Posted 17 June 2015 - 08:44
Trochę dodam do ciekawego tematu o OMVL XXI C, bo u siebie montowałem w 2009 r.
Rozmawiałem kiedyś z gościem z serwisu centralek lpg z Siedlec, to powiedzieli, że ta centralka może pracować jako full grupa, półsekwancja i pełna sekwencja - w zależności jak sobie ustawisz w okienku kolejności wtrysku. Sygnał obrotów silnika centralka powinna brać z kopułki rozdzieacza zapłonu, i z tamtąd bierze moment początku wtrysku. W silniku jest jeszcze czujnik położenia wału przy kole zamachowym, ale tego sygnału podobno sterownik nie jest w stanie odczytać. Z cewki można wziąść tylko sygnał po stacyjce do włączenia sterownikaw stan czuwania, bo cewka jest jedna i działa na stałe, a rozdzielacz zapłonu rozdziela sygnał na poszczególne cylindry. Sterowniki potocznie nazywają full grupa, bo powstały w czasach, gdy popularne były fullgrupowe wtryski benzyny i te sterowniki tam zakładano, aby uzyskać pełną sekwencję na lpg.
Brak korekty po temperaturze rzeczywiście jest trochę problemem, ale u siebie ustawiłem czasy na normalną temperaturę pracy cieczy silnika, czyli ok. 90 stopni - bo zawsze rozgrzewam silnik na benzynie i uwzględniam to, że jak przełączę na gaz np. przy 50 stopniach, to i tak przy takim samym czasie wtrysku do cylindra dojdzie więcej gazu, bo zimniejszy gaz ma mniejszę objętość.
Widziałem też sterowniki OMVL XXI C działające na silnikach m103 - wtedy w sterowniku ustawia się opcję pracy na 3 cylindry, a wtryski zakłada się 2 na jedno wyjście, wtryski łączy się szeregowo, żeby w sumie dawały rezystancję pojedyńczego wtrysku (np. REG FASTy) i w sumie wychodzi taka półsewwencja, ale dział dobrze.