Z okazji że wymieniałem ostatnio przekładnię kierowniczą zamieszczę opis + fotorelacja.
Do wymontowania przekładni musimy podnieść przód i zdjąć koło lewe.
Ogólne spojrzenie:
Należy spuścić olej z układu wspomagania. W tym celu zdejmujemy przewód powrotny, wkładamy do butelki, odpalamy silnik, cały olej nam pompa wypluje do pojemnika. By poszło dokładniej dobrze pokręcić przy tym kierownicą. Zdjąć węże.
Opis węży:
Należy od ramienia przekładni odpiąć drążki kierownicze, do tego najlepiej użyć ściągacza:
Ściągacz:
Następnie należy odkręcić śrubę sprzęgiełka kolumny kierowniczej na imbus:
Pod kołem które zdjęliśmy znajdziemy 3 śruby mocujące przekładnię, odkręcamy trzymając przekładnię w ostatniej fazie by nie zjechała
Przekładnię wyjąłem od spodu.
Po wyjęciu przekładni widać od spodu koniec kolumny kierowniczej:
Przed montażem nowej przekładni należy ustawić ją w położeniu środkowym.
W niektórych typach była wykorzystywana śruba ustawcza która blokowała przekładnię w położeniu środkowym. Ja miałem system na znaki.
Ale gdyby ktoś miał przekładnię na śrubę do blokowania jej przed montażem to tu znajdzie korek pod wspomnianą śrubę: ( ja to miejsce miałem puste )
Czyli przekładnia musi być na swoich znakach by pracowała podczas jazdy na wprost w położeniu środkowym. To musi odpowiadać poprzecznemu położeniu ramienia kierownicy:
Czyli krótko, do montażu - przekładnia na znaki = kierownica na znakach, i tak składać. Wtedy będzie tyle samo w prawo i w lewo. Na sam koniec w ( razie potrzeby ) warto zbieżność poprawić:
Jeszcze widok na sprzęgiełko które powinno być razem z przekładnią którą zamówimy / kupimy:
Przekładnia:
Po wymianie przekładni dobrze jest zalać nowy płyn ATF + nowy filtr na dnie zbiorniczka. By układ odpowietrzyć wystarczy pokręcić kierownicą, sprawdzić poziom płynu, ew. dolać i się przejechać
3 śruby mocujące przekładnię dokręcić 70 - 80 Nm . Mi przekładnia wyszła od spodu. Wkładałem też od spodu, do wszystkiego wystarczy 1 osoba.
Pozdrawiam.
0
Wymiana przekładni kierowniczej, prawidłowe ustawianie przekładni kierowniczej podczas montażu.
Rozpoczęty przez markslew, lis 19 2014 21:21
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|