Skocz do zawartości




- - - - -

Jaka nowa instalacja do 3.0 124 Coupe


41 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 14 czerwca 2015 - 12:08

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 14 czerwca 2015 - 12:04 napisał

Ci z OLX? Teraz mają chyba po 888zł ;] Jak będziesz brał poproś o ten z oddzielnym MAP sensorem. Ja mam wbudowany i żałuje, bo kolejnym czynnikiem którego nie znam jest ciśnienie gazu na listwie... wbudowany ma tylko jedno wejście - do kolektora ssącego, a zewnętrzny powinien mieć dwa, do kolektora i do listwy wtryskiwaczy, przez co centralka dostanie info o ciśnieniu gazu.
Co ciekawe jak ja kupowałem twierdzili że to już ostatnia sztuka jaką mają...

A co do gaźnika to nie wiem czy da radę, potrzebujesz czegoś w postaci TPSa, twój gaźnik ma? W KJ można wykorzystać zamiast TPSa potencjometr klapy spiętrzającej, albo dołożyć TPSa.

Dzięki za cenną radę odnośnie Mapsensora :)

Tak właśnie z nimi rozmawiam, dość wylewni i chętni do odpowiedzi na pytania :) Zostało im 4 zestawy elektroniki i 2 pełne w reduktorem i wtryskami :)

U mnie jest Ecotronic więc jest i TPS i lambda :) do tego to gaźnik więc żadnych STOP KE nie trzeba stosować więc małymi kroczkami można się sporo nauczyć :)



#12 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 16 czerwca 2015 - 20:25

Zasięgnąłem wiedzy odnośnie sterowników instalacji wtrysku sekwencyjnego pasujących do wtrysku mechanicznego:

1. Mogą tylko i wyłącznie odczytywać podciśnienie w kolektora, nie mogą czytać ciśnienia gazu;
2. Wtrysk następuje równo dla wszystkich wtrysków w tym samym momencie - dlatego można podłączyć więcej wtrysków o jednego wyjścia poprzez sterownik (czyli po prostu coś co nam wzmocni sygnał pod kątem prądu) dlatego, że sterowniki mogą pracować z wtryskami powyżej 3Ohm, występują wersje do pracy powyżej 1Ohma, ale są droższe;


No i chyba tyle w tym temacie :)

Będę powili przymierzać się do montażu takiej instalacji u siebie do gaźnika :)

#13 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 czerwca 2015 - 00:38

1. Z tego co pamiętam XXIc może czytać ciśnienie gazu, ale nie tak fajnie jak nowoczesne instalacje. Ciśnienie można odczytać w postaci wykresu w trybie zbierania danych "aquizicioni" bo jest krzywa o nazwie która po przetłumaczeniu na Polski ma coś wspólnego z ciśnieniem i u mnie zawsze jest 0. Czy czyta naprawdę? Dowiesz się jeżeli będziesz miał wersje z oddzielnym MAPem;]
2. To informacja ogólna czy apropo XXIc? Bo jeżeli dotyczy również XXIc to wychodzi na to że czasy wtrysku są sekwencyjne, ale centralka dzieli je sobie na 4-ry. Wtedy przydałyby się szybkie wtryski.. czyli takie o niskiej rezystancji, czyli takie których centralki nie obsłużą ;] Chyba będę musiał w końcu pożyczyć tą cegłę (oscyloskop) i sprawdzić empirycznie jak to pracuje ;]

A ogólnie skąd masz informacje od kolesi tym handlujących czy z ogólnie pojętego internetu?

#14 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 17 czerwca 2015 - 06:04

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 17 czerwca 2015 - 00:38 napisał

1. Z tego co pamiętam XXIc może czytać ciśnienie gazu, ale nie tak fajnie jak nowoczesne instalacje. Ciśnienie można odczytać w postaci wykresu w trybie zbierania danych "aquizicioni" bo jest krzywa o nazwie która po przetłumaczeniu na Polski ma coś wspólnego z ciśnieniem i u mnie zawsze jest 0. Czy czyta naprawdę? Dowiesz się jeżeli będziesz miał wersje z oddzielnym MAPem;]
2. To informacja ogólna czy apropo XXIc? Bo jeżeli dotyczy również XXIc to wychodzi na to że czasy wtrysku są sekwencyjne, ale centralka dzieli je sobie na 4-ry. Wtedy przydałyby się szybkie wtryski.. czyli takie o niskiej rezystancji, czyli takie których centralki nie obsłużą ;] Chyba będę musiał w końcu pożyczyć tą cegłę (oscyloskop) i sprawdzić empirycznie jak to pracuje ;]

A ogólnie skąd masz informacje od kolesi tym handlujących czy z ogólnie pojętego internetu?

No właśnie mam info od gościa który tym handluje :) Ale jakoś nie widzę powodu żeby miał podawać nieprawdę - przecież to tylko oczernia produkt który chce sprzedać:)

#15 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 czerwca 2015 - 08:36

Spoko, nie podważam, zapewne ma większą wiedzę, ale jak coś mi się nie zgadza wole się dopytać i upewnić, zawsze mam ograniczone zaufanie bo: a) to tylko ludzie i mogą się mylić, b) to że ktoś teoretycznie jest specjalistą nie oznacza że się na tym zna... sad but true... np od "gazownika" dowiedziałem się że w 4 generacji nie podłącza się przewodu podciśnienia do parownika bo przecież instalacja ma MAP, a "specjalista od mercedesów" ustawił kiedyś zapłon w 190ce na +3 stopnie... Dlatego prawie wszystko robię sam ;P

#16 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 czerwca 2015 - 08:44

Trochę dodam do ciekawego tematu o OMVL XXI C, bo u siebie montowałem w 2009 r.
Rozmawiałem kiedyś z gościem z serwisu centralek lpg z Siedlec, to powiedzieli, że ta centralka może pracować jako full grupa, półsekwancja i pełna sekwencja - w zależności jak sobie ustawisz w okienku kolejności wtrysku. Sygnał obrotów silnika centralka powinna brać z kopułki rozdzieacza zapłonu, i z tamtąd bierze moment początku wtrysku. W silniku jest jeszcze czujnik położenia wału przy kole zamachowym, ale tego sygnału podobno sterownik nie jest w stanie odczytać. Z cewki można wziąść tylko sygnał po stacyjce do włączenia sterownikaw stan czuwania, bo cewka jest jedna i działa na stałe, a rozdzielacz zapłonu rozdziela sygnał na poszczególne cylindry. Sterowniki potocznie nazywają full grupa, bo powstały w czasach, gdy popularne były fullgrupowe wtryski benzyny i te sterowniki tam zakładano, aby uzyskać pełną sekwencję na lpg.
Brak korekty po temperaturze rzeczywiście jest trochę problemem, ale u siebie ustawiłem czasy na normalną temperaturę pracy cieczy silnika, czyli ok. 90 stopni - bo zawsze rozgrzewam silnik na benzynie i uwzględniam to, że jak przełączę na gaz np. przy 50 stopniach, to i tak przy takim samym czasie wtrysku do cylindra dojdzie więcej gazu, bo zimniejszy gaz ma mniejszę objętość.
Widziałem też sterowniki OMVL XXI C działające na silnikach m103 - wtedy w sterowniku ustawia się opcję pracy na 3 cylindry, a wtryski zakłada się 2 na jedno wyjście, wtryski łączy się szeregowo, żeby w sumie dawały rezystancję pojedyńczego wtrysku (np. REG FASTy) i w sumie wychodzi taka półsewwencja, ale dział dobrze.

#17 Offline   wielebny


  • Postów: 4
  • Na forum od: 11 cze 2015
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 czerwca 2015 - 11:45

Silnik wydaje się jest ok. byłem na pomiarze ciśnienia i ma w granicach 10-11 Bar na cylindrze, na benzynie naprawdę ładnie pracuje. Dowiadywałem się w AGC i mają sterowniki Zanit Pro dedykowane do silników sześciocylindrowych na które dają 5 lat gwarancji.

#18 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 18 czerwca 2015 - 06:20

Wyświetl postUżytkownik wielebny dnia 17 czerwca 2015 - 11:45 napisał

Silnik wydaje się jest ok. byłem na pomiarze ciśnienia i ma w granicach 10-11 Bar na cylindrze, na benzynie naprawdę ładnie pracuje. Dowiadywałem się w AGC i mają sterowniki Zanit Pro dedykowane do silników sześciocylindrowych na które dają 5 lat gwarancji.
A jaka cena?

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 17 czerwca 2015 - 08:44 napisał

Trochę dodam do ciekawego tematu o OMVL XXI C, bo u siebie montowałem w 2009 r.
Rozmawiałem kiedyś z gościem z serwisu centralek lpg z Siedlec, to powiedzieli, że ta centralka może pracować jako full grupa, półsekwancja i pełna sekwencja - w zależności jak sobie ustawisz w okienku kolejności wtrysku. Sygnał obrotów silnika centralka powinna brać z kopułki rozdzieacza zapłonu, i z tamtąd bierze moment początku wtrysku. W silniku jest jeszcze czujnik położenia wału przy kole zamachowym, ale tego sygnału podobno sterownik nie jest w stanie odczytać. Z cewki można wziąść tylko sygnał po stacyjce do włączenia sterownikaw stan czuwania, bo cewka jest jedna i działa na stałe, a rozdzielacz zapłonu rozdziela sygnał na poszczególne cylindry. Sterowniki potocznie nazywają full grupa, bo powstały w czasach, gdy popularne były fullgrupowe wtryski benzyny i te sterowniki tam zakładano, aby uzyskać pełną sekwencję na lpg.
Brak korekty po temperaturze rzeczywiście jest trochę problemem, ale u siebie ustawiłem czasy na normalną temperaturę pracy cieczy silnika, czyli ok. 90 stopni - bo zawsze rozgrzewam silnik na benzynie i uwzględniam to, że jak przełączę na gaz np. przy 50 stopniach, to i tak przy takim samym czasie wtrysku do cylindra dojdzie więcej gazu, bo zimniejszy gaz ma mniejszę objętość.
Widziałem też sterowniki OMVL XXI C działające na silnikach m103 - wtedy w sterowniku ustawia się opcję pracy na 3 cylindry, a wtryski zakłada się 2 na jedno wyjście, wtryski łączy się szeregowo, żeby w sumie dawały rezystancję pojedyńczego wtrysku (np. REG FASTy) i w sumie wychodzi taka półsewwencja, ale dział dobrze.

Wszystko się zgadza, ale pytanie skąd sterownik ma wiedzieć który cylinder akurat jest na ssaniu? Dlatego zastanawiam się czy to może działać jako sekwencja...

#19 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 czerwca 2015 - 10:04

Może po prostu bierze jako podstawę czas wcześniejszego cyklu (czyli dwóch obrotów wału korbowego w m102) i dzieli następny cykl pracy silnika na cztery, i wtedy kolejno otwiera po sobie wtryski lpg. Ale to tylko moje przepuszczenie, bo to musi wynikać z oprogramowania sterownika lpg.
Sterownik lpg musi to jakoś przeliczać, bo przecież na takiej samej zasadzie (korzystając z podobnych sygnałów) dzieałają współczesne sekwencyjne wtryski benzyny.

#20 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 18 czerwca 2015 - 10:36

Wyświetl postUżytkownik Jacek.szewczyk dnia 18 czerwca 2015 - 10:04 napisał

Może po prostu bierze jako podstawę czas wcześniejszego cyklu (czyli dwóch obrotów wału korbowego w m102) i dzieli następny cykl pracy silnika na cztery, i wtedy kolejno otwiera po sobie wtryski lpg. Ale to tylko moje przepuszczenie, bo to musi wynikać z oprogramowania sterownika lpg.
Sterownik lpg musi to jakoś przeliczać, bo przecież na takiej samej zasadzie (korzystając z podobnych sygnałów) dzieałają współczesne sekwencyjne wtryski benzyny.

Oj nie nie nie, przecież nowe wtryski benzyny wymagają położenia wałka rozrządu właśnie po to aby wiedzieć który tłok jest na ssaniu :) w przypadku jeżeli nie masz takiej informacji (KE-Jet/Ecotronic) to po prostu nie będziesz wiedział czy to jest ssanie czy praca :) dlatego te sterowniki najprawdopodobniej pracuję jako full grupa albo pół grupa - to ma sens działać, jako pełna sekwencja według mnie nie może pracować :)








Podobne tematy Zwiń