Skocz do zawartości




- - - - -

Jaka nowa instalacja do 3.0 124 Coupe


41 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 czerwca 2015 - 21:28

Nawet jak przestawicie czujnik, żeby dawał sygnał w odpowiednim czasie, to i tak macie 2 sygnały na obrót wału i źle ustawiony zapłon. Tam jest jeszcze wyprzedzenie zależne od podciśnienia i obrotów, pewnie łatwo to zablokować. Chyba, że chcecie do ezl dodać jeszcze tsz. Poza tym jaka centralka pobierze i zinterpretuje takie sygnały? Tam prawie zawsze potrzebny jest sygnał otwarcia wtryskiwaczy i czas wtrysku.

Generator impulsów aparatu zaplonowego sklada sie
z generatora indukcyjnego zawierajacego przetwornik
Halla oraz tarczy z wystepami (przeslonami magne-
tycznymi) zwiazanej z wirnikiem(rys. 1.22). Strumien
magnetyczny w rdzeniu cewki ulega zmianom wyni-
kajacym z przesuwania się ekranów magnetycznych
miedzy biegunami nieruchomych magnesów. Gdy
ekran rozdziela bieguny, strumień magnetyczny omija
przetwornik Halla i w jego obwodzie nie plynie prad.
Wyjście ekranu spomiedzy biegunó wmagnesu powo-
duje powstanie efektu Halla i zamknięcie obwodu
elektrycznego. Wówczas jest przekazywany impuls elek-
tryczny do modulu wzmocnienia i cewki zaplonowej.
Szerokosc katowa poszczególnych ekranów magne-
tycznych odpowiadaszerokosci kątowej garbów krzyw-
ki w klasycznym aparacie zaplonowym.




#32 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 22 czerwca 2015 - 05:58

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał

to i tak macie 2 sygnały na obrót wału
O czym pisałem parę postów wczęśniej

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał

źle ustawiony zapłon
Pisaliśmy, że zakładamy założenia aparatu z TSZ do EZL żeby mieć sygnał z obrotów. Obrót aparatem nie wpływa na ustawienie EZL, byle by platynki łapały.

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał

Chyba, że chcecie do ezl dodać jeszcze tsz
Tak, tylko na razie nic nie "chcemy" a rozważamy nad sensownością rozwiązania ;]

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 21 czerwca 2015 - 21:28 napisał

Tam prawie zawsze potrzebny jest sygnał otwarcia wtryskiwaczy i czas wtrysku.
Gdyby centralka rozumiała sygnał z tego czujnika to zrozumiała by to jako czas otwarcia i prawie od razu zamknięcia wtrysku. Czas trwania nie ma znaczenia, w XXIc i pochodnych na LPG i tak definiujesz własne czasy wtrysku, my chcemy tylko ustalić prawidłowy czas rozpoczęcia wtrysku.

Cytat odnośnie czujnika z hall'a jest ogólny czy konkretnie do zapłonu TSZ?

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 22 czerwca 2015 - 05:59


#33 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 czerwca 2015 - 11:21

To jest opis zapłonu TSZ z książki WKŁ, można jeszcze pomyśleć nad usunięciem tych występków, może uda się uzyskać sygnał dla 1 cylindra, ale rzeźby jest dużo.

Dołączona grafika

#34 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 25 czerwca 2015 - 16:04

Wyświetl postUżytkownik Mastur dnia 22 czerwca 2015 - 11:21 napisał

To jest opis zapłonu TSZ z książki WKŁ, można jeszcze pomyśleć nad usunięciem tych występków, może uda się uzyskać sygnał dla 1 cylindra, ale rzeźby jest dużo.

Dołączona grafika

Czyli zapominamy o czujniku położenia wałka rozrządu. Pozostaje kwestia wykorzystania czujnika ZZ i pracy w Półgrupach :) Sterownik będzie wiedział która para cylindrów jest przed ssaniem/pracą :)

#35 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 16 sierpnia 2015 - 21:43

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 18 czerwca 2015 - 20:25 napisał

Dajcie mi dwa tygodnie obgonie swoja robotę to sprawdzę to na oscyloskopie
Minęło trochę więcej czasu jak dwa tygodnie ale pomierzyłem parę rzeczy i o to wyniki.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Kanał pierwszy (górny) to sygnał z wtryskiwacza gazowego, zaś kanał drugi to sygnał prędkości obrotowej (TD, pin 1 w gnieździe diagnostycznym),
Z wykresu dokładnie widać że wtrysk gazu występuje co cztery sygnały z TD, czyli instalacja pracuje w trybie sekwencyjnym, a nie group czy full group.
Potwierdzają to pomiary okresu i częstotliwości sygnału, zarówno z ekranu jak i z FFT. Okres sygnału wynosił średnio 120-125 ms czyli około 8 Hz co daje około 450 obr/min podczas gdy silnik pracował z prędkością obrotową około 900-1000 obr/min. Innymi słowy na jeden obrót wału odbywało się pół wtrysku, czy jak kto woli 1 wtrysk na dwa OWK - czyli wtrysk sekwencyjny.
Niestety nie udało mi się skorelować wyników z sygnałem z zapłonu dla pierwszego cylindra, więc ciężko powiedzieć jakie jest przesunięcie fazowe (to za następne "dwa tygodnie").
Tak czy siak najważniejsze jest to, że mimo że centralka mimo braku sygnału z wtryskiwaczy benzyny czy CMP pracuje ona w trybie sekwencyjnym.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 16 sierpnia 2015 - 21:46


#36 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 sierpnia 2015 - 12:47

PanzerIV dzięki za pomiary i profesjonalne opracowanie.

