Moze ktos cos wie na temat regeneracji samej pompy vacum. Slabo hamuje po dluzszym postoju przez pare min. max 5. Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp. Mam obawy przed zakupem uzywki zeby nie dzialo sie to samo.
2
156 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 22 czerwca 2008 - 21:10
#12
Napisano 24 czerwca 2008 - 16:24
dudziako said:
Widocznie nie trzyma cisnienia bo przez tak krotki okres na pewno nie chodzi o temp.
Pompa nie ma trzymać ciśnienia a raczej podciśnienia tylko ma je wytwarzać. Przed wymiana należy sprawdzić wydajność pompy odłączając od niej przewód, a w jego miejsce załadować przyrząd pomiarowy i próba. Próbę należy zrobić na zimny i ciepłym silniku, na wolnych obrotach i przy około 2500 tys/obr. Jeżeli pompa będzie miała słabą wydajność to wyłącznie wymiana i najlepiej na pompę Pierburg. Jeżeli wskazania będą w normie to należy szukać nieszczelności w układzie lub samo serwo zdechło.
I jeszcze jedno, słabo hamuje według Ciebie tzn jak: hamulec jest twardy, czy chodzi lekko a nic się nie dzieje, dopiero po kilku ruchach jest lepiej?
#13
Napisano 24 czerwca 2008 - 19:45
Hamulec twardy, ciezko wcisnac. Dzisiaj np.braklo ham. kilka przecznic od domu i tylko jednorazowo podczas godzinnej jazdy(po odpaleniu bylo ok)
#14
Napisano 25 czerwca 2008 - 03:53
Dzieki panowie.Jak mozna we wlasnym zakresie(mozliwy demontaz jednak brak przyrzadow pomiarowych) sprawdzic i upewnic sie ktory z podzespolow hamulcowych na 100% odmowil posluszenstwa czy serwo czy pompa lub jakas nieszczelnosc dalej.Jeszcze jedno jakie w takim razie bylyby objawy uszkodzonej pompy vacum.
#15
Napisano 25 czerwca 2008 - 12:21
roxa said:
Na zapalonym silniku przyłóż język, powinno zasysać
Zgoda, ale serwo potrzebuje dość sporo podciśnienia, więcej jak światła, gaszak i inne duperele
#16
Napisano 26 czerwca 2008 - 03:56
Po raz kolejny wielkie dzieki.Czy mozna zregenerowac serwo(serwo w benzynie i dieslu jest takie samo ?) albo pompe
#17
Napisano 26 czerwca 2008 - 08:47
dudziako said:
Czy mozna zregenerowac serwo
Wszystko można, ale niestety nie jest to takie proste i raczej nikt kto się w tym nie specjalizuje nie da rady. W twoim aucie montowane były serwa Girlinga LSC 50, BendiX Isovac 8 lub ATE 52/A4/225-210.
Sprawdź pompę podciśnienia, jej wydajność powinna się mieścić w granicach 75 do 80kPa. Pamiętaj że pompa podciśnienia ma dwa obwody ssania, które są oddzielone zaworem zaworem rozdzielczym. Jeden obwód (pierwszy) zasila pompę wspomagania hamulców a drugi resztę mechanizmów potrzebujących podciśnienia.
Co do budowy pompy podciśnienia: jak wiadomo jest to taki mały "silniczek" ;-) czyli jeden tłok lata sobie i dzięki zastosowaniu zaworów ssie powietrze. Nie ma jakiegoś zbiornika na wytworzone podciśnienie, więc nie jest ono magazynowane.
Aby wstępnie sprawdzić serwo i pompę podciśnienia należy na zgaszonym agregacie nacisnąć kilka razy pedał hamulca (aż zrobi się twardy), nacisnąć ile się da i zapalić silnik. Po uruchomieniu silnika hamulec powinien zmięknąć i wpaść trochę niżej, daje to znak że jakieś tam podciśnienie jest wytwarzane.
#18
Napisano 26 czerwca 2008 - 19:52
Danke , poprubuje z uzywkami bo na razie na nic innego mnie nie stac a przed nowymi podrobkami bylem straszony
EDIT:Wysłany: Pon Cze 30, 2008
Moze ktos posiada instruktaz demontazu i montaz vacumpompy(na co szczegolnie zwrocic uwage.
MOD: Scalono posty.
EDIT:Wysłany: Pon Cze 30, 2008
Moze ktos posiada instruktaz demontazu i montaz vacumpompy(na co szczegolnie zwrocic uwage.
MOD: Scalono posty.
#19
Napisano 01 lipca 2008 - 08:48
Dzieki, mialem watpliwosci co do rozszczepienia lancucha przy wyciaganiu pompy.
#20
Napisano 13 lipca 2008 - 20:08
Wyjecie poszlo tak jak napisales ROXA ,kolejne pytanie to na bezbarwnym przewodzie z vacum do serwa jest trojnik i czy w nim jest zawor zwrotny
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] brak ogrzewania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[124] Pompa hamulcowa schemat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Damian85 |
|