Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Ogranicznik drzwi - smarowanie


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2008 - 19:30

Witam. Na wstępie zaznaczam że czytałem w "FAQ" opis/instrukcję smarowania ogranicznika drzwiowego ale...Jest tam napisane że smaruje się go smarem grafitowym, a czy nie lepszy do nasmarowania byłby smar stały...? http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif

Poprawiono tytuł



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 06 maja 2008 - 08:31

Już w kilku Mercedesach smarowałem właśnie smarem grafitowanym i wszystko bardzo dobrze działa, a sam ogranicznik drzwi stawia mniejsze opory przy zamykaniu drzwi i jest cichy.

#3 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2008 - 18:11

Generalnie chodziło mi o to czy ktoś już wypełniał/smarował to smarem stałym, bo ten smar grafitowy nie bardzo mi do tego pasuje...ale skoro robiłeś to już w kilku :star: to tak samo zrobię u siebie :grin: Niestety moje ograniczniki już trochę strzelają i pora się za to zabrać...

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 06 maja 2008 - 22:30

markusso77 napisał:

bo ten smar grafitowy nie bardzo mi do tego pasuje...
Nie wiem dlaczego, ale zapewniam cię, że jak nasmarujesz te ograniczniki dość dokładnie to na długi czas zapomnisz o tym problemie.

#5 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2008 - 14:43

Właśnie jestem po smarowaniu ograniczników drzwi smarem grafitowym...i jest super cicho :jem: . Rzeczywiście smar grafitowy znacznie wyciszył ich działanie, teraz aż miło otwierać drzwi :mlot:
Pozdrowienia EssiRS, dzięki za dobrą radę :grin:

#6 Offline   asree


  • Postów: 51
  • Na forum od: 29 mar 2008
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 17 lipca 2008 - 15:26

Trzeba było zdejmować tapicerkę, czy da się jakoś nasmarować bez rozbierania samochodu ?

#7 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2008 - 16:59

asree napisał:

Trzeba było zdejmować tapicerkę

Tak trzeba zdejmować boczki i odklejać folię...

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 lipca 2008 - 21:46

markusso77, cieszę się, że mogłem pomóc :mlot:

#9 Offline   mailman


  • Postów: 126
  • Na forum od: 24 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W163 270 CDI

Napisano 29 lipca 2009 - 17:17

Trochę odświeżę temat :ok:
Smarowanie strzelającego to rozumiem ale jak już przestał strzelać i drzwi sobie luźno latają to tylko wymiana, co? Czy jest rozróżnienie na lewe/prawe i przód/tył?
I jeszcze jedno pytanie, czym najlepiej oczyścić ogranicznik, rozpuszczalnik czy na sucho?

Pozdrawiam

#10 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 lipca 2009 - 17:22

Ja bym go wyciągnął i zobaczył, może po prostu wypadły z niego "kulki". Ale skoro wypadły to myślę, że swoje wysłużył. Mogła też pęknąć sprężyna dociskająca kulki do prowadnic.

Ja czyściłem u siebie na sucho, ale rozpuszczalnikiem nie powinno zaszkodzić :ok:

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 18:22 ]

mailman napisał:

Czy jest rozróżnienie na lewe/prawe i przód/tył?


Lewe/prawe na pewno. Przód tył chyba nie ale głowy nie dam








Podobne tematy Zwiń