0
[m119]kanały olejowe
Started by m00n, Jan 17 2013 11:37
11 replies to this topic
#1
Posted 17 January 2013 - 11:37
Witam
Czy wymienial ktos kanaly olejowe ? Podobno jest to czesta przypadlosc i ma wplyw na cisnienie oleju.
http://www.k6jrf.com/MB_lifter.html
Nie znam sie zbytnio na silnikach czy ktos moglby napisac o co dokladnie chodzi w tym artykule ?
Pozdrawiam
Czy wymienial ktos kanaly olejowe ? Podobno jest to czesta przypadlosc i ma wplyw na cisnienie oleju.
http://www.k6jrf.com/MB_lifter.html
Nie znam sie zbytnio na silnikach czy ktos moglby napisac o co dokladnie chodzi w tym artykule ?
Pozdrawiam
#2
Posted 17 January 2013 - 13:02
W skrócie:
Dźwięk pracy silnika z charakterystycznym cykaniem (metalicznym niezbyt głośnym stukaniem) to nie zawsze samoregulator hydrauliczny (fot 1).
Może to być również jeden (lub więcej) kanał olejowy (rurka z fot 2), którym olej do samoregulatora jest dostarczany.
Sama rurka się nie psuje ale wykręca się zaślepka z jej końca co powoduje wydostawanie się oleju poza ustalony obieg, a tym samym spadek ciśnienia oleju. Wykręcona zaślepka prawdopodobnie poprzez kanały olejowe w głowicy i bloku wróci do miski.
Zaślepienie rurki powinno przywrócić prawidłowe ciśnienie i zasilić samoregulator co wyeliminuje problem hałasu.
Instrukcji naprawy nie tłumaczę chyba, że ktoś stwierdzi u siebie taki problem.
Dźwięk pracy silnika z charakterystycznym cykaniem (metalicznym niezbyt głośnym stukaniem) to nie zawsze samoregulator hydrauliczny (fot 1).
Może to być również jeden (lub więcej) kanał olejowy (rurka z fot 2), którym olej do samoregulatora jest dostarczany.
Sama rurka się nie psuje ale wykręca się zaślepka z jej końca co powoduje wydostawanie się oleju poza ustalony obieg, a tym samym spadek ciśnienia oleju. Wykręcona zaślepka prawdopodobnie poprzez kanały olejowe w głowicy i bloku wróci do miski.
Zaślepienie rurki powinno przywrócić prawidłowe ciśnienie i zasilić samoregulator co wyeliminuje problem hałasu.
Instrukcji naprawy nie tłumaczę chyba, że ktoś stwierdzi u siebie taki problem.
#3
Posted 19 January 2014 - 14:53
Czy może pan napisać jak można sprawdzić i ew naprawić te rurki (kanały olejowe) ponieważ posiadam podobny problem w swoim w140. Miałem już szukać i zmieniać popychacz a to może nie on tylko te rurki mają awarie? Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Edited by Chevy66, 19 January 2014 - 14:54.
#4
Posted 19 January 2014 - 21:34
Musisz sciagnac pokrywy zaworowe i naocznie stwierdzisz czy olejarki sa w stanie dobrym= zaslepki na miejscu , czy w stanei do wymiany = brak zaslepek.
Wypadanie zaslepek i skutkujacym tym spadek cisnienia oleju to jest temat znany w M119 nowszych konstrukcji glownie.
Starsze M119 mialy te olelerki aluminiowe z kulka zagnieciona po bokach wiec temat wypadanie zaslepek ( tu kulek) jest zasadniczo nieistniejacy. Choc podobo tez potrafi sie to sporadycznie zdarzyc.
Niecaly miesiac temu te olejarki wymienialem na aluminiowe (niestety 12 szt zamiast 16 jak Bozia przykazala) i robota nie jest skomplikowana, ale jest troche robot "przy okazji" wiec dlugi wieczor trzeba sobie zarezerwowac. I troche pieniedzy na uszczelki pokryw, O ringi (32 szt) , podkladki miedziane (19 szt), prowadnice lancucha (jesli nie byly ruszane od nowosci) itd itp.
Wypadanie zaslepek i skutkujacym tym spadek cisnienia oleju to jest temat znany w M119 nowszych konstrukcji glownie.
Starsze M119 mialy te olelerki aluminiowe z kulka zagnieciona po bokach wiec temat wypadanie zaslepek ( tu kulek) jest zasadniczo nieistniejacy. Choc podobo tez potrafi sie to sporadycznie zdarzyc.
Niecaly miesiac temu te olejarki wymienialem na aluminiowe (niestety 12 szt zamiast 16 jak Bozia przykazala) i robota nie jest skomplikowana, ale jest troche robot "przy okazji" wiec dlugi wieczor trzeba sobie zarezerwowac. I troche pieniedzy na uszczelki pokryw, O ringi (32 szt) , podkladki miedziane (19 szt), prowadnice lancucha (jesli nie byly ruszane od nowosci) itd itp.
Edited by rolbas, 19 January 2014 - 21:40.
#5
Posted 20 January 2014 - 09:13
Czy trzeba sprawdzic tylko jedna głowice od pasażera, czy dwie?? Oringi musza być jakieś specjalne czy dostępne w każdym sklepie? Do czego te podkładki miedziane?? Dodam że auto mam z 97 roku wiec chyba są plastikowe olejarki.
Użytkownik Chevy66 dnia 20 January 2014 - 09:13 napisał
Czy trzeba sprawdzic tylko jedna głowice od pasażera, czy dwie?? Oringi musza być jakieś specjalne czy dostępne w każdym sklepie? Do czego te podkładki miedziane?? Dodam że auto mam z 97 roku wiec chyba są plastikowe olejarki.
Edited by szafa, 20 January 2014 - 09:20.
#7
Posted 20 January 2014 - 10:48
W M119 pod srubami mocujacymi pokrywy zaworowe sa podkladki miedziane tzw crash washers, ktore zgodnie z sztuka powinny byc tylko raz uzyte, gdyz "miazdza sie" sie przy dokreceniu srub.
Tak samo jak podkladka pod korek spustowy w misce olejowej. Dlatego filrty olejowe porzadnych firm maja w komplecie podkladke miedziana.
Filrty slabszych firm czesto tej podkladki nie maja wiec ludzie uzywaja tej samej podkladki po prostu nieco mocniej dokrecajac srube albo tez "regeneruja" podkladke poprzez wygrzanie je w plomieniu palnika.
W przypadku pokryw zaworowych mocniejsze dokrecenie srub nie jest zalecane gdyz mozna uszkodzic uszczelki pokryw zaworowych .A z kolei jesli dokrecisz sruby momentem opisanym w WIS to moze byc, ze sie bedzie olej poprzez tez te podkladki lekko przesaczal. Problem natury estetycznej.
Nr czesci tych podkladek to N007 603 006106 i kosztuja ok 3 zl sztuka w ASO i nie jest to rocket sience wiec warto mysle sie zaopatrzyc w alternatywnym zrodle.
Wczesniej zle napisalem, ze jest ich 19 szt. W M119.980 jest ich 18 ale byc moze to zalezy od wersji silnika,
Co do O ringow , to na 100% mozna kupic "gdzies" ale cala szopka z doborem moze nie byc az taka oplacalna gdyz tu nie mowimy tylko o ew problemie estetycznym a funkcjonalnym - uklad smarowania, wiec O ring powinien miec nie tylko wlasciwy rozmiar ale tez i wlasciwy material ( wysokie temp pracy, odpornosc na olej, ect)
Nr czesci O ringow - A015 997 3148 - kosztuja ok 3,5 zl w ASO a potrzeba 32 szt
Tak samo jak podkladka pod korek spustowy w misce olejowej. Dlatego filrty olejowe porzadnych firm maja w komplecie podkladke miedziana.
Filrty slabszych firm czesto tej podkladki nie maja wiec ludzie uzywaja tej samej podkladki po prostu nieco mocniej dokrecajac srube albo tez "regeneruja" podkladke poprzez wygrzanie je w plomieniu palnika.
W przypadku pokryw zaworowych mocniejsze dokrecenie srub nie jest zalecane gdyz mozna uszkodzic uszczelki pokryw zaworowych .A z kolei jesli dokrecisz sruby momentem opisanym w WIS to moze byc, ze sie bedzie olej poprzez tez te podkladki lekko przesaczal. Problem natury estetycznej.
Nr czesci tych podkladek to N007 603 006106 i kosztuja ok 3 zl sztuka w ASO i nie jest to rocket sience wiec warto mysle sie zaopatrzyc w alternatywnym zrodle.
Wczesniej zle napisalem, ze jest ich 19 szt. W M119.980 jest ich 18 ale byc moze to zalezy od wersji silnika,
Co do O ringow , to na 100% mozna kupic "gdzies" ale cala szopka z doborem moze nie byc az taka oplacalna gdyz tu nie mowimy tylko o ew problemie estetycznym a funkcjonalnym - uklad smarowania, wiec O ring powinien miec nie tylko wlasciwy rozmiar ale tez i wlasciwy material ( wysokie temp pracy, odpornosc na olej, ect)
Nr czesci O ringow - A015 997 3148 - kosztuja ok 3,5 zl w ASO a potrzeba 32 szt
Edited by rolbas, 20 January 2014 - 10:49.
#9
Posted 20 January 2014 - 13:24
O ringi sa uzywane w obu olejarkach , aluminiowych i plastykowych i maja ten sam numer katalogowy.
#10
Posted 22 January 2014 - 08:13
Jeszcze panowie mam dwa pytania-
Czy wystarczy skontrolować te rurki na głowicy (zobaczyć czy nie wypadły zaslepki), czy trzeba je sciągac i sprawdzic dokładnie?
Z jaką moca sie dokreca te uchwyty od wałków co trzymaja rurki?
Czy wystarczy skontrolować te rurki na głowicy (zobaczyć czy nie wypadły zaslepki), czy trzeba je sciągac i sprawdzic dokładnie?
Z jaką moca sie dokreca te uchwyty od wałków co trzymaja rurki?
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Paliwo w misce olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | qba_doe |
|
||
wymiana uszczelki miski olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | klata1981 |
|
||
Poci sie z czujnika w misce olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kubaat3lover |
|
||
[w201] Osłona silnika / miski olejowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomal149 |
|
||
Dywagacje olejowe - syntetyczne vs. mineralne |
HydePark | majsterus |
|