W124 260E M103 dostaje za mało powietrza ???
#1
Posted 16 November 2012 - 01:07
Mam problem ze swoją maszyną. Wygląda to tak jakby silnik dostawał za mało powietrza. Po odpaleniu na zimno pracuje dość nierówno; ekonomizer wychyla się na 1/3 skali a obroty są w granicach 500-600. Odpalam na gazie bo prawdopodobnie padł mi regulator ciśnienia paliwa. Instralacja lpg to parownik lovato i BLOS. Silnik najlepiej pracuje gdy obie śruby regulacyjne na blosie są maksymalnie wkręcone czyli max ubogo. Gdy ścisnę rurkę od zaworu powietrza dodatkowego samochód gaśnie. Benzyny nie dostaje bo wyjąłem przekaźnik pompy paliwa. Gdy odepnę któryś wężyk podciśnienia z kolektora i ssie tamtędy powietrze obroty wzrastają i silnik pracuje równiej albo tylko sprawia takie wrażenie. Czy ma ktos jakis pomysł co może być nie tak?? Jest mnóstwo tematów o lewym powietrzu ale o za małej ilości powietrza nic nie znalazlłem.
#2
Posted 16 November 2012 - 08:32
Na twoim miejscu ogarną bym benzynę i wtedy brał się za LPG.
#3 Gość_kloss72_
Posted 16 November 2012 - 09:15
Użytkownik michal93 dnia 16 November 2012 - 08:32 napisał
W sieci można poczytać o ludziach podających gaz w gardzieli gaźnika prosto z butli przy problemie z rozruchem na benzynie w ujemnych temperaturach.
Instalacji z BLOSem, przy umiejętnym jej dobraniu i regulacji można użyć do odpalania auta nawet przy minus 20*C i to z powodzeniem. Również z mikserem jest to możliwe ale trudniejsze.
Znam auta tylko z gazem, które odpalają również zimą przy mrozach. Nie za każdym razem -czasem coś nie pójdzie, ale to dotyczy też często benzyn z tych lat i diesli.
40*C to typowo przyjmowana temperatura przełączenia przy uzależnieniu tegoż przełączenia od czujnika temperatury.
czolg200d -mało informacji. Jaki parownik, kiedy montowany/serwisowany. Jak i kiedy była instalacja regulowana, stan i typ filtra powietrza, od kiedy wystąpił problem -nagle, stopniowo, czy po jakimś wydarzeniu. Czy ktoś robił analizę spalin(o ile wydech szczelny).
Może niekoniecznie powietrza być mało -może być za dużo gazu, innymi słowy lejący parownik.
O tym, ze na zimno(czyli jak obecnie -przedsionek zimy) odpalisz z :LPG i będzie od razu aksamit możesz zapomnieć. Gaz odparowuje poniżej zera, jednak im niżej -tym wolniej A w tym czasie dopływa kolejna porcja do reduktora, znowu zwalnia odparowanie(większa ilość -większe zapotrzebowanie na ciepło), coś tam idzie na silnik i ten chodzi ale niestabilnie z lekka(im lepiej doregulowane tym stabilniej). Silnik chodząc grzeje reduktor, gaz rozprężając się odbiera mu ciepło. Jeżeli silnik nie zgaśnie -zwycięży, lecz jest inny problem -moje Audi b3 odpalałem na gazie(BOLS) od tzw. strzała przy minus 30*C. Tak tak -to nie jaja. Ale po chwili pracy gasło z reduktorem wypełnionym skroplonym gazem. Zalewało, bo reduktor zimny. Wystarczyło zrobić nieprzyjemny numer -wykręcić spust zanieczyszczeń w reduktorze zlewając gaz i...ponowny odpał, odjazd
Dla postronnych osób szokujący widok, zwłaszcza jak pod ich Scenica potem podjeżdżałem z kablami do rozruchu
Obecnie 90kę na próbę jak posypało śniegiem odpaliłem z LPG(BLOS) i tez nie ma problemu niemniej nie polecam takich działań.
W sytuacjach awaryjnych -mróz jak diabli, konieczność odjazdu na benzynie pomoże bardzo mało elegancka metoda -czajnik gorącej wody i powolne rozgrzanie parownika. Przestawiałem tak auta po awariach benzyny w zimie, nawet z niezbyt zadbanymi instalacjami.
Kolega tak tydzień odpalał auto, często wieczorami -jak sam mówi czekał na zaczepką, gdy szedł przy -25*C z czajnikiem wrzątku przez osiedle:E
Podstawowa kwestia to ogrzać szybko parownik, jak najszybciej. Na forum elektroda bodajże czytałem o jakiś rozwiązaniach wątek.
#4
Posted 16 November 2012 - 11:37
Użytkownik michal93 dnia 16 November 2012 - 08:32 napisał
Na twoim miejscu ogarną bym benzynę i wtedy brał się za LPG.
Samochód stoi w garażu wiec nie jest mu tak strasznie zimno- około 10 stopni.
Użytkownik kloss72 dnia 16 November 2012 - 09:15 napisał
Może niekoniecznie powietrza być mało -może być za dużo gazu, innymi słowy lejący parownik.
Parownik to lovato RGE92 (wiem wiem za słaby ale przez półtora roku wszystko chodziło bez zarzutów,jedynie przy duzych predkościach nie chciał sie wkręcać powyżej 4500 obrotów) zregenerowany kilka dni temu na oryginalnym zestawie -efektu brak. Filtr powietrza rac zej nie ma znaczenia bo jak go odłącze jest to samo. Jak silnik się rozgrzeje jest trochę lepiej- ekonomizer wychyla się mniej(ale jednak), obroty na biegu jałowym około 1000, po wrzuceniu na D spadają na jakieś 700-800. Do tego odczuwam spadek mocy- przy delikatnym przyspieszaniu ekonomizer wychyla się bardziej niż kiedyś. Zastanawia mnie dlaczego musze maksymalnie zubożyć mieszankę na blosie aby auto jako tako pracowało. Instalacji nigdy nie regulowałem u gazownika ale co tu regulowac skoro jak tylko zaczne kręcic srubą (wzbogacać mieszankę) silnik zaczyna chodzić gorzej.
#5
Posted 16 November 2012 - 19:03
#6
Posted 21 November 2012 - 21:06
#7
Posted 21 November 2012 - 21:20
Bardziej mnie zastanawia to:
Użytkownik czolg200d dnia 16 November 2012 - 11:37 napisał
#8
Posted 25 November 2012 - 18:33
Użytkownik Lord Zekanda dnia 21 November 2012 - 21:20 napisał
Mam BLOS a filtr powietrza (stożek) jest przed blosem więc można go zdjąć bez konsekwencji
Użytkownik Lord Zekanda dnia 21 November 2012 - 21:20 napisał
Chyba tak właśnie musze zrobić, zdejme pasek i pokręce wszystkim, może coś się wyjaśni. Nigdy tego nie robiłem ale mam nadzieję że to nie jest jakaś skomplikowana operacja. Nie chiałbym unieruchomić się na dobre
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
||
Pinned [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
Stale zapowietrzające się sprzęgło w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kato |
|