustnica są w zasadzie identyczne i dla 2.2 też nigdy nie było przepustnicy, która była sterowana tempomatem (a zawsze był to osobny siłownik, podobny do tych z M103). Dla pewności polecam sprawdzenie w EPC jak to wygląda dla E200 i E220 w sekcji (piszę z pamięci) "electrical equipment" i potem "cruise control". Wszystko powinno mieć te same numery oprócz wtyczki kodującej, do 2.0 M111 już nie jest dostępna, ale chyba nie jest to takie kluczowe.
Tutaj link do części elektronicznej:
http://mb.ilcats.ru/...up/54/subgr/750
Tutaj link do cięgien sterujących przepustnicą:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040
Tutaj link do siłownika:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040
Jak widzisz - układ jest sprzęgnięty mechanicznie z przepustnicą, a jego elektryczne połączenia to sygnał prędkości z czujnika Halla, połączenie do czujnia pedału hamulca oraz dźwigni.
Tutaj link do części elektronicznej:
http://mb.ilcats.ru/...up/54/subgr/750
Tutaj link do cięgien sterujących przepustnicą:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040
Tutaj link do siłownika:
http://mb.ilcats.ru/.../retsubtype/040
Jak widzisz - układ jest sprzęgnięty mechanicznie z przepustnicą, a jego elektryczne połączenia to sygnał prędkości z czujnika Halla, połączenie do czujnia pedału hamulca oraz dźwigni.
Edited by mdymczyk, 11 December 2013 - 23:06.
#49
Posted 07 April 2014 - 19:15
Zostałem poproszony o odgrzanie kotleta i dorzucenie numerów części do tempomatu w 2.0 16V M111. A więc podstawowe elementy układu tempomatu:
- A0165457732, A0235452132 - sterownik w nogach kierowcy, oryginalnie jeden z tych numerów, ale każdy z wtyczką kodującą pasuje
- A0145457732, A0205450132 - wtyczką kodująca dla m111 2.0 16V
- A1244407408 - główna wiązka tempomatu
- A1245402408 - wiązka do światła stopu
- A1245400444 - przełącznik przy kierownicy, opis niemiecki, I + II seria
- A1245402844 - przełącznik przy kierownicy, opis niemiecki, III seria (e-klasa)
- A0005455165 - siłownik przy przepustnicy, uchwyt to A1110720140
Edited by mdymczyk, 07 April 2014 - 19:15.
#50
Posted 07 May 2014 - 13:13
Czy jeśli siłownika nie idzie ruszyć ręcznie, to jest już po nim czy jest jakaś możliwość regeneracji? Mam taki komplet i nie wiem czy jest sens wyciągać z auta, jeśli siłownik nawet nie drgnie.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Dokładanie termometru Mercedes 124 kostka kwadratowa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
[W124] dokładanie listwy bezpieczników EFGH |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
[w124] przewody tempomatu 2,5d |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marcov12 |
|
||
[C124] problem z dołożeniem tempomatu. |
Modyfikacje,Tuning | pieczywo |
|