2
[w124]tylne hamulce nie działają, pedał opada do podłogi
Started by jan0s, Dec 04 2012 17:37
28 replies to this topic
#11
Posted 03 January 2013 - 18:44
Dodam jeszcze, że należało odpowietrzyć przód, ponieważ tył bez tego przy pierwszym depmięciu przy hamowaniu nie działa.
#12
Posted 03 January 2013 - 20:53
Ten Twój mechanik to chyba wczoraj naprawiał jeszcze lodówki. Jak można blokować przewody hamulcowe? WTF. Wystrzeli Ci ta blokada podczas hamowania to skasujesz autko. Nie powinieneś jeździć moim zdaniem.
Kup 2 nowe tarcze + klocki (najlepiej ze szczękami od razu), 2x tylny przewód hamulcowy i 500ml płynu hamulcowego. Całość ok 250zł. Na dobrą sprawę możesz to zrobić samodzielnie z książką sam naprawiam. Na koniec porządne odpowietrzenie całego układu i powinno być jak należy.
PS: ABS potrzebuje sygnału ze wszystkich czujników do poprawnego działania.
Kup 2 nowe tarcze + klocki (najlepiej ze szczękami od razu), 2x tylny przewód hamulcowy i 500ml płynu hamulcowego. Całość ok 250zł. Na dobrą sprawę możesz to zrobić samodzielnie z książką sam naprawiam. Na koniec porządne odpowietrzenie całego układu i powinno być jak należy.
PS: ABS potrzebuje sygnału ze wszystkich czujników do poprawnego działania.
#14
Posted 05 September 2015 - 20:47
Odkopie temat.
Mam bardzo podobne objawy które pojawiły się nagle po wymianie tłoczków z tyłu - brak hamulców z tyłu i pedał wpada w podłogę. Z przodu hamulce "sprawne". Pompa nie zasysa płynu, po poluzowaniu przewodu na pompie, z przewodu tylnego wypływa odrobinka płynu, a potem powietrze. Na drugim przewodzie jest normalnie, wciśnięcie pedału powoduje wypływanie płynu.
Przy wymianie tłoczków nie dopuściłem do spłynięcia płynu z przewodów i wszystko było zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak mi się wydaje).
Ma ktoś pomysł co mogło się stać? Podejrzewam uszkodzenie uszczelniaczy w pompie, ale jak... zbieg okoliczność?
Mam bardzo podobne objawy które pojawiły się nagle po wymianie tłoczków z tyłu - brak hamulców z tyłu i pedał wpada w podłogę. Z przodu hamulce "sprawne". Pompa nie zasysa płynu, po poluzowaniu przewodu na pompie, z przewodu tylnego wypływa odrobinka płynu, a potem powietrze. Na drugim przewodzie jest normalnie, wciśnięcie pedału powoduje wypływanie płynu.
Przy wymianie tłoczków nie dopuściłem do spłynięcia płynu z przewodów i wszystko było zgodnie ze sztuką (przynajmniej tak mi się wydaje).
Ma ktoś pomysł co mogło się stać? Podejrzewam uszkodzenie uszczelniaczy w pompie, ale jak... zbieg okoliczność?
#15
Posted 05 September 2015 - 20:51
Zalałeś płynu pod sam korek ? Zbiornik ma dwie sekcje, a gródź jest wysoko.
#16
Posted 05 September 2015 - 21:00
Pod sam korek nie, ale prawie pod kreskę max
Edited by PanzerIV, 05 September 2015 - 21:00.
#17
Posted 05 September 2015 - 21:04
Spróbuj zalać pod samą krawędź i próbuj odpowietrzyć. Przy odpowietrzaniu tyłu trzeba tego pilnować, co kilka cykli odpowietrzania dolewaj z powrotem pod korek.
#18
Posted 05 September 2015 - 21:20
Tak, zdaje sobie z tego sprawę, nie pierwszy raz odpowietrzam hamulce, ale z takim czymś się jeszcze nie spotkałem ;/ . Jutro spróbuje zalać pod korek i zobaczymy czy to coś da.
Dam znać ;]
Dam znać ;]
#19
Posted 05 September 2015 - 22:18
EDIT:
Tak w sumie się zastanowiłem i poczytałem, tylne hamulce zasilane są z tłoczka z przodu, czyli bezpośrednio nad korkiem wlewu, czy w tej sytuacji poziom płynu i wysokość grodzi powinna nie mieć znaczenia?
Tak w sumie się zastanowiłem i poczytałem, tylne hamulce zasilane są z tłoczka z przodu, czyli bezpośrednio nad korkiem wlewu, czy w tej sytuacji poziom płynu i wysokość grodzi powinna nie mieć znaczenia?
Edited by PanzerIV, 05 September 2015 - 22:29.
#20
Posted 06 September 2015 - 07:13
Przy zbiorniczku na płyn są takie czarne grzybki zdejmij i zobacz który opadł. Zabezpiecz opadnięty na czas naprawy np opaską zaciskową , dolej płynu pod korek i odpowietrzaj od przodu wszystkie koła nie od tyłu. Jak poziom opadnie przy 1 kole tylnym dolej trochę ponad max i przesiądź się na następne koło czyli ostatnie odpowietrzaj do skutku i pamiętaj aby nie wlać za dużo płynu na koniec i nie zapomnij zdjąć opaski i założyć grzybków.
Edited by kamikaze_dragon, 06 September 2015 - 07:16.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
||
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|
||
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mice |
|