W twoim sterowniku raczej masz ustawioną opcję wtrysku na dwa otwarcia wtryskiwacza na pełny cykl pracy (to znaczy dwa otwarcia wtrysku na dwa obroty wału). U mnie w OMVL XXI c w ustawieniach sterownika jest możliwośc wyboru na 1 albo na 2, ja akurat ustawiłem na jedno otwarcie na cykl, choć próbowałem oba rozwiązania i właściwie silnik chodził tak samo.
Tak jeszcze myślę, żeby do końca potwierdzić pełną sekwencje, to trzebaby było do analizatora na pierwszy kanał podłączyć jeden wtrysk, a na drugi kanał inny wtrysk, i przy pełnej sekwencji powinno być na analizatorze widoczne przesunięcie w czasie otwarcia dwóch różnych wtrysków lpg.

#37 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 sierpnia 2015 - 13:36

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 17 sierpnia 2015 - 12:47 napisał

W twoim sterowniku raczej masz ustawioną opcję wtrysku na dwa otwarcia wtryskiwacza na pełny cykl pracy (to znaczy dwa otwarcia wtrysku na dwa obroty wału). U mnie w OMVL XXI c w ustawieniach sterownika jest możliwośc wyboru na 1 albo na 2, ja akurat ustawiłem na jedno otwarcie na cykl
Mówisz o opcji w "no. of cylinders" w karcie F1?

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 17 sierpnia 2015 - 12:47 napisał

Tak jeszcze myślę, żeby do końca potwierdzić pełną sekwencje, to trzeba by było do analizatora na pierwszy kanał podłączyć jeden wtrysk, a na drugi kanał inny wtrysk
Tak, myślałem nad tym, ale dostanie się do wtryskiwaczy na ciepłym silniku jest u mnie skomplikowane. Do pierwszego jeszcze jako tako, bo jest z brzegu, ale pozostałe są już zbyt głęboko schowane. Następnym razem zrobie sobie przedłużki i wyprowdzę kable na górę to wepnę się gdzie będę potrzebował.

Najbardziej zagadkową kwestią dla mnie jest jeden wyraźnie wyższy pik w sygnale TD na "+" i na "-" sygnału, jest on praktycznie sprzężony z sygnałem końca wtrysku. Zastanawiam się od czego on pochodzi, czy jest to dodatkowy "znacznik" w sygnale TD określający I cylinder (tylko skąd by się brał), czy szum, czy objaw jakiejś niesprawności układu zapłonowego.
Dodam że samochód czasami pracuje delikatnie nierówno, tak jakby gubił zapłony, to samo no PB i LGP.

#38 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2015 - 08:57

Mam na myśli zakładkę F11 (Varie !), tam w poziomie w tabelce jest opcja Bancata, tam ustawiasz dla każdego wtrysku 1 albo 2 (podswietlony na niebiesko kwadracik w tabelce).

[URL=http://mb201-124.eu/uploads/imgs/1439883269__omvl-scan.jpg][IMG]http://mb201-124.eu/uploads/imgs/thumb_1439883269__omvl-scan.jpg[/IMG][/URL]

Ten dodatkowy wyższy pik w sygnale TD to myślę, że to wynika z budowy samego czujnika indukcyjnego w rozdzielaczu zapłonu. Daje on w sumie cztery sygnały na jeden obrót wału korbowego silnika, ale w tym jeden pik musi być wyższy, aby sterownik widział początek czterosuwowego cyklu i prędkość obrotową silnika.

#39 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2015 - 10:10

PanzerIV

Sorry, ale trochę ci namieszałem, bo przecież cztery impulsy z czujnika w rozdzielaczu zapłonu (jeden jego obrót), to w sumie dwa obroty wału korbowego silnika, czyli cały czterosuwowy cykl pracy. Bo rozdzielacz zapłonu kręci się z taką samą prędkością jak wałek rozrządu, czyli wolniej, w sumie raz na dwa obroty wału korbowego.
I dlatego na twoim oscyloskopie widać, że masz ustawione tak jak ja, czyli jedno otwarcie każdego wtryskiwacza na czterosuwowy cykl silnika. Choć to ustawienie możesz sobie zmienić, ale moim zdaniem tak jest lepiej.

#40 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 18 sierpnia 2015 - 12:45

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 18 sierpnia 2015 - 08:57 napisał

Ten dodatkowy wyższy pik w sygnale TD to myślę, że to wynika z budowy samego czujnika indukcyjnego w rozdzielaczu zapłonu.
Tyle że ja mam zapłon EZL który sygnał prędkości obrotowej bierze z magnetycznego czujnika z tyłu silnika, który śledzi położenie wypustków na kole zamachowym. Dołączona grafika.
Wypustki są dwa więc gdyby któryś generował by inny sygnał to pik występował by 2 razy na cykl pracy.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 18 sierpnia 2015 - 12:48









Podobne tematy Zwiń