Jump to content




- - - - -

[w201] Rozładowywanie akumulatora podczas postoju.



28 replies to this topic

#11 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 06 December 2014 - 08:40

sprawdź obwód podgrzewania kolektora dolotowego (jak go masz) - czujnik załączający 60 st/C jest wkręcony w pompę wody z prawej strony, przekaźnik trzeba znaleźć - nie wiem, gdzie on jest; na początek odłącz podgrzewanie od listwy - to taki gruby przewód idący pod kolektorem, widoczny tuż przy aparacie zapłonowym;
zaznaczam, że nie musi być akurat to, ale sprawdzić warto - u mnie akumulator był wywalony przez to grzanie praktycznie do zera;

Edited by mixx, 06 December 2014 - 08:42.




#12 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 06 December 2014 - 09:06

Cytat

sprawdź obwód podgrzewania kolektora dolotowego (jak go masz) - czujnik załączający 60 st/C jest wkręcony w pompę wody z prawej strony, przekaźnik trzeba znaleźć - nie wiem, gdzie on jest; na początek odłącz podgrzewanie od listwy - to taki gruby przewód idący pod kolektorem, widoczny tuż przy aparacie zapłonowym;
zaznaczam, że nie musi być akurat to, ale sprawdzić warto - u mnie akumulator był wywalony przez to grzanie praktycznie do zera

jak to :hmm:

#13 Offline   mixx


  • posts 483
  • Joined 07 Jan 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Posted 06 December 2014 - 11:49

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 06 December 2014 - 09:06 napisał

jak to :hmm:
ja tak miałem - aż wtyczka od tego grubego kabla się usmażyła (słychać było cichuteńkie skwierczenie po podniesieniu maski); do dziś nie znalazłem, co było przyczyną - odłączyłem tylko kabel; może jak się zrobi cieplej, to poszukam; akumulator "gasł w oczach"

Edited by mixx, 06 December 2014 - 11:49.


#14 Offline   Arghon


  • posts 417
  • Joined 06 Apr 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 300SEL '92
  • Trzeci Mercedes:190D 2.5 Avantgarde Verde '92

Posted 06 December 2014 - 12:00

Sposób z bezpiecznikami jest bardzo dobry. A można na przykład po wyjęciu bezpiecznika podłączyć zwykły miernik z funkcją sprawdzenia ciągłości przepływu prądu sygnalizującą przez buczek, albo zwykłą żarówkę. Jak będzie dźwięk albo żarówka zaświeci, to wiesz mniej więcej gdzie jest zwarcie. Pozostaje tylko kilka urządzeń podłączonych do tego konkretnego bezpiecznika.

#15 Offline   soyer


  • posts 65
  • Joined 30 Mar 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 December 2014 - 13:12

No więc, na chwile udało mi sie wyrwać dzisiaj i poszedłem do autka, klema minusowa od wczoraj była zdjęta, wpiąłem sie miernikiem nic nie ruszając i jest w tej chwili 0,08 poboru a wczoraj po jeździe i zamknięciu wszystkiego było 0,02, niestety dzisiaj już czasu nie miałem żeby wyjmować bezpieczniki itp.....

#16 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 06 December 2014 - 14:08

Wyświetl postUżytkownik soyer dnia 06 December 2014 - 13:12 napisał

0,02

Jak 0,02 A to jest okej.

#17 Offline   Szymcio


  • posts 295
  • Joined 14 Jul 2012
  • Miejscowość: Augustów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 December 2014 - 15:16

Rok temu miałem ten sam problem. Mój Mercedes jest wyposażony w nie oryginalne radio samochodowe marki Sony. Nie znam się za bardzo na elektryce, więc oddałem radyjko do specjalisty i okazało się, że do wymiany był pasek, który był przetarty i robił zwarcie a jak wiemy z doświadczenia radio bardzo szybko zużywa prąd z akumulatora. Jeżeli ma Pan nieoryginalne radio to radziłbym je sprawdzić. Pozdrawiam!

#18 Offline   soyer


  • posts 65
  • Joined 30 Mar 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 06 December 2014 - 18:17

Właściwie to tak, radio jest nie oryginalne i właśnie sony ale siedzi tam cały czas odkąd kupiłem autko i nic z nim nie robiłem to już będzie z 5 lat, teraz pobór jest 0,08,.....

#19 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 06 December 2014 - 18:39

To wyciągnij radio i sprawdź pobór prądu. Może masz podobny problem jak kolega Szymcio?

#20 Offline   MariuszB


  • posts 87
  • Joined 19 Jul 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML 270 CDI Final Edition
  • Inne auto:Nie MB

Posted 06 December 2014 - 21:40

U mnie też nie było poboru... akurat jak mierzyłem.
Pobór się pojawiał sporadycznie ale jak już to był baaaardzo konkretny i po 1 nocy aku dead.

Na ogół działo się to wtedy kiedy akurat rano miałem jakiś ważny wyjazd :/








Podobne tematy Zwiń