Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Wahacze tylne - jakie wybrać?



63 replies to this topic

#61 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 28 May 2021 - 20:59

Jedyny problem, to tak naprawdę dostęp. W niektóre miejsca ciężko włożyć klucz (zwłaszcza w nowe śruby spline), bo bardzo blisko przechodzą elementy karoserii. Ja miałem wózek na zewnątrz, więc tylko czyściłem śruby i odkręcałem kluczem udarowym (zwykłym też by poszło, bo mimo rdzy, szły wyjątkowo łatwo).
W poprzednim W124 wymieniałem dwa wahacze na aucie, to właśnie nie miałem jak klucza przyłożyć, a z powodu korozji nakrętki, trzeba było nabijać klucz 18, bo 19 objeżdżało nakrętkę.
Przeważnie jest najgorzej odkręcić śrubę od drążka zbieżności. Tutaj musiałem na 4 przypadki, 3 razy użyć palnika.

Edited by Szarik, 28 May 2021 - 21:01.




#62 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 30 May 2021 - 10:43

Akurat zmieniałem drążki zbieżności i poszły miodzio, naznaczyłem jak były i obejdzie się bez kontroli zbieżności

#63 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 05 June 2021 - 07:00

Odnoście wymiany drążków czy tam wahaczy z tyłu - wymieniałem same tuleje, oczywiście na jak najlepsze jakie udało mi się kupić. Niestety jest z tym trochę zabawy bo trzeba mieć prasę, choć można i na imadle - ale wtedy trzeba mieć duży młot do wybicia starych "zasiedziałych" i lekko spuchniętych od rdzy tulei. Gdzieś to tutaj opisałem razem ze zdjęciami. Co do demontażu to klucze 17 i 19, a najgorszy dostęp jest do drążka mocowanego tuż nad przednią "małą" tuleją wózka. Stare oryginalne drążki/wahacze są z dobrego jakościowo materiału i o ile nie są zbyt skorodowane to warto je zostawić (nie wiadomo ile nowe wytrzymają), oczywiście podczas wymiany tulei warto wyczyścić korozję przy tulejach, a po ich wepchnięciu zamalować to co wystaje poza "gniazdo osadzenia" jakąkolwiek farbą (też o tym pisałem). Oczywiście warto zabezpieczyć sprężynę, najlepiej wyjąć całkiem jak wymieniamy wszystkie drążki czy też same tuleje w nich.

Edited by mixx, 05 June 2021 - 07:04.


#64 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 06 June 2021 - 19:36

Właśnie chciałem zapytać ,ile wytrzymają nowe wahacze,i czy ktoś chcę gratis stare oryginały?








Podobne tematy Zwiń