Jump to content




* * * * * 1 votes

[W124 200D] Obrotomierz prawidłowe podłączenie


41 replies to this topic

#21 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 August 2014 - 08:23

Obrotomierz podłączony na krótko zaczął działać. Idealnie wskazuje obroty, teraz pytanie na jakim pinie w srebrnym przekazniku znajduje sie 12V po stacyjce ? Lub skąd wziąć takowe zasilanie

Edited by lukaszn, 23 August 2014 - 08:24.




#22 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 23 August 2014 - 23:05

Może ze stacyjki od zacisku 15 pociągnij.

Edited by markslew, 23 August 2014 - 23:06.


#23 Offline   lukaszn


  • posts 130
  • Joined 09 Jun 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 August 2014 - 07:43

Szczerze mówiąc wolałbym pociągnąć 12V gdzieś z okolic akumulatora ponieważ tam wyprowadziłem sobie dwa przewody.

#24 Offline   habana50


  • posts 118
  • Joined 12 Aug 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Posted 08 December 2015 - 16:40

Witam.
Odgrzeje kotleta.
Auto mam po swapie i dzisiaj założyłem sobie liczniki od diesla i oczywiście obrotomierz nie działa. Widzę ze alternator posiada wejście na wtyczkę na jeden kabel.
Nie znam sie na schematach elektrycznych i potrzebuje pomocy opisu co o jak zrobić żeby
podłączyć obrotomierz aby śmigał.
Gdzie jest podłączony obrotomierz od benzyny żebym mógł namierzyć kable i ewentualnie użyć do podłączenia aby nie ciagnąć nowych kabli do licznika.


#25 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 08 December 2015 - 22:49

Ten obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Musisz podpiąć do czujnika obr. wału korbowego, jest w okolicach rozrusznika. Albo do pinu TD modułu ARA, ELR, EGR, zależy jakie masz moduły za akumulatorem, to te czarne kostki.
Jak masz na obrotomierzu GM+ i GM- spróbuj podpiąć do czujnika bezpośrednio, powinien zadziałać.

#26 Offline   rzel


  • posts 224
  • Joined 07 Jan 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 07 February 2017 - 20:39

Moje auto nie ma instalacji potrzebnej do założenia obrotomierza. Mam jednak zapasowy licznik z obrotomierzem z oznaczeniami TD, G, i +. Mogę dokupić czujnik wału i przekaźnik ELR tylko nie wiem czy samo podpięcie ELR do zasilania spowoduje że puści on potrzebny sygnał TD na obrotomierz. Patrząc na przekaźnik ELR widzę że mogę do niego podpiąć czujnik obrotów (GM+ i GM-), masa (pin 31) i po zapłonie (pin 15). Czy podpięcie powyższych i pozostawienie pozostałych pinów wolnych spowoduje że to będzie poprawnie działać?

Dołączona grafika

#27 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 08 February 2017 - 22:39

Będzie działać.

#28 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 09 February 2017 - 18:56

Wg mnie jeżeli masz miejsce na czujnik (ja np. takowego nie mam) to nie potrzebujesz nic więcej. Kabel z czujnika podłączasz prosto pod obrotomierz tzn do wyjścia W, plus po stacyjce no i masa.

Edited by Bogdan 190, 09 February 2017 - 19:10.


#29 Offline   Bogdan 190


  • posts 1,091
  • Joined 12 Oct 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Posted 09 February 2017 - 19:42

Nie umie już edytować :( źle może napisałem- rozwinę :) ja myślałem nad dołożeniem do siebie obrotka ( nie doszło do tego, jeszcze) popytałem chłopaków i prawdopodobnie jeżeli z czujnika potrzebuje tylko sygnał do obrotka to nie musze go puszczać przez moduł TD tylko kabel z czujnika ( hmmm nie umie znaleźć tej rozpiski który :s ) dajemy prosto pod obrotomierz i powinno działać...w moim są dwa wyjścia W i + . Jeżeli nie mam racji nie będę się wykłócał, bo nie przerobiłem jeszcze ;)

#30 Offline   rzel


  • posts 224
  • Joined 07 Jan 2017
  • Miejscowość: rzeszowskie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 09 February 2017 - 23:53

W innym temacie też o tym czytałem i tam ktoś pisał że podłączył bezpośrednio czujnik pod obrotomierz "Zasilanie między + i G- a czujnik między W i G-". Rozumiem że należy podłączyć plusa po zapłonie do wyjścia + a masę dać na wyjście G- i jednocześnie do G- podłączyć jeden przewód z czujnika a drugi pod wyjście W i sprawdzić czy to będzie działać.

Edited by rzel, 09 February 2017 - 23:53.









Podobne tematy Zwiń