Jump to content




- - - - -

Rozsypana zębatka wałka rozrządu.


17 replies to this topic

#11 Offline   covall2


  • posts 19
  • Joined 14 Mar 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 20 March 2014 - 20:34

To właśnie nikt konkretny, taki "garażowy" znachor... Nikt nie narzekał, nawet chwalili... Głowica z wierzchu po ściągnięciu pokrywy zaworów wygląda ok, nic nie jest uszkodzone, wszystko wygląda na to że jest ok. I myślałem i słyszałem takie opinie, że jakby zawory dostały to i by u góry było to widać, a jak nie widać, to zawory nie dostały i wszystko jest ok. I temu zapytałem tu, na forum.



#12 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 20 March 2014 - 22:21

Jak pokrzywiło grzybki zaworów, to nic nie zobaczysz z góry. Można odkręcić koniki zaworów i pomierzyć, czy trzonki zaworów wystają na te same wysokości. Jak ugieło mocno któryś zawór, to sie nie domknie. Ewentualnie, poskładać rozrząd, założyć klucz na koło pasowe i pokrecić ręcznie silnikiem. Jak idzie, to zmierzyć kompresje. Jak zawory ucierpiały, to spręzania nie będzie. Ale ja w takiej sytuacji raczej od razu zwalałbym głowicę, żeby ocenić uszkodzenia. Łańcuch też bym dał nowy. Nie wiadomo, jak długo wytrzyma po takim "nadwyrężeniu".

Tak, czy inaczej, zaistniała sytuacja to wina tylko i wyłącznie tego, co tam dłubał i teraz to jego problem, aby pokryć koszty wszelakich napraw i doprowadzić silnik do stanu używalności. I nie "po łepkach", tylko tak jak trzeba - uszczelka pod głowicę, sprawdzenie głowicy, nowe zawory oraz rozrząd. No i miska olejowa do zdjęcia.

#13 Gość_arek92_


  • Joined --

Posted 20 March 2014 - 22:30

musisz dopilnować żeby ci na sztukę nie zrobił

#14 Offline   Kimi01


  • posts 453
  • Joined 15 Jun 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 22 March 2014 - 15:19

Nie ma opcji. Ma za wszystko zapłacic ta Twoja złota raczka. I nie przyjmuj nic jak nie bedzie złozone, włacznie z jazda.

#15 Offline   F3ear


  • posts 375
  • Joined 23 Jul 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Posted 22 March 2014 - 16:35

oni będą teraz podchodzić do tego tak, że to nie ich wina. Obwinią całe auto a nie siebie. Nie ma co negować są winni i na ich koszt jest robiony motor w samochodzie! :czerwona:

#16 Offline   Borys22


  • posts 7
  • Joined 13 Mar 2021
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 26 April 2021 - 20:01

A tak z ciekawości jak się zeruje napinacz rozrządu?


#17 Offline   tomuss1980


  • posts 417
  • Joined 25 Jan 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Posted 28 April 2021 - 13:26

Wypychasz go do końca aż się rozpadnie na poszczególne części., myjesz i składasz od tylu na nowo. W takim stanie wkładasz w silnik i dopiero po przykręceniu wkładasz do środka sprężynę i zakręcasz nakrętkę wstępnie napinającą. Resztę zrobi olej po odpaleniu. To ma zastosowanie oczywiście tylko w silnikach benzynowych, diesle maja napinacze nierozbieralne.

#18 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 29 April 2021 - 12:20

Na 100% - jak wspomniano wcześniej - źle złożyli napinacz łańcucha. Teraz wszystko do rozbiórki i niech naprawia ten.kto schrzanił. Też tak kiedyś zrobiłem, tylko miałem tyle szczęścia że silnik wył niemiłosiernie ale nic się nie urwało. Ustawienie rozrządu to banalna sprawa - na kole pasowym wału jest znak i na wałku rozrządu także. Poza tym po złożeniu silnika wał korbowy kręci się ręcznie kluczem i sprawdza przed zamontowaniem pokrywy zaworów czy poprawnie pracują. Także luz łańcucha łatwo sprawdzić - trzymany palcami ma się dać minimalnie przesunąć poprzecznie po zębach koła zębatego wałka rozrządu.

Edited by mixx, 29 April 2021 - 12:25.









Podobne tematy Zwiń