Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Ogranicznik drzwi - smarowanie


24 replies to this topic

#11 Offline   Charlie9


  • posts 7,791
  • Joined 15 Jan 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 29 July 2009 - 17:31

mailman napisał:

rozpuszczalnik

Devcrk napisał:

ale rozpuszczalnikiem

lepsza bedzie benzyna ekstrakcyjna - bezpieczniejsza.



#12 Offline   mailman


  • posts 126
  • Joined 24 Feb 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Posted 29 July 2009 - 17:47

Charlie9 nie orientujesz się czy są różnice pomiędzy tylnymi i przednimi ogranicznikami?
Padły mi oba po lewej stronie :ok:

#13 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 29 July 2009 - 17:56

mailman napisał:

czy są różnice pomiędzy tylnymi i przednimi ogranicznikami?

W W- 124 wszystkie są takie same. W W-201 przednie są takie same jak 124, a tylne są krótsze.

Odnośnie smarowania. Wyciągamy ogranicznik, i jeżeli na powierzchni któregoś elementu jest rdza (kulka lub powierzchnia ślizgowa na prowadnicy) lub co gorsza wżery - to smarowania wystarczy na miesiąc do trzech. Najlepiej zrobić dobry ogranicznik z dwóch, dobierając elementy nie dotknięte za bardzo korozją.

#14 Offline   mailman


  • posts 126
  • Joined 24 Feb 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Posted 29 July 2009 - 18:06

Na chwilę obecną mam przód i tył prawe i tył lewe. Czyli muszę gdzieś poszukać lewego przodu.
Czas zajrzeć na forumową giełdę :ok:

#15 Offline   Fighter600


  • posts 28
  • Joined 12 May 2019
  • Miejscowość: 3m
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 June 2020 - 06:56

A czy można zastosować smar łt43 czy lepiej grafitowy?

#16 Offline   T34


  • posts 337
  • Joined 09 Apr 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 June 2020 - 13:18

Lepiej grafitowy bo trze metal o metal bez obracania się jak w łożyskach tocznych. Przy kupnie samochodu 9 lat temu kupiłem zamienniki ograniczników i na następny rok już trzeszczały, rok później znalazłem na złomie oryginalne, posmarowałem grafitowym i od 7 lat mam spokój.

#17 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 03 June 2020 - 13:26

W zasadzie, to nie ma większego znaczenia, byle tłuste było. Jednak też użył bym grafitowego, mając wybór.

Edited by Szarik, 03 June 2020 - 13:26.


#18 Offline   Fighter600


  • posts 28
  • Joined 12 May 2019
  • Miejscowość: 3m
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 03 June 2020 - 20:12

Ok, 5-10 zł na tubke smaru grafitowego nie robi problemu.
Dzięki za info

#19 Offline   MercPO


  • posts 35
  • Joined 17 Jan 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Posted 27 August 2022 - 17:53

[w201]
Stare ograniczniki były już reanimowane wielokrotnie. W końcu nabyłem nowe Trucktec. (tylne) Przy zakładaniu niekoniecznie pasowały w otwory, jakby był ten ogranicznik zbyt długi. Po dogięciu blaszek zostały zamocowane. Niestety nowe ograniczniki strzelaja ... Prowadnice zostały przesmarowane. Coś więcej należy przesmarować?

#20 Offline   MercPO


  • posts 35
  • Joined 17 Jan 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic

Posted 02 September 2022 - 09:20

Wyświetl postUżytkownik MercPO dnia 27 August 2022 - 17:53 napisał

[w201]
Stare ograniczniki były już reanimowane wielokrotnie. W końcu nabyłem nowe Trucktec. (tylne) Przy zakładaniu niekoniecznie pasowały w otwory, jakby był ten ogranicznik zbyt długi. Po dogięciu blaszek zostały zamocowane. Niestety nowe ograniczniki strzelaja ... Prowadnice zostały przesmarowane. Coś więcej należy przesmarować?

Wymienione na Febi, ten sam problem. Ewidentnie słychać klik w obydwu pozycjach... Nosz podniosło mi się ciśnienie.








Podobne tematy Zwiń