Witam,
Mam taki problem z nawiewem, który objawia sie paleniem bezpiecznika gdy właczy sie 4 bieg nawiewu, do 3 działa ok czwarty momentalnie pali bezpiecznik.
Dodam, że sprawdziłem gniazda, nic nie jest wytopione, bezpiecznik jest prawidłowy. (NR 12 - 25A)
Jesli macie pomsł o co chodzi to bardzo prosze o info bo zima daje się weznaki:)
1
Problem nawiew 4 bieg pali bezpiecznik
Rozpoczęty przez adrenaline, gru 05 2012 23:03
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 05 grudnia 2012 - 23:03
#2
Napisano 05 grudnia 2012 - 23:13
Może sama dmuchawa już zaczyna padać, stawiając zbyt duży opór, i przez to pali bezpieczniki?
#4
Napisano 06 grudnia 2012 - 00:11
Mam ten sam problem, dałem najpierw większy bezpiecznik ale skończyło się upalonym plastikiem dookoła niego, także tego sposobu nie polecam, później wyciągnąłem dmuchawę ale nie było widocznych śladów zużycia, lekko popiskiwała ale wszystko działało należycie, więc włożyłem spowrotem ale po tym demontażu już nie pali bezpieczników, więc może było jakieś zwarcie albo jakieś liście blokowały ją bo trochę jednak ich było, przy demontażu uważaj, żeby żadna śrubka nie wpała Ci do obudowy dmuchawy, jest tam takie zagmatwane ujście wody z którego nic już się nie da odzyskać powodzenia!
#5
Napisano 06 grudnia 2012 - 08:11
Użytkownik maryusz123456 dnia 05 grudnia 2012 - 23:45 napisał
po prostu zwój odpowiedzialny za najwyższe obroty przepalił się i zwiera do masy
W napędzaniu takiego silniczka biorą udział WSZYSTKIE zwoje jednocześnie - od obrotów najniższych do najwyższych. Regulacja natomiast następuje poprzez zmianę napięcia zasilającego (przełącznik dmuchawy dołącza na drodze prądu dodatkowe oporniki)
Przyczyny opisanego stanu rzeczy są najczęściej dwie:
- mechaniczna: wirnik silniczka ciężko się kręci (np. zużyte/zatarte panewki). W takiej sytuacji jednak dmuchawa ma problemy ruszyć na niższych biegach.
- elektryczna: wirnik ma zwarcie miedzyzwojowe (nie musi to być zwarcie do masy) co powoduje, że silniczek bierze zwiększony prąd. Na niższych biegach będzie to powodować przegrzewanie się oporników regulacyjnych, na biegu najwyższym będzie palić bezpiecznik.
Użytkownik endziak dnia 06 grudnia 2012 - 00:11 napisał
dałem najpierw większy bezpiecznik ale skończyło się upalonym plastikiem dookoła niego
#6
Napisano 06 grudnia 2012 - 09:04
Dzieki chłopaki, sprawa wyglada tak, że kiedys wiatrak piszczał juz rozbierałem całę to ustrojstwo i po nasmarowaniu i poskładaniu wszystkiego dmuchało super na wszystkich biegach.
Wiem też, że nie chodzi tu o żadne zwoje bo opornica po podszybiem steruje prędkością nawiewu, co ciekawe na 4 biegu prąd nie idzie przez opornice tylko bezpośrednio.
Problem upatruję w potencjometrze sterującym w między czasei zmieniałem tak zarówki i może coś sie obruszyłoa lub w samym silniku bo nic innego po drodze nie ma.
Miałem nadzieję, że problem jest znany jako jedna z typowych usterek ale chyba tak nie jest.
Wiem też, że nie chodzi tu o żadne zwoje bo opornica po podszybiem steruje prędkością nawiewu, co ciekawe na 4 biegu prąd nie idzie przez opornice tylko bezpośrednio.
Problem upatruję w potencjometrze sterującym w między czasei zmieniałem tak zarówki i może coś sie obruszyłoa lub w samym silniku bo nic innego po drodze nie ma.
Miałem nadzieję, że problem jest znany jako jedna z typowych usterek ale chyba tak nie jest.
#7
Napisano 03 sierpnia 2021 - 13:31
Witam. Koledzy jak najprościej dostać się do silniczka dmuchawy? Słabo wieje mi z nawiewów a na 4 pali bezpiecznik
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124/w201] Benzyna, nie chce odpalić. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Miras G |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|