Jump to content




- - - - -

Problem nawiew 4 bieg pali bezpiecznik


6 replies to this topic

#1 Offline   adrenaline


  • posts 105
  • Joined 10 May 2012
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 05 December 2012 - 23:03

Witam,

Mam taki problem z nawiewem, który objawia sie paleniem bezpiecznika gdy właczy sie 4 bieg nawiewu, do 3 działa ok czwarty momentalnie pali bezpiecznik.
Dodam, że sprawdziłem gniazda, nic nie jest wytopione, bezpiecznik jest prawidłowy. (NR 12 - 25A)

Jesli macie pomsł o co chodzi to bardzo prosze o info bo zima daje się weznaki:)



#2 Offline   macmw


  • posts 962
  • Joined 06 Nov 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Posted 05 December 2012 - 23:13

Może sama dmuchawa już zaczyna padać, stawiając zbyt duży opór, i przez to pali bezpieczniki?

#3 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 05 December 2012 - 23:45

Ja bym tak jak macmw, stawiał na silnik dmuchawy, po prostu zwój odpowiedzialny za najwyższe obroty przepalił się i zwiera do masy paląc bezpiecznik czyli najsłabszy punkt.

#4 Offline   endziak


  • posts 11
  • Joined 26 Jul 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 December 2012 - 00:11

Mam ten sam problem, dałem najpierw większy bezpiecznik ale skończyło się upalonym plastikiem dookoła niego, także tego sposobu nie polecam, później wyciągnąłem dmuchawę ale nie było widocznych śladów zużycia, lekko popiskiwała ale wszystko działało należycie, więc włożyłem spowrotem ale po tym demontażu już nie pali bezpieczników, więc może było jakieś zwarcie albo jakieś liście blokowały ją bo trochę jednak ich było, przy demontażu uważaj, żeby żadna śrubka nie wpała Ci do obudowy dmuchawy, jest tam takie zagmatwane ujście wody z którego nic już się nie da odzyskać :) powodzenia!

#5 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 06 December 2012 - 08:11

Wyświetl postUżytkownik maryusz123456 dnia 05 December 2012 - 23:45 napisał

po prostu zwój odpowiedzialny za najwyższe obroty przepalił się i zwiera do masy
Bardzo ciekawa teoria - niestety nieprawdziwa.
W napędzaniu takiego silniczka biorą udział WSZYSTKIE zwoje jednocześnie - od obrotów najniższych do najwyższych. Regulacja natomiast następuje poprzez zmianę napięcia zasilającego (przełącznik dmuchawy dołącza na drodze prądu dodatkowe oporniki)
Przyczyny opisanego stanu rzeczy są najczęściej dwie:
- mechaniczna: wirnik silniczka ciężko się kręci (np. zużyte/zatarte panewki). W takiej sytuacji jednak dmuchawa ma problemy ruszyć na niższych biegach.
- elektryczna: wirnik ma zwarcie miedzyzwojowe (nie musi to być zwarcie do masy) co powoduje, że silniczek bierze zwiększony prąd. Na niższych biegach będzie to powodować przegrzewanie się oporników regulacyjnych, na biegu najwyższym będzie palić bezpiecznik.

Wyświetl postUżytkownik endziak dnia 06 December 2012 - 00:11 napisał

dałem najpierw większy bezpiecznik ale skończyło się upalonym plastikiem dookoła niego
No to masz naprawdę dużo szczęścia. Wsadzanie większego bezpiecznika problemu na pewno nie usunie, a może doprowadzić do spalenia wiązki elektrycznej a nawet pożaru pojazdu! I zaręczam Ci: TO NIE SĄ BAJKI! Bo skutki takiej "niefrasobliwości" osobiście nieraz widziałem.

#6 Offline   adrenaline


  • posts 105
  • Joined 10 May 2012
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 December 2012 - 09:04

Dzieki chłopaki, sprawa wyglada tak, że kiedys wiatrak piszczał juz rozbierałem całę to ustrojstwo i po nasmarowaniu i poskładaniu wszystkiego dmuchało super na wszystkich biegach.
Wiem też, że nie chodzi tu o żadne zwoje bo opornica po podszybiem steruje prędkością nawiewu, co ciekawe na 4 biegu prąd nie idzie przez opornice tylko bezpośrednio.

Problem upatruję w potencjometrze sterującym w między czasei zmieniałem tak zarówki i może coś sie obruszyłoa lub w samym silniku bo nic innego po drodze nie ma.

Miałem nadzieję, że problem jest znany jako jedna z typowych usterek ale chyba tak nie jest.

#7 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 August 2021 - 13:31

Witam. Koledzy jak najprościej dostać się do silniczka dmuchawy? Słabo wieje mi z nawiewów a na 4 pali bezpiecznik








Podobne tematy Zwiń