Jump to content




* * * * * 1 votes

[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie


41 replies to this topic

#1 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 August 2014 - 15:49

Witam, posiadam Mercedesa W124 silnik 200D [75km,1992]. W aucie nigdy nie było obrotomierza więc zaopatrzyłem się w takowy z takiego samego modelu
Posted Image

Posiadam również przewód o oznaczeniu
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Ręką wymacałem, że w okolicach skrzyni biegów (chyba) umieszczony jest czujnik obrotów koła zamachowego, biegnąc po kablu dotarłem do miejsca łączenia przewodów przy akumulatorze
Posted Image
Posted Image

Moje pytanie jest następujące, skąd mogę uzyskać sygnał obrotów aby podłączyć go do zegarów ?
Zapoznałem się z tematami na forum lecz albo odnośniki są już nieaktualne albo informacje tam zawarte nie wnoszą nic do rozwiązania mojego problemu.

Za każdą pomoc dziękuję, pozdrawiam.



#2 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 01 August 2014 - 22:16

Obrotomierz potrzebuje sygnał TD z modułu np. EGR. Sygnał sinusoidalny z czujnika przy kole zamachowym trafia do modułu np. EGR a potem z niego dalej można go poprowadzić do obrotomierza, obrotomierz powinien mieć styk TD, sprawdź. Masz moduł EGR więc go wyjmij i zobacz na jego piny od spodu, dostrzeżesz pin TD i z niego musisz pociągnąć sygnał do obrotka.

Oprócz tego obrotek musi mieć zasilanie 12V.

#3 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 01 August 2014 - 23:49

Dziękuje za odpowiedz, owszem licznik posiada wejście TD, czyli rozumiem przewód + do akumulatora a TD pobrać z modułu EGR i obrotomierz powinien zadziałać ? Czy to naprawdę takie proste ? Pozdrawiam

#4 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 02 August 2014 - 00:25

Tak.

#5 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 August 2014 - 00:40

Czyli wtyczka która znalazłem pochodzi od czujnika obrotów koła zamachowego ? Bo czytałem ze było to dodatkowe wyposażenie, seryjnie produkowano egzemplarze nie miały w/w czujnika.

#6 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 August 2014 - 11:19

Obrotomierz działa lecz po odpaleniu samochodu wykracza poza skale, po wcisnieciu gazu spada na pozycje wyjściowa 0 obrotów.. Jakies pomysły ? 😊

#7 Offline   bienias87


  • posts 152
  • Joined 15 Jul 2009
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 August 2014 - 13:41

Za szybkie impulsy, mogłeś trafić na obrotomierz przystosowany do sygnału W z alternatora, tam sygnały są wolniejsze.
A + nie do akumulatora tylko do miejsca gdzie 12V pojawia się po stacyjce. Fabrycznie jest to wyjście srebrnego przekaźnika.

#8 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 02 August 2014 - 14:42

View Postbienias87, on 02 August 2014 - 13:41, said:

przystosowany do sygnału W z alternatora

W naszych mercach tego rozwiązania się nie stosuje.

View Postlukaszn, on 02 August 2014 - 00:40, said:

czujnika obrotów koła zamachowego

Niektórzy obrotek podłączali bezpośrednio do tego czujnika i działało, ale to chyba zależało od wersji obrotomierza :hmm: co jest napisane w tyle na obrotku?

#9 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 02 August 2014 - 15:01

Podejrzewam, że jest to zły obrotomierz ... (niestety). Kręciłem potencjometrem z boku obrotomierza i nic się nie zmieniło, póki co będę szukał innego aby sprawdzić czy objawy się powtarzają. Czy obrotomierz powinien działać wyciągnięty z obudowy zegarów czy jedynie skręcony do kupy ? Mój działa jedynie w całości.

#10 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 02 August 2014 - 15:03

W całości bo wtedy ma masę od zegarów.








Podobne tematy Zwiń