Generator impulsów aparatu zaplonowego sklada sie z generatora indukcyjnego zawierajacego przetwornik Halla oraz tarczy z wystepami (przeslonami magne- tycznymi) zwiazanej z wirnikiem(rys. 1.22). Strumien magnetyczny w rdzeniu cewki ulega zmianom wyni- kajacym z przesuwania się ekranów magnetycznych miedzy biegunami nieruchomych magnesów. Gdy ekran rozdziela bieguny, strumień magnetyczny omija przetwornik Halla i w jego obwodzie nie plynie prad. Wyjście ekranu spomiedzy biegunó wmagnesu powo- duje powstanie efektu Halla i zamknięcie obwodu elektrycznego. Wówczas jest przekazywany impuls elek- tryczny do modulu wzmocnienia i cewki zaplonowej. Szerokosc katowa poszczególnych ekranów magne- tycznych odpowiadaszerokosci kątowej garbów krzyw- ki w klasycznym aparacie zaplonowym.
Jaka nowa instalacja do 3.0 124 Coupe
#31
Napisano 21 czerwca 2015 - 21:28
#32
Napisano 22 czerwca 2015 - 05:58
Użytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał
Użytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał
Użytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał
Użytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał
Cytat odnośnie czujnika z hall'a jest ogólny czy konkretnie do zapłonu TSZ?
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 22 czerwca 2015 - 05:59
#34
#35
Napisano 16 sierpnia 2015 - 21:43
Użytkownik PanzerIV dnia 18 czerwca 2015 - 20:25 napisał
Kanał pierwszy (górny) to sygnał z wtryskiwacza gazowego, zaś kanał drugi to sygnał prędkości obrotowej (TD, pin 1 w gnieździe diagnostycznym),
Z wykresu dokładnie widać że wtrysk gazu występuje co cztery sygnały z TD, czyli instalacja pracuje w trybie sekwencyjnym, a nie group czy full group.
Potwierdzają to pomiary okresu i częstotliwości sygnału, zarówno z ekranu jak i z FFT. Okres sygnału wynosił średnio 120-125 ms czyli około 8 Hz co daje około 450 obr/min podczas gdy silnik pracował z prędkością obrotową około 900-1000 obr/min. Innymi słowy na jeden obrót wału odbywało się pół wtrysku, czy jak kto woli 1 wtrysk na dwa OWK - czyli wtrysk sekwencyjny.
Niestety nie udało mi się skorelować wyników z sygnałem z zapłonu dla pierwszego cylindra, więc ciężko powiedzieć jakie jest przesunięcie fazowe (to za następne "dwa tygodnie").
Tak czy siak najważniejsze jest to, że mimo że centralka mimo braku sygnału z wtryskiwaczy benzyny czy CMP pracuje ona w trybie sekwencyjnym.
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 16 sierpnia 2015 - 21:46
#36
Napisano 17 sierpnia 2015 - 12:47
W twoim sterowniku raczej masz ustawioną opcję wtrysku na dwa otwarcia wtryskiwacza na pełny cykl pracy (to znaczy dwa otwarcia wtrysku na dwa obroty wału). U mnie w OMVL XXI c w ustawieniach sterownika jest możliwośc wyboru na 1 albo na 2, ja akurat ustawiłem na jedno otwarcie na cykl, choć próbowałem oba rozwiązania i właściwie silnik chodził tak samo.
Tak jeszcze myślę, żeby do końca potwierdzić pełną sekwencje, to trzebaby było do analizatora na pierwszy kanał podłączyć jeden wtrysk, a na drugi kanał inny wtrysk, i przy pełnej sekwencji powinno być na analizatorze widoczne przesunięcie w czasie otwarcia dwóch różnych wtrysków lpg.
#37
Napisano 17 sierpnia 2015 - 13:36
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 17 sierpnia 2015 - 12:47 napisał
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 17 sierpnia 2015 - 12:47 napisał
Najbardziej zagadkową kwestią dla mnie jest jeden wyraźnie wyższy pik w sygnale TD na "+" i na "-" sygnału, jest on praktycznie sprzężony z sygnałem końca wtrysku. Zastanawiam się od czego on pochodzi, czy jest to dodatkowy "znacznik" w sygnale TD określający I cylinder (tylko skąd by się brał), czy szum, czy objaw jakiejś niesprawności układu zapłonowego.
Dodam że samochód czasami pracuje delikatnie nierówno, tak jakby gubił zapłony, to samo no PB i LGP.
#38
Napisano 18 sierpnia 2015 - 08:57
[URL=http://mb201-124.eu/uploads/imgs/1439883269__omvl-scan.jpg][IMG]http://mb201-124.eu/uploads/imgs/thumb_1439883269__omvl-scan.jpg[/IMG][/URL]
Ten dodatkowy wyższy pik w sygnale TD to myślę, że to wynika z budowy samego czujnika indukcyjnego w rozdzielaczu zapłonu. Daje on w sumie cztery sygnały na jeden obrót wału korbowego silnika, ale w tym jeden pik musi być wyższy, aby sterownik widział początek czterosuwowego cyklu i prędkość obrotową silnika.
#39
Napisano 18 sierpnia 2015 - 10:10
Sorry, ale trochę ci namieszałem, bo przecież cztery impulsy z czujnika w rozdzielaczu zapłonu (jeden jego obrót), to w sumie dwa obroty wału korbowego silnika, czyli cały czterosuwowy cykl pracy. Bo rozdzielacz zapłonu kręci się z taką samą prędkością jak wałek rozrządu, czyli wolniej, w sumie raz na dwa obroty wału korbowego.
I dlatego na twoim oscyloskopie widać, że masz ustawione tak jak ja, czyli jedno otwarcie każdego wtryskiwacza na czterosuwowy cykl silnika. Choć to ustawienie możesz sobie zmienić, ale moim zdaniem tak jest lepiej.
#40
Napisano 18 sierpnia 2015 - 12:45
Użytkownik Jacek.szewczyk dnia 18 sierpnia 2015 - 08:57 napisał
Wypustki są dwa więc gdyby któryś generował by inny sygnał to pik występował by 2 razy na cykl pracy.
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 18 sierpnia 2015 - 12:48
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czyszczenie ALDY |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W124] PolnaMysz 3.0D 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | PolnaMysz |
|
||
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
Katalog części do W124 w wersji papierowej lub elektronicznej (PDF) |
HydePark | deredas |
|