Cytat
To dlaczego żaden z producentów tego nie dokłada? Auta na wodór są, elektryczne również, na lpg także.
bo instalacja nie jest w pełni zautomatyzowana i wymaga odrobiny wiedzy i obsługi tego urządzenia. montowana na własną rękę nie jest też legalna.
koncerny paliwowe też trzymają łape w interesie. nie od dziś wiadomo, że produkowane samochody nie są oszczędne, a technologia i patenty w tej sprawie umierają razem z wynalazcami.
słyszałeś może kiedyś o gaźniku na opary ? potężne V8 paliły po ok 2-3l benzyny na 100 km, przy zachowaniu sprawności.
były patenty, a historia długa, żaden nie wszedł do masówki przy pomocy koncernów paliwowych i dodaniu kilku składników do benzyny i uśmierceniu kilku ludzi.
o świecy która rozszczepia wode na wodór słyszałeś ?
czemu te patenty nie są stosowane ?
przy zbiorniczku hho dolewasz denaturat i nie woda nie zamarza.
Cytat
Apropo pary wodnej, zastanawiam się czy jak by do baku wlać 20% wody i 80% ropy, czy silnik by pracował poprawnie itd.
niby pomysł głupi wydaje się, ale czy ktoś próbował ?
wyobraźnia ponosi Cię w złym kierunku. wode w baku masz, ale nie chcesz jej tam, bądź tego pewien.
po1. w zime ta woda może zamarznąć i zablokować przewody paliwowe
po2. para wodna, woda, lód to różne stany skupienia.. to że para działa, nie znaczy, że kostki lodu czy woda zadziałają.
po3. jeżeli to paruje woda z elektrolitem, to para jest mieszanką hho i wody
po4. woda w baku negatywnie wpłynie na użytkowanie pojazdu